חדשות

"שערי צדק": ה-CT של קסטלמן העיד על חלקים מתכתיים בגופו

על אף שממצאי ה-CT העידו כי ישנם פרגמנטים מתכתיים בגופו של עו"ד קסטלמן שנהרג מירי חייל מילואים בפיגוע, במשטרה טוענים שביה"ח דיווח אחרת ומבקשים להמתין לתוצאות נתיחת הגופה

בית החולים שערי צדק בירושלים. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

גופתו של עו"ד יובל קסטלמן, שנורה למוות על ידי חייל המילואים אביעד פריג'ה בפיגוע בכניסה לירושלים ביום ה' שעבר לאחר שנטרל בעצמו את המחבלים, הוצאה ביום ו' מקברו והועברה למכון לרפואה משפטית לצורך נתיחה.

כזכור, לאחר האירוע, המשטרה שחררה את גופתו של קסטלמן מבלי להעבירה לבדיקה במכון לרפואה משפטית באבו כביר. בדו"ח המשטרתי נומקה ההחלטה שלא לבצע נתיחה בגופה, בין השאר כי: "מבדיקה מול בית החולים כולל מול הרופאים, הנ"ל נותח בניתוח ארוך של כתשע שעות ולא נמצאו קליעים בגופה; בית החולים ביצע בדיקת CT בגופה ובבדיקה גם עולה מול הרופאים כי אין קליעים בגופה. סיבת המוות ברורה במקרה דנן. הנתיחה לא תתרום דבר לבירור החשדות. היא לא יכלה לסייע לשינוי המארג הראייתי הקיים".

אולם, בבית החולים שערי צדק טוענים כי "בדיקת ה-CT שנערכה במהלך הטיפול בקסטלמן הראתה כי ישנם פרגמנטים מתכתיים בגופו, ומידע זה נמסר על ידי הצוות הרפואי לצוותי החקירה בכל שלב בו ביקשו אותו".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה "אנו משתתפים בצערה של משפחת קסטלמן על האובדן הטראגי של בנם יובל בפיגוע הירי הרצחני וליבנו עם המשפחה. החלטת ר' צוות החקירה על מתן אישור לקבורתו של יובל ניתנה בהתאם למידע הרפואי הרלוונטי שהועבר ליחידה החוקרת מבית החולים לאחר שנקבע מותו ולנוכח יתר הממצאים החקירתיים באותה העת.

"בניגוד לטענות כזב שמתפרסמות בנושא הקליעים, טרם בוצעה הנתיחה ולכן גם טרם התקבלו ממצאים בנושא זה. יודגש כי כלל חומרי החקירה והממצאים הועבר למצ"ח עם תחילת החקירה ובנוסף התקיימו דיוני עבודה בנושא בין חוקרי מצ"ח למשטרה בשבוע החולף".

נושאים קשורים:  בית החולים שערי צדק,  עו"ד יובל קסטלמן,  משטרת ישראל,  חדשות
תגובות