• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
הסטוריז של DoctorsOnly:
חדשות

120 מיליון שקל: תרומת ענק להקמת מכון סמואלי למחקר וחדשנות בסרטן

תרומה חסרת תקדים בהיקפה לטובת פיתוח תחום המחקר והטיפול בסרטן הוענקה על ידי הזוג האמריקאי סוזן והנרי סמואלי להקמת מכון לחקר הסרטן ב"בילינסון" | פרופ' גל מרקל, העומד בראש המכון: "נפענח את מפת הסרטן מחדש"

מרכז דוידוף לטיפול במחלות הסרטן. מרכז טופור החדש ייתן מענה להרחבת המחקרים. צילום: דוברות ביה"ח

תרומה חסרת תקדים בהיקפה לטובת פיתוח תחום המחקר והטיפול בסרטן הוענקה על ידי הזוג האמריקאי סוזן והנרי סמואלי למרכז דוידוף לטיפול בסרטן שב"בילינסון". בעזרת התרומה, בסכום של 120 מיליון שקל ובתמיכה נוספת  מה"כללית", יוקם מכון סמואלי למחקר וחדשנות בסרטן במרכז דוידוף.

לדברי ד"ר איתן וירטהיים, מנהל בתי החולים בילינסון והשרון, מדובר ב"תרומה נדירה, הגדולה ביותר שהתקבלה ב'בילינסון' ואיננה מיועדת למבנה, שבזכותה אנו עתידים לשנות את פני רפואת הסרטן בעולם".

פרופ' גל מרקל, שותף, מייסד ויו"ר מכון סמואלי למחקר וחדשנות בסרטן ומנהל מרכז דוידוף בבילינסון. צילום: אלעד מלכה

פרופ' גל מרקל, מנהל מרכז דוידוף ויו"ר מכון סמואלי למחקר וחדשנות בסרטן, מסר: "מכון סמואלי ישלב מומחי בינה מלאכותית, חוקרי התנהגות, מדעני סרטן, הצוות הקליני הייחודי של מרכז דוידוף, יחד עם מאגרי Big Data מהגדולים בעולם שעומדים לרשותנו בזכות כללית. יחד נפענח את מפת הסרטן והטיפול בו מחדש. נייצר תובנות חדשות המתבססות על צירי מידע שלא נבחנו עד כה, שיזוקקו לפיתוח גישות ופתרונות טכנולוגיים מקוריים או בשותפות עם מומחים ותעשיות מכל העולם".

התורמים, ד"ר הנרי סמואלי, מייסד ויו"ר חבר המנהלים של "ברודקום", וד"ר סוזן סמואלי העוסקת בפעילות פילנתרופית בינלאומית לקידום הבריאות, סבורים כי קפיצת המדרגה המשמעותית הבאה בחקר הסרטן תנבע ממיזוג מדעי של גישת האדם במרכז יחד עם רפואה מחקרית וביולוגיה תרגומית, שיואץ באמצעות טכנולוגיה פורצת דרך של בינה מלאכותית. "הציפייה שלנו", הם אומרים, "היא שמכון סמואלי יאתגר את התפיסות הקיימות וייצר עתיד טוב יותר עבור חולי סרטן. אמת המידה האמיתית להצלחת המכון תהיה אימוץ של החדשנות שלנו במכונים מובילים אחרים מסביב לעולם".

נושאים קשורים:  מכון סמואלי לחקר הסרטן,  פרופ' גל מרקל,  חדשות,  תרומה,  פילנתרופיה,  המרכז הרפואי "בילינסון",  ד"ר איתן וירטהיים,  מחלות סרטן
תגובות
אנונימי/ת
18.05.2023, 12:22

כסף זרוק לפח.

18.05.2023, 15:32

באמת ובכנות יפה... אבל למה רב התרומות מגיעות למוסדות במרכז הארץ? למה לא לעודד מצוינות במה שקרוי "פריפריה"? זה פחות נוצץ?