ישראל במלחמה

קריאה לאיגודי האלרגיה הבינלאומיים להתערב בטיפול בחטוף בן 12

האיגוד הישראלי לאימונולגיה דורש מהצלב האדום לבקר בשבי את יגיל יעקב, שנמצא בסיכון גבוה לתגובות אנפילקטיות קטלניות עקב אלרגיה לבוטנים ולספק לו מזרק אפיפן

יגיל יעקב. טופל במרפאת האלרגיה במרכז הרפואי שמיר עקב אלרגיה קשה לבוטנים. צילום: מטה משפחות החטופים

ראשי האיגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית שיגרו אמש (ד') מכתב בהול אל איגודי האלרגיה הבינלאומיים בבקשה להתערבותם מול הצלב האדום, לאחר שהתברר להם כי בין החטופים הרבים שנשבו ב-7 באוקטובר, נמצא גם יגיל יעקב בן ה-12, שטופל במרפאת האלרגיה במרכז הרפואי שמיר, עקב אלרגיה קשה לבוטנים.

האלרגולוגים מישראל דורשים שנציגי הצלב האדום יבקרו בשבי את הילד, שנמצא בסיכון גבוה לתגובות אנפילקטיות קטלניות באכילת בוטנים, יוודאו ששלומו טוב וידאגו לספק לו מזרק אפיפן.

"זה עתה הובא לידיעתנו שלאחד החטופים של החמאס, יש ילד בן 12, בשם יגיל יעקב, יש אלרגיה לבוטנים מסוג IgEmediated. הילד היה במעקב של מרפאת האלרגיה של המרכז הרפואי שמיר. מאז שנלקח בשבי, מצבו של הילד לא ידוע, לצלב האדום אין מידע לגביו ואין לו זריקות אפינפרין איתו. הילד בסיכון לתגובות אנפילקטיות קטלניות.

"כעמותה המייצגת חולים אלרגיים ברחבי העולם, אנו מבקשים מכם לקרוא לצלב האדום לבקר את יגיל מיד, לבדוק את בריאותו ולוודא שיש לו זריקות אפינפרין זמינות", נכתב בפנייה.

פרופ' ארנון אליצור, מנהל מכון אלרגיה, אימונולוגיה וריאות ילדים, יו"ר האיגוד לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית בישראל, מסר: "בילד עם אלרגיה למזון, יש להקפיד על תזונה שאינה מכילה את המזון האלרגני וכל טעות עלולה תגרום לתגובה שעלולה להיות קטלנית. אני מחזק את ידי המשפחה ונמצא בקשר עם אמו ומבטיח להמשיך ולהיאבק ככל יכולתי לטובת יגיל ולמען שאר החטופים ככלל. היום (ה') תיערך הפגנה של הצוותים הרפואיים מול הצלב האדום בתל אביב ואני מתכוון להגיע ולמחות וקורא לכל הצוותים הרפואיים להצטרף אלינו", הדגיש פרופ' אליצור.

נושאים קשורים:  אלרגיה למזון,  מזרק אפיפן,  האיגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית,  יגיל יעקב,  חדשות,  ישראל במלחמה,  הצלב האדום,  חטופים,  פרופ' ארנון אליצור
תגובות

אתם מאמינים שצלב האדום קורא את המכתבים שלכם???? במקרה טוב תשובה אוטומטית של בינה מלאכותית.