מחקרים

הערכת האוכלוסייה המתאימה לקבלת חיסון מצומד כנגד פנאומוקוק

ממחקר אשר פורסם לאחרונה עולה כי לפי ההמלצות החדשות למתן חיסון פנאומוקוקלי מצומד, כ-1/4 מהאמריקאים בגילאים <65 מתאימים לקבלת החיסון (PCV15/20)

חיסון (אילוסטרציה)
חיסון (אילוסטרציה)

ההמלצות למתן חיסון כנגד פנאומוקוק בקרב מבוגרים בארה"ב עודכנו בשנת 2022, וזאת לאחר הכנסת החיסונים המצומדים לפנאומוקוק, PCV15 ו-PCV20. ההנחיות ממליצות על שימוש שגרתי ב-PCV בקרב מבוגרים אימונוקומפופטנטים בגילאי 19-64 שנים בסיכון.

במסגרת מחקר אשר ממצאיו פורסמו לאחרונה בכתב העת American journal of preventive medicine, ביקשו החוקרים להעריך את גודל האוכלוסייה אשר נכללת בהמלצות החדשות.

מחקר זה בוצע במתכונת רטרוספקטיבית והתבסס על מסד הנתונים Optum EHRי(Optum de-identified electronic health record). המחקר כלל נבדקים אשר נרשמו ב-EHR בין ינואר 2016 ליוני 2021 והיו עם לכל הפחות אחד המצבים הכלולים בהמלצות החדשות ואשר הינם אימונוקופוטנטים. ניתוח הנתונים בוצע בשנת 2022.

תוצאות המחקר הדגימו כי סה"כ 45.6 מיליון מבוגרים בגילאי 19-64 נכללו בבסיס הנתונים ו-12.5 מיליון מתוכם התאימו לקריטריונים להכללה והיו עם 1≤ מצבים מתאימים. מצבים של עישון פעיל ומחלת ריאות כרונית/ אסתמה ו/או סוכרת היו שכיחים באוכלוסייה זו. לאחר שקלול, נמצא כי באוכלוסיית ארה"ב ישנם 56 מיליון אנשים בגילאי 19-64 התואמים להמלצות החדשות למתן חיסון PCV.

מתוצאות מחקר זה עולה כי לפי ההמלצות החדשות למתן חיסון פנאומוקוקלי מצומד, כ-1/4 מהאמריקאים בגילאים <65, מתאימים לקבלת החיסון (PCV15/20). ממצאים אלו מדגישים את חשיבותם של כלים להערכת מצב חיסוני, לשיפור נגישות החיסונים ולמתן שירות טוב יותר למטופלים. בנוסף לכך, יש צורך בכלים אשר יקלו על זיהוי מטופלים ומתן חיסונים.

מקור:

Estimating the Population Newly Eligible for the Pneumococcal Conjugate Vaccine. Erica Chilson, Leah McGrath, Tamuno Alfred, Jeffrey Vietri. American Journal of Preventive Medicine Available online 4 September 2023

נושאים קשורים:  מחקרים,  חיסון נגד פנאומוקוק,  PCV20,  חיסונים
תגובות