• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
הסטוריז של DoctorsOnly:
ישראל במלחמה

"רופאות הברזל": מיזם נשי של רפואה מרחוק למען רצף טיפולי

התנדבות של מאות רופאות וסטודנטיות ושיתוף פעולה עם ביה"ח הוירטואלי שיבא BEYOND מאפשרים למטופלים רבים מענה ושירותים רפואיים בסביבה הביתית

"רופאות הברזל". מענה רפואי מהיר ונגיש למגוון תלונות. צילום: דוברות "שיבא"

בית החולים הווירטואלי שיבא BEYOND, משתף פעולה עם קהילת "חדר רופאות" ומציע מענה רפואי ראשוני לפניות שאינן דחופות באמצעות צ'ט דיגיטלי ובהתנדבות של מאות רופאות וסטודנטיות. הייעוץ ניתן בתחומים שונים, ביניהם רפואה פנימית ומשפחה, רפואת ילדים, רפואת שיניים ועוד.

עם תחילת הלחימה הרחיב בית החולים הוירטואלי של "שיבא" את שירותיו על מנת לאפשר המשך קבלת שירותים רפואיים של המרכז הרפואי בסביבה הביתית, ובין השאר אשפוז ביתי המשכי לנשים בהריון בסיכון. המיזם נועד להקל על מטופלים על רקע העומס על בתי החולים המטפלים בנפגעי המלחמה ובהיערכות למצבים עתידיים.

המיזם מסייע לשמור על הרצף הטיפולי, כאשר "טלה-רפואה" של בית החולים המקוון מציע ייעוצי מומחים ופגישות מעקב שגרתיות. מנתונים שנאספו מימי הלחימה הראשונים עולה כי בבית החולים שיבא ניתנו פי שניים יותר ייעוצי טלה-רפואה מאשר בימי שגרה.

לילך איזנבוד, מנכ"לית מיזם "רופאות הברזל", סיפרה כי המיזם קם מתוך קהילת הרופאות המונה יותר מעשרת אלפים רופאות והובל על ידי מנהלות הקהילה והחברות בה. לדבריה, "שיתוף הפעולה עם 'שיבא' ויתר השותפים מאפשר לנו לתת מענה רפואי איכותי, מהיר ונגיש למגוון תלונות ובמגוון התמחויות".

ד"ר גליה ברקאי, מנהלת שיבא BEYOND, הוסיפה ואמרה כי ״בזמנים קשים אלה חשוב לשמור על הביטחון האישי והרצף הטיפולי של מטופלינו באמצעות יכולות רפואה מרחוק והגעה לבית המטופל, היכן שמתאפשר. אנו עושים שימוש ביכולות הטכנולוגיות הקיימות של בית החולים ובמוכנות הצוותים הרפואיים על מנת לאפשר את השירות הרפואי האמבולטורי והאשפוזי המיטבי מרחוק ובבית המטופל. אנו ממשיכים לפתח שירותים שונים ככל שהמצב ידרוש ומקווים יחד עם כל עם ישראל שנצלח את התקופה הקרובה".

נושאים קשורים:  רפואה מרחוק,  שיבא BEYOND,  רופאות הברזל,  חדשות,  ישראל במלחמה,  התנדבות
תגובות
05.11.2023, 07:06

נפלא נפלא. האם המיזם פתוח לקהל הרחב או רק למטופלים המופיעים במחשוב של ״שיבא״? ( הכותבת - אחות)