חדשות

שיאן החיסונים: קיבל 217 מנות חיסון לקורונה ולא פיתח תופעות לוואי

גבר בן 62 מגרמניה קיבל מרצונו בתוך שנתיים וחצי 217 זריקות חיסון לקורונה | תביעה נגדו בגין הונאה הובילה לשיתוף פעולה שלו במחקר שבחן מה קורה למערכת החיסון כשהיא מחוסנת נגד אותו פתוגן שוב ושוב

אזרח גרמני מציג תעודת חיסון לקורונה. צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

בן 62 מגרמניה קיבל בכוונה 217 זריקות חיסון נגד קוביד-19 בטווח של 29 חודשים, בין החודשים יוני 2021 לנובמבר 2023. תיעוד נמצא ל-134 מהזריקות ו-83 הזריקות הנותרות הן דיווח עצמי, על פי תיאור המקרה.

הגבר פעל על דעת עצמו ונפתחה נגדו חקירה בגין הונאה. הוא הסכים לשתף פעולה עם חוקרים במחקר שבחן את השפעת חיסון היתר ומה קורה למערכת החיסון כשהיא מחוסנת נגד אותו פתוגן שוב ושוב.

הניסוי פורסם ביום ב' בכתב העת Lancet Infectious Diseases ובו לצד תיאור המקרה נכתב כי בעוד שחיסון היתר לא גרם להשפעות בריאותיות שליליות, הוא גם לא שיפר או החמיר משמעותית את התגובה החיסונית של האיש.

האיש לא דיווח על תופעות לוואי הקשורות לחיסון ולא נדבק בקורונה, כפי שהוכח מבדיקות אנטיגן ו-PCR חוזרות ונשנות בין מאי 2022 לנובמבר 2023.

ד"ר קיליאן שובר, מחבר בכיר של המחקר וחוקר באוניברסיטת פרידריך בגרמניה, אמר שחשוב לזכור שמדובר במחקר של מקרה פרטי וכי התוצאות אינן ניתנות להכללה.

בהודעה לעיתונות של האוניברסיטה, אומרים החוקרים שהם אינם תומכים בחיסון יתר כאסטרטגיה לשיפור החסינות. "התועלת לא גדולה בהרבה אם אתה מתחסן שלוש פעמים או 200 פעם", אמר ד"ר שובר.

לחוקרים נודע על המקרה מאמצעי התקשורת והם הגיעו אל האיש באמצעות התובע שחקר את עניינו במאי 2022. הנחקר הסכים לספק מידע רפואי, דגימות דם ורוק. הוא גם המשיך וקיבל ארבע זריקות נוספות של קוביד, בניגוד לייעוץ הרפואי של החוקרים.

החוקרים ניתחו את כימיית הדם שלו, שלא הראתה חריגות הקשורות לחיסון יתר. הם גם בחנו סמנים שונים כדי להעריך כיצד מתפקדת המערכת החיסונית שלו לאחר ריבוי החיסונים.

מערכת החיסון האדפטיבית היא תת החלק של המערכת החיסונית שלומדת לזהות ולהגיב לפתוגנים ספציפיים, אמר ד"ר מילר. ישנם שני סוגי תאים עיקריים במערכת החיסון האדפטיבית, תאי T ותאי B. במחלות כרוניות, כמו HIV והפטיטיס B, תאי מערכת החיסון עלולים להתעייף מחשיפה תכופה לפתוגן ולאבד את היכולת להילחם בו ביעילות. לחיסון יתר, בתיאוריה, יכול להיות השפעה דומה. במקרה זה, החוקרים מצאו שחיסון היתר הגדיל את מספר תאי T ומוצרי תאי B, אך לא השפיע על איכות מערכת החיסון האדפטיבית.

"תפקוד מערכת החיסון נגד פתוגנים אחרים לא השתנה. נראה שמערכת החיסון לא נפגעה מהחיסון יתר", כתבו החוקרים. "הנבדק חוסן בסך הכל בשמונה חיסונים שונים, כולל חיסוני mRNA שונים זמינים", אמר ד"ר שובר. "התוצאה שמראה כי לא היו תופעות לוואי ניכרות למרות חיסון היתר היוצא דופן הזה מעידה על הסבילות הטובה של החיסונים".

החוקרים הוסיפו כי זהו מקרה בודד. לפיכך לא ניתן להסיק מהתוצאות מסקנות מרחיקות לכת או אפילו המלצות לכלל האוכלוסיה. "על פי הידע העדכני, שלושה חיסונים ובמידת הצורך הבוסטרים הרגילים נותרו הגישה המועדפת".

נושאים קשורים:  חיסונים,  חיסון לקורונה,  תיאור מקרה,  חיסון ביתר,  חדשות,  מחקרים,  מערכת החיסון
תגובות
אנונימי/ת
08.03.2024, 09:42

פרופגנדה. ממתי מביאים מקרה בודד במאמר מדעי ? מגזיני הרפואה היו מלאים בסיפורי הומאופתיה ודיקור סיני אם זה היה המצב, כנראה שגם אסטרולוגיה וקריאה בקפה.
אין ספק שהכותבים והעורכים, כולל מביאי הכתבה הנוכחית, יודעים משהו על פסיכולוגיה של המונים ועל השפעתם של מחקרים נדירים על מוח האדם. פרופגנדה.

אנונימי/ת
08.03.2024, 13:27

CASE REPORT .....

08.03.2024, 15:42

פרשות מקרים קיצוניים כן עשויות להיות מעניינות גם את המדענים
כמו לדוגמה המקרים של חולים שהחלימו מאיידס אחרי השתלת מח עצם (פורסם לאחרונה), גם המקרה הזה מעניין ומלמד למרות כל המוזרות שלו. הרי לא ניתן ולא מוסרי לעשות ניסוי מכוון כזה, אז למידע כזה יש ערך מסוים. לפרופגנדה אמורה להיות אמירה אידאולוגית אני לא מזהה שום אידיאולוגיה כאן

אנונימי/ת
08.03.2024, 10:52

ומה ניתן להסיק מדיווח על מקרה בודד? המדע בתפארתו.

אנונימי/ת
08.03.2024, 11:16

מה זאת אומרת לא קרה לו כלום?!המוח שלו נדפק מהחיסון הראשון והתחיל לבקש עוד ועוד חיסונים

אנונימי/ת
08.03.2024, 11:47

וממתי רופאים או חוקרים יכולים לשחרר אדם מחקירה על הונאה?!?
מעלה שאלות על טוהר מידות ובעיקר מזין תאוריות קונספירציה על הון-שלטון או רפואה-פארמה.

08.03.2024, 12:01

קצת תימהוני האדון

אנונימי/ת
08.03.2024, 18:27

מאחר והוזכר בעבר כי חיסון הקורונה מכיל אלומיניום. לא סביר שאין תופעות לווי

אנונימי/ת
08.03.2024, 19:11

לפני חיסוני קורונה תבדוק מה אתה אוכל שותה ונושם...

12.03.2024, 15:16

אדג'ובנטים של אלומיניום יעילים מאד ל-Boosting של מערכת החיסון האדפטיבית. בעשורים האחרונים הם ניתנו למיליארדים של אנשים ועד היום לא נצפו תופעות לוואי משמעותיות (פרט ל-Acute Anonymitis...)
https://www.cdc.gov/vaccinesafety/concerns/adjuvants.html

אנונימי/ת
11.03.2024, 09:13

איזה בושה וחרפה לפרסם שטות שכזו במקום שמתיימר להיות מקצועי.
לא לעניין, לחלוטין צהוב