• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
הסטוריז של DoctorsOnly:
חדשות

במעבדה באוניברסיטת תל אביב עוכבה התפשטות סרטן העור למוח

החוקרים עשו שימוש ברקמות אנושיות שהודפסו במדפסת תלת מימד והצליחו לעכב את שיעור התפשטות הגרורות ב-60%-80% בעזרת תרופה שאינה מיועדת לטיפול בסרטן

פרופ' רונית סצ'י-פאינרו, פרופ' רונית סצ'י פאינרו, ראש הקתדרה לננו מדעים וננוטכנולוגיות באוניברסיטת תל אביב. תרצה על פלטפורמה לטיפול בגידולים

צוות חוקרים מהפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב בראשות פרופ' רונית סצ'י-פאינרו, ראש המרכז לחקר הסרטן, הצליח לעכב במעבדה את שיעור התפשטות סרטן העור ב-80%-60%. לצורך המחקר נעשה שימוש ברקמות אנושיות שהודפסו במדפסת תלת מימד. על ההישג דיווח אמש (ב') אבי סדרינה בחדשות ערוץ 12.

החוקרת סבינה פוצ'י הסבירה: "90% מהמטופלים החולים במלנומה מפתחים מלנומה גרורתית במוח. בנקודת הפתיחה במחקר התמקדנו בציר שמופעל כשהמלנומה מגיעה למוח". פרופ' פאינרו הוסיפה: "תאי המלנומה, כשהם עוזבים את הגידול הראשוני ומסתובבים בזרם הדם, מתחילים להכין את הקרקע במוח, שם יש תאים שהם מתקשרים איתם".

המודל בתלת מימד שהודפס לצורך המחקר התבסס על תאי גידול סרטני מחולה יחד עם כלי הדם. בשיטה הזאת ניתן יהיה לבצע כמה פעמים ניסויים לבחינת טיפולים שונים ולהתאים את הטיפול המתאים לחולה בהתאמה אישית.

במהלך המחקר שנעשה עד כה, התגלה שהטיפול בתרופה BINDARIT, המונעת את התפשטות הגרורות ומיועדת להתוויות אחרות אך לא לסרטן, הצליחה לעכב את התקדמות המחלה לכיוון הגרורתי.

נושאים קשורים:  פרופ' רונית סצ'י-פאינרו,  סרטן העור,  אוניברסיטת תל אביב,  מחקר,  חדשות
תגובות