• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
הסטוריז של DoctorsOnly:
חדשות

"שיבא": פלטפורמת VR לאימוני אמפתיה לצוותים רפואיים

OtheReality, טכנולוגיית מציאות מדומה שפותחה באונ' בר אילן, מאמנת צוותים רפואיים ב"שיבא" לחוות נקודת מבט של מטופלים ולשכלל את יכולות האמפתיה שנשחקות עם הזמן

צוות המייסדים של OtheReality (מימין לשמאל): יאיר נייגר, פרופ' מוטי נייגר, אליק אלמוג (מנכ"ל), יטבת פלטר-דיציאן. צילום: דוברות אוניברסיטת בר אילן

פלטפורמה לאימוני אמפתיה לצוותים רפואיים, על בסיס מציאות מדומה (VR) ובינה מלאכותית (AI), בהשקעה של 100,000 דולר, הושקה השבוע במיזם של חברת OtheReality שאליו הצטרפו אוניברסיטת בר אילן והמרכז הרפואי שיבא.

במסגרת המיזם יעברו צוותים רפואיים ב"שיבא" הכשרות אמפתיה וכישורי תקשורת המיועדים לצוותים רפואיים, בשיתוף רשת החדשנות ARC של שיבא. בעזרת ההכשרות יוכלו חברי הצוותים הרפואיים לחוות את נקודת המבט של המטופלים. במרכז הרפואי שיבא מטופלים ומשוקמים כיום רוב נפגעי המלחמה.

OtheReality, טכנולוגיה של מציאות מדומה שפותחה באוניברסיטת בר אילן, מאמנת צוותים רפואיים לחוות סיטואציות מעולם הבריאות מנקודת המבט של המטופלים ובהמשך לעבד חוויות אלו ולשכלל את היכולות האמפתיות של הצוותים, הנשחקות עם הזמן.

מייסד הסטארט-אפ, פרופ' מוטי נייגר, מבית הספר לתקשורת באוניברסיטת בר אילן, הסביר כי "המוצרים הראשונים של החברה לעולם הבריאות עסקו במסירת בשורה קשה במחלקה גינקולוגית ובאימון להפחתת אלימות במיון ובמחלקות פנימיות. כבר מהפיילוטים הראשונים ראינו כיצד היכולת ללכת בנעליו של אדם אחר, משנה את תפיסת המציאות בקרב הצוות הרפואיים".

הסטארט-אפ חבר לאנשי מסר, המרכז הארצי לסימולציות רפואיות בשיבא, והוא מתכוון לשנות את תחום אימוני האמפתיה וכישורי התקשורת לצוותים רפואיים, כך שהאימונים הנעשים היום בסדנאות עם שחקנים יוכלו להגיע לכלל מערכת הבריאות.

זהר ינון, מנכ"ל ומשנה בכיר לנשיא אוניברסיטת בר אילן, אמר כי "בזמן המלחמה וביום שאחריה, מערכת הבריאות תהיה שחקן  מרכזי ביכולת של מדינת ישראל להשתקם. ב'שיבא' הבינו את החשיבות הרבה שבהשקעה בהדרכה בשיטות המתקדמות ביותר של הצוותים הרפואיים ואנו גאים שבחרו בנו כשותפים לדרך".

פרופ' אמתי זיו, מייסד שותף מטעם המרכז הרפואי שיבא: "יש לנו ניסיון של עשורים באימונים מבוססי סימולציה לצוותים רפואיים. בחיבור ל-OtheReality אנו מזהים אפשרות להוסיף מימד נוסף לאימונים, המבוסס על כלים של מציאות מדומה ודאטה ופותח פתח לאימונים נגישים, נרחבים, אפקטיביים ומתמשכים יותר".

נושאים קשורים:  שיבא,  פרופ' אמתי זיו,  סימולציה,  אוניברסיטת תל אביב,  חדשות,  יחס מטפל-מטופל,  חוויית מטופל
תגובות
אנונימי/ת
15.03.2024, 09:13

אפשר גם אימונים בהקטנת בצע כסף... בקידום יושרה.... בהטמעת שבועת היפוקראטס .... מניעת פשיזם?

15.03.2024, 15:41

אימוני אמפטיה?איני יודע האם לצחוק או לבכות... באמת צריך לאמן רופאים להיות נחמדים ומתחשבים לזולת ?? אמפטיה לומדים מהבית ...מהדוגמה האישית של הרופאים אחרים שמכשירים את הסטודנטים והמתמחים... לעבור כול בית ספר לרפואה והסטאג' וההתמחות ועדיין להזדקק ל"לימודי" אמפטיה זה די עצוב בעיניי.

אנונימי/ת
15.03.2024, 18:43

אתה צודק אבל גם אמפטיה כמו תכונות נוספות וכמו הרופאים נשחקת, אם שיטה/כלי מסוים הוכחו כיעילים שווה להשתמש בהם, אם זה סתם גימיק או כיסוי ישבן כפי שמנהיגים ארגונים רפואיים רבים בארץ ובראשם משרד הבריאות כדי "לסמן V" אז לזרוק לפח .

אנונימי/ת
15.03.2024, 21:19

איש שטויות, קודם שהמטופלים יהיו בני אדם ומנומסים אחרי זה שייחפשו אמפתיה אם הייתה כזאת ולא נשחקה

אנונימי/ת
16.03.2024, 18:03

אתה כנראה זקוק לקורס אמפטיה דחוף !!