המרכז הרפואי הדסה הוא זוכה מגן ההתנדבות במערכת הבריאות לשנת 2024 מטעם שר הבריאות. את הפרס העניק שר הבריאות אוריאל בוסו בטקס מרגש שנערך במתחם הדסה עין כרם והאונ' העברית, לידי מנהלת מחלקת המתנדבים בבתי החולים של הדסה, טליה הירשמן, לנורית שץ רכזת התנדבות ולמנהלת אגף משאבי אנוש בהדסה, סימה בן-חמו.
עוד בעניין דומה
אות מגן ההתנדבות אותו מעניק שר הבריאות ניתן מדי שנה למתנדבים ומתנדבות – בודדים או קבוצות וארגונים, אשר בפעילותם יוצאת הדופן תורמים תרומה מיוחדת לקידום הבריאות בישראל. השנה בחר השר להעניק את אות המגן גם למרכז רפואי המקדם התנדבות כחלק מפעילותו השוטפת והודיע כי המרכז הרפואי הדסה נבחר בזכות מערך המתנדבים הנרחב אשר פועל בו לרווחת המטופלים בכלל המחלקות והמרפאות, ומאפשר למקסם את השירות המצוין למטופלים ולמשפחותיהם.
"התברכנו בלא פחות מ-900 מתנדבים בשני הקמפוסים של הדסה, והם משתלבים במגוון מחלקות ובפרויקטים רבים כגון תמיכה במשפחות הממתינות מחוץ לחדרי הניתוח, קבוצה הפועלת לשיפור חוויית היולדות ועוד", מספרת טליה הירשמן, מנהלת המחלקה להתנדבות.
"בהדסה פועלות 50 עמותות רשומות, המפעילות תחתיהן מתנדבים לפי הצורך וההתמקצעות שלהן. מדובר בבנות שירות לאומי, מתנדבי שנת שירות מטעם תנועת הצופים, בני נוער המגיעים להתנדב בבתי החולים במסגרת תיירות חינוכית בתקופת הקיץ, סטודנטים המתנדבים במסגרת פרויקט חוויית המטופל בשיתוף עם האוניברסיטה העברית ולצידם המון מתנדבים פרטניים משלל גווני החברה הישראלית שמגיעים לסייע במחלקות האשפוז השונות. המגוון עצום, אך מכנה משותף אחד לכולם –הרצון לתת ולסייע לאחר, להעניק מן הזמן הפרטי למישהו שזקוק לכך", מסבירה הירשמן.
הירשמן מספרת כי "אנשים רבים נחשפים לאפשרות להתנדב ולצורך שעולה דווקא בעת אשפוז שלהם או של אדם קרוב. אז מבינים שיד תומכת, אפילו בהכנת כוס תה או תשומת לב של חיוך מתעניין הן עולם ומלואו, בעיקר למי שנמצא בשעה לא פשוטה באשפוז או בבדיקה. הצוות הרפואי נותן מעצמו המון ומשפיע בהחלט על חוויית המטופל החיובית, אבל למתנדב יש יתרון – הוא יכול להתמקד רק באותו סיוע שלשמו הגיע ולתת אותו ללא הפרעה או עיסוק במשהו אחר".
על פי תפיסת הנהלת המרכז הרפואי הדסה, מערך ההתנדבות הינו נדבך חשוב בכל נושא חוויית השירות למטופל ותרומתו משמעותית ביותר. כחלק מטיפוח ערך זה מספקת מחלקת ההתנדבות בהדסה מענה מקיף לכל צורכי המתנדבים תוך מתן יחס אישי והדרכה מקצועית, על מנת להבטיח שיהיו בידיהם כל הכלים להתנדבות איכותית ומוצלחת.
"אנו מקפידים להודות למתנדבים הרבים הבאים בשערינו – למתנדבים הפרטניים ולארגונים הרבים, ומבקשים תמיד להדגיש כמה אנו מוקירים את פועלם, את רוח הנתינה ואת הערבות ההדדית", אומר מנכ"ל הדסה, פרופ' יורם וייס. "מחלקת המתנדבים שלנו מציגה מודל לחיקוי ומארגונים רבים ברחבי הארץ מגיעים להכירו מקרוב וללמוד איך פועל מנגנון כה מרשים. מגן שר הבריאות שהוענק לנו ממחיש עד כמה רוח העם שלנו חזקה ואנו מודים על הבחירה בנו ובמתנדבים שלנו".