• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
הסטוריז של DoctorsOnly:
חדשות

פרס בינלאומי לחוקרת מהטכניון: מוזיקה להסעת ננו-תרופות למוח

ד"ר פטריסיה מורה-ריימונדו זכתה בפרס ראשון בתחרות ברית האוניברסיטאות EuroTecg על פיתוח מודל להעברת חלקיקים תרופתיים למוח באמצעות האזנה למוזיקה

ד"ר פטריסיה מורה-ריימונדו במעמד קבלת הפרס. צילום: EuroTech Universities Alliance

מודל לשימוש במוזיקה בטיפולים מבוססי ננוטכנולוגיה להפרעות נוירולוגיות זיכה את ד"ר פטריסיה מורה-ריימונדו מהטכניון בפרס ראשון בתחרות האירופאית Future Award של ברית האוניברסיטאות EuroTech.

הפרס ניתן לד"ר מורה-ריימונדו, פוסט-דוקטורנטית בקבוצת המחקר של פרופ' אבי שרודר בפקולטה להנדסה כימית, על פיתוח שיטה להסעת תרופות למוח בעזרת מוזיקה.

תרופות ננומטריות מבטיחות פתרונות משופרים לטיפול בהפרעות נוירולוגית אך אחד האתגרים הטכנולוגיים ביישום של רפואה ננומטרית קשור בעובדה שכדי להשפיע על המוח, נדרשים החלקיקים הננומטריים לעבור את מחסום הדם-מוח. במחקר ביקשה ד"ר מורה-ריימונדו להגביר את כמות החלקיקים העוברים את המחסום אל המוח.

"לפני כעשור אובחן סבי באלצהיימר, ומצבו השפיע עלי לבחור במחקר הקשור במחלה זו", מספרת החוקרת. "בשלבים המתקדמים של המחלה דעכו רוב יכולותיו של סבי, אולם המוזיקה המשיכה לדבר אליו. זו ההשראה לפיתוח שהגשתי ל-EuroTech. קראתי ספרות מדעית נרחבת בנושא וגיליתי שהמוזיקה יוצרת קשרים חדשים במוח. ואז שאלתי – האם האזנה למוזיקה תוכל לשפר את העברת החלקיקים התרופתיים למוח? התשובה עדיין נחקרת ואני מקווה לתוצאות מבטיחות".

ברית EuroTech היא שותפות אסטרטגית בין אוניברסיטאות מובילות במדע ובטכנולוגיה. ב-1 בינואר 2019 הצטרף הטכניון לברית כחבר השישי ברשת והראשון מחוץ לאירופה. את פרס Future Award ייסדה הברית המדעית-טכנולוגית בשנה שעברה כדי להוקיר חוקרים הצפויים לחולל שינויים דרמטיים בתחומיהם למען האנושות. הזוכים נבחרים על סמך תרומתם הקיימת והפוטנציאלית לקידום חזון האומות המאוחדות כפי שהוא משתקף ב-17 היעדים של האו"ם לפיתוח בר קיימא.

ד"ר מורה השלימה את השכלתה האקדמית במדעי הרוקחות באוניברסיטת מדריד. בפוסט-דוקטורט היא התמקדה בפיתוח טיפולים חדשים למחלת פרקינסון, פתרונות למעבר מחסום הדם-מוח לטובת טיפול במחלות מוח, יצירת חלקיקי ליפידים ננומטריים להעברת חומצות גרעין לגוף. היא זכתה בפרסים רבים וכן במלגת עזריאלי והיא חברה בפורום הלאומי של "טבע" לחדשנות במדעי החיים.

ד"ר מורה זכתה כאמור במקום הראשון בפרס Future Award. במקום השני זכה ד"ר יודונג שו מ-EPFL (שוויץ) על פיתוח ציפויים ננומטריים למערכות ייצור מימן. במקום השלישי זכתה ד"ר מליסה ברנרד ואלה מהאוניברסיטה הטכנית של דנמרק על פיתוח טיפולים חדשים להכשת נחש.

נושאים קשורים:  ד"ר מורה-ריימונדו,  הטכניון,  מחסום דם-מוח,  חדשות,  מחקרים,  פרס בינלאומי
תגובות