חדשות

משבר על רקע גזעני: בית חולים בברוקלין הוכרז כמסוכן לחולים

ההכרזה ניתנה בעקבות תקריות קטלניות במחלקת היולדות בביה"ח וודהול בני יורק | רופא שהיה מעורב במותו של יילוד לאם אפרו-אמריקנית היה מעורב גם במותה של אם אפריקנית בניתוח קיסרי

הריון של אישה ממוצא אפריקני. אילוסטרציה

מקרי מוות במחלקת יולדות של בית חולים ציבורי בברוקלין מגבירים את המתח הבין-גזעי בעיר ניו יורק. על המקרים על המקרים דיווח הניו יורק טיימס ביום ד'.

על פי דו"ח של חוקרי בריאות המדינה, מותו של תינוק במהלך לידה בסוף 2023 בבית החולים וודהול בברוקלין, ניו יורק, מיוחס לכך שהצוות הרפואי בבית החולים התעלם מסימנים מדאיגים במשך מספר שעות. שבועיים לאחר מכן, הרופא, ד"ר רונלד דניאל (72) שהיה מעורב במותו של התינוק, היה מעורב גם במותה של אם אפרו-אמריקנית שילדה בניתוח קיסרי בבית החולים.

הרופא פוטר בחודש דצמבר האחרון לאחר מות האם, אך בעקבות התקריות הקטלניות במחלקת היולדות, גורמי הבריאות בניו יורק הכריזו כי בית החולים מהווה סכנה לחולים. זה אינו מקרה הראשון לפיטורים בעקבות מוות בלידה בבית החולים בשנים האחרונות וזוהי אינה הפעם הראשונה שבה הרגולטור מגיע למסקנה כי התנהלות מחלקת היולדות הובילה למוות.

על פי הדיווח, ההכרזה כי בית החולים מהווה סכנה לחולים הוסרה במהירות לאחר שהנהלתו ערכה מספר שינויים ובין השאר "שיפרה את הפרוטוקולים שלה במחלקות המיילדות וההרדמה".

וודהול, אחד מ-11 בתי החולים הציבוריים בניו יורק, נחשב זה מכבר לאחד המוסדות החלשים יותר במערכת החולים הציבורית בעיר והפך לסמל של מה שגורמים בעיריית ניו יורק מכנים "משבר בריאות האמהות של ניו יורק", שבא לביטוי בעיקר בקרב נשים ממוצא אפריקני-אמריקני, להן יש סיכוי גבוה פי תשעה למות במהלך הריון או לידה בהשוואה לנשים לבנות, פער גדול בהרבה מזה שיש בכל ארה"ב.

בשנים האחרונות היו בבית החולים וודהול שני מקרי מוות של נשים הרות אפרו-אמריקניות, מקרים שמיוחסים לטעויות של הצוות הרפואי. בשנת 2020, וודהול פיטר רופא מרדים, ד"ר דמיטרי שלצ'קוב, לאחר שכשל במתן אפידורל באופן שהוביל למותה של היולדת. המקרה הצית הפגנה מול בית החולים, שהדגישה את המתח הגזעני בנושא לידות בעיר ניו יורק.

בעקבות הבדיקה גילו חוקרי הבריאות כי בבית החולים היו שישה מקרים של תוצאות שליליות הקשורות במתן אפידורל בשלוש השנים הקודמות, אם כי אף אחד מהם לא הסתיים במוות.

במערכת בתי החולים הציבורית של ניו יורק אמרו כי ננקטו מהלכים שנועדו לחזק את הבדיקות ובית החולים גייס קצין רפואה ראשי ומנהל חדש למחלקת היולדות. יותר מ-1,000 תינוקות נולדים ב"וודהול" מדי שנה, כ-85% מהם שחורים או היספנים.

הדו"ח הממשלתי בן עשרה עמודים מתאר שתי תקריות שאירעו בבי החולים בששת החודשים האחרונים, האחד של קרע ברחם שהוביל למות התינוק והשני מוות של אם במהלך ניתוח קיסרי חירום. במקרה הראשון האישה היתה בטיפול אחיות ומיילדות בבית החולים במשך 24 שעות, כשלעתים קצב הלב של העובר ירד, מה שאמור להדליק סימני אזהרה. האישה ילדה בעבר בניתוח קיסרי והפעם היה ניסיון לילד אותה לידה נרתיקית. החוקרים הגיעו למסקנה שהאחיות והמיילדות המטפלות בה לא הודיעו לרופא המטפל עד יותר מ-12 שעות לאחר הסימנים המדאיגים הראשונים. ה​​רופא המליץ על ניתוח קיסרי חירום שבמהלכו התברר כי רחמה של האישה נקרע וגם שלפוחית השתן נפגעה. מאמצי ההחייאה של התינוק לא צלחו ורחמה של האישה הוסר.

שבועיים לאחר מכן, אם לשניים עברה ניתוח קיסרי חירום על רקע סימנים של מצוקה עוברית גוברת. הרופא המיילד, ד"ר דניאל, הגיש מאוחר יותר דו"ח לפיו "לא היו סיבוכים כירורגיים תוך ניתוחיים" במהלך הניתוח הקיסרי, אך החוקרים גילו מאוחר יותר שהחתך בניתוח היה ארוך מדי, מה שיכול להיגרם מהאזמל או מקרע בעת יציאת התינוק. הרופאים תפרו את המקום ולא ראו דימום נוסף באותו זמן, אך ד"ר דניאל לא הזכיר את הפציעה בדו"ח הניתוח שלו או בפני הצוות הרפואי המעניק טיפול לאחר הלידה, כנדרש.

עוזר מנתח הודה מאוחר יותר בפני המפקחים כי התרחשה פציעה במהלך החתך הקיסרי, אך נראה שלצוות שטיפל בה אחרי הניתוח לא היה מושג. היולדת החלה לדמם מבפנים ומאוחר יותר מתה.

נושאים קשורים:  גזענות,  אפרו-אמריקאים,  חדשות,  ניו יורק,  יולדות,  בית החולים וודהול
תגובות