• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

שיבא: טכנולוגיות צילום צבאיות ישמשו לאבחון בעיות רפואיות

מצלמות תרמיות לראיית לילה שפותחו ב"אלביט" מסוגלות לזהות תהליכים פיזיולוגיים ולהציג מידע קריטי בזמן אמת | ב"שיבא" ייעשה בהן שימוש למצבים של ניתוחי לב, רגל סוכרתית, זיהומים בחתך ניתוחי וניטור נשימתי

הציוד לראיית לילה שיסייע לצוותים הרפואיים. צילום: דוברות שיבא

"אופגל", חברה-בת של "אלביט מערכות", והמרכז הרפואי שיבא בתל השומר חתמו שלשום (ב׳) על הסכם שיתוף פעולה להטמעת טכנולוגיות הדמיה תרמית, המשמשת למטרות צבאיות ובטחוניות, בבית החולים.

על בסיס שיתוף הפעולה שנחתם במעמד נשיא "אלביט", בצלאל מכליס, יו״ר מועצת המנהלים של "אלביט" מיקי פדרמן ומנהל המרכז הרפואי שיבא פרופ' יצחק קרייס, מערכות הצילום התרמי לראיית לילה שפותחו ב"אלביט" יוסבו למערכות תומכות החלטה עבור צוותים רפואיים. המערכות יתמקדו בארבעה תחומים שבהם זוהה פוטנציאל רב בפתרון בעיות: ניתוחי לב, רגל סוכרתית, זיהומים בחתך ניתוחי וניטור נשימתי.

הצילום התרמי פותח הזדמנויות רבות בתחום הרפואה. בטכנולוגיה זו, המצלמות התרמיות מסוגלות לזהות תהליכים פיזיולוגיים המבוססים על שינויי אנרגיה וחום בגוף ומציגות מידע קריטי בזמן אמת על מסך. הפיתוח המשותף עתיד לאפשר לצוותים הרפואיים לקבל מידע מיידי שלא היה זמין עבורם עד כה לצורך גיבוש אבחנות רפואיות.

את המיזם המשותף מובילים ב"שיבא" פרופ' אבירם ניסן, מנהל המחלקה לכירורגיה כללית ואונקולוגית; ד"ר בוריס אורקין, מנהל המעבדה לחדשנות כירורגית ומר חזי נחמן-פרחי, יועץ טכנולוגיות מתקדמות ב-ARC.

פרופ' איל צימליכמן, סמנכ"ל חדשנות וטרנספורמציה ב"שיבא", מסר:" הפתרונות שעליהם עמלים מומחי 'אלביט' ו'אופגל' ורופאי 'שיבא' משמעותיים לא רק במרכז הרפואי ולא רק במדינת ישראל. מדובר בפתרונות גלובליים לבעיות גלובליות ולכן יש כאן פוטנציאל גדול מאוד לשנות את פני הרפואה ברמה הבינלאומית".

צחי ישראל, מנכ"ל "אופגל", הוסיף: "השאיפה היא כי הטכנולוגיה התרמית, שסייעה עד היום לטייס ולחייל בשדה הקרב לזהות איומים ומטרות, תסייע לצוותים רפואיים לראות את הבלתי נראה ולמעשה תספק להם מידע לצורך אבחנה רפואית. יש כאן שתי מומחיות בתחומן, 'אופגל' בתחום האלקטרו-אופטיקה ו'שיבא' בתחום הרפואה. יחד הן מביאות בשורה אמיתית לעולם הרפואה שאנו מקווים שתסייע להציל חיים ולמנוע סבל של חולים רבים".

נושאים קשורים:  בית החולים שיבא,  מצלמות תרמיות,  אלביט,  פרופ' אבירם ניסן,  ד"ר בוריס אורקין,  אבחון,  חדשות
תגובות