• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
הסטוריז של DoctorsOnly:
חדשות

מענק מחקר בסך 1.2 מיליון דולר לחוקר ישראלי

המענק מטעם תכנית Human Frontier Science ניתן לפרופ' מיכאל מיילר מאוניברסיטת בן גוריון ועמיתיו למחקר בינלאומי בנושא חיידקי מעי והשפעתם על התנהגות אנושית

פרופ' מיכאל מיילר. צילום: דני מכליס/ אוניברסיטת בן גוריון

מענק בסך 1.2 מיליון דולר ניתן למחקר של צוות חוקרים בינלאומי, ביניהם גם חוקר ישראלי, שיעסוק בהבנת חלק מהציר מעי-מוח. המענק היוקרתי, מטעם תכנית Human Frontier Science, ניתן לפרופ' מיכאל מיילר מאוניברסיטת בן גוריון בנגב ועמיתיו הבינלאומיים שיחקרו כיצד זני חיידקים והאותות הכימיים שלהם משפיעים על התנהגות אנושית כמו חרדה ומתח.

המעיים של כל היונקים מכילים טריליוני חיידקים, שלהם קשר דו-כיווני עם הגוף שדרכו הם מתקשרים באמצעות אותות כימיים המשפיעים על רווחתו של הגוף האנושי ואף על אופן פעולת המוח. עם זאת, המולקולות האחראיות לדו-השיח הזה והחיישנים שמקבלים את האותות הללו נותרו ברובם עלומים.

פרופ' מיילר, מהמחלקה לכימיה באוניברסיטת בן גוריון ועמיתיו פרופ' קרינה קסבייר ממעבדת איתות חיידקים בפורטוגל, ופרופ' בריטני נידהם, מהמכון למדעי המוח סטארק באוניברסיטת אינדיאנה בארה"ב, יעמיקו בניתוח התנהגותם של חיידקי המעי והשפעתם על מערכת העצבים המרכזית וההתנהגות האנושית.

34 פרויקטים הכוללים 108 מדענים מ-23 מדינות נבחרו לשנת 2024 על ידי התכנית הבינלאומית Human Frontier Science (HFSP), התומכת במחקרים חדשניים, עצמאיים ומקוריים בתחומי מדעי החיים. תמיכה זו מתאפשרת הודות לשיתוף פעולה בינלאומי הנתמך כלכלית על ידי מספר מדינות (יפן, אוסטרליה, קנדה, הנציבות האירופאית, צרפת, גרמניה, הודו, ישראל, איטליה, יפן, ניו זילנד, נורבגיה, הרפובליקה של קוריאה, סינגפור, דרום אפריקה, שוויץ, בריטניה, צפון אירלנד וארה"ב). מאז 1990, יותר מ-8,500 חוקרים מיותר מ-70 מדינות נתמכו עד כה, מתוכם 29 קיבלו בהמשך פרס נובל.

"אנו שואפים לחשוף מימד חדש של תקשורת בין הגוף האנושי לחיידקים", הסביר פרופ' מיילר. "כדי לחקור את הרעיון המסקרן הזה, נשתמש בטכניקות מתקדמות שיחשפו תובנות חדשות על הקשר המורכב שנוצר במעיים, בין הגוף האנושי לחיידקים".

נושאים קשורים:  פרופ' מיכאל מיילר,  מענק מחקר,  אוניברסיטת בן גוריון,  חדשות,  חיידקי מעיים,  מחקרים
תגובות
אנונימי/ת
27.06.2024, 16:21

כבוד גדול לפרפ. , למחקר הישראלי ולקידום הנושא החשוב הזה