COVID-19 בישראל

שר הבריאות דרעי: בדיקת קורונה לזרים המגיעים מסין

החלטה ראשונה של שר הבריאות החדש במענה להתפשטות נגיף הקורונה בסין | משרד הבריאות ממליץ לישראלים לא לטוס לסין | גם ארה"ב, איטליה, יפן והודו הטילו מגבלות דומות

פועלים סינים בישראל. צילום ארכיון: משה שי/ פלאש 90

על רקע החששות מפני התפשטות נגיף הקורונה בבייג'ינג, ערך שר הבריאות החדש, אריה דרעי, ביום הראשון לכניסתו לתפקיד, דיון בנושא במשרדו. בעקבות הדיון החליט השר לחייב את חברות התעופה הזרות הטסות בין סין לישראל להעלות אזרחים זרים לטיסה רק בכפוף לבדיקת PCR שבוצעה עד 72 שעות לפני הטיסה.

בדיון שנערך בסוף השבוע (ו') השתתפו פרופ' נחמן אש, מנכ"ל המשרד ומחליפו המיועד משה בר סימן טוב, שעמד בראש המשרד בתחילת המגיפה. כן השתתפו פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס. בין שאר ההחלטות שהתקבלו: משרד הבריאות ממליץ לישראלים להימנע מהגעה לסין שלא לצורך חיוני; הדרג המקצועי יעקוב אחרי נתוני התחלואה. בנוסף, הוחלט להקים עמדות דיגום וולונטריות בנמל התעופה בן גוריון לישראלים ולאזרחים זרים שיגיעו מסין.

בארה"ב, ממשל ביידן הודיע על שינוי המדיניות עבור הנכנסים לארצות הברית מסין. החל ב-5 בינואר יידרשו הנוסעים המגיעים לארה"ב מסין, כולל הונג קונג ומקאו, להציג בדיקות שליליות ל-Covid-19 לפני כניסתם לארה"ב. כך דיווח ה"ניו יורק טיימס".

ההודעה פורסמה על ידי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC. גורמים רשמיים בסוכנות אומרים שהם מודאגים מאוד מחוסר השקיפות של סין לגבי התפרצותה המחודשת של מגיפת האומיקרון ובמיוחד מהכישלון שלה לעקוב ולרצף זנים ותת זנים של הוירוס, שמצויים במדינה.

גורמים רשמיים ב-CDC אמרו כי הדרישה לבדיקה תחול על הטסים מסין ללא קשר ללאום ולסטטוס החיסונים שלהם. זה יחול גם על מטיילים המגיעים מסין שנכנסים לארה"ב דרך מדינה שלישית, או שמתחברים דרך ארה"ב ליעדים אחרים.

איטליה ויפן כבר הטילו הגבלות דומות, והודו חייבה להציג בדיקות קורונה ובדיקה אקראית בשדות תעופה לנוסעים המגיעים מסין, יפן, דרום קוריאה, הונג קונג ותאילנד.

מתאם התגובה לקורונה בממשל ביידן, ד"ר אשיש ק. ג'ה (Ashish K. Jha) התייחס להשוואה בין התנהלות הממשל היום לבין האופן שבו הנשיא טראמפ הגביל את הכניסה של זרים שהגיעו מסין בתחילת המגיפה. "המדיניות של ממשל ביידן איננה איסור גורף על נסיעות," אמר ד"ר ג'ה. לדבריו, דרישת בדיקה לכל הנוסעים המגיעים מסין ולא רק לאזרחי המדינה הכרחית "כיוון שסין - בניגוד למעשה לכל מדינה גדולה אחרת - לא מעדכנת את מסד הנתונים העולמי במספר הנדבקים בקוביד ובזני הפתוגן".

נושאים קשורים:  שר הבריאות אריה דרעי,  סין,  בדיקות קורונה,  חדשות,  מגיפת הקורונה,  19-COVID
תגובות

לא הגיע הזמן לצאת מהסרט שהקורונה מסוכנת יותר מכל וירוס אחר?
ומה מיוחד בקורונה שדווקא אותה צריך לבדוק?
אם כל הציבור מחוסן בחיסון הכל כך יעיל ובטוח הזה, ממה החשש?
בבקשה שר הבריאות, תתעסק בבריאות ובמצב ברפואה בישראל ובעיקר בהזנחה של המערכת.
די, מספיק, קורונה זה עוד וירוס נשימתי בלי השלכות מיוחדות.