חדשות

ביה"ד לעבודה: מבוטחי מכבי מבקעת אונו יקבלו טיפולים בשיבא

ההחלטה של קופת החולים מכבי למנוע ממבוטחיה בקריית אונו, אור יהודה, יהוד, גני תקווה, סביון וגבעתיים לקבל טיפולים רפואיים במרכז הרפואי שיבא, תבוטל לפי שעה למשך שלושה חודשים

בית החולים שיבא, תל השומר. צילום: דוברות "שיבא"

בית הדין לעבודה קבע קיבל אתמול (ב') את תביעתם של ראשי הרשויות באזור בקעת אונו בגוש דן – קריית אונו, אור יהודה, גני תקווה וסביון – נגד מכבי ומשרד הבריאות, ופסק כי ההחלטה של קופת החולים מכבי למנוע ממבוטחיה ביישובים אלה לקבל טיפולים רפואיים במרכז הרפואי שיבא תבוטל לפי שעה למשך שלושה חודשים. זאת, עד שקופת החולים תקבל החלטה מנומקת אחרת שתוגש לבחינת בית הדין.

בדיווח של מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום" נמסר כי ההחלטה של בית הדין רלוונטית גם לתושבי גבעתיים ויהוד. עם זאת  קבע בית הדין לעבודה שאין מקום להתערב בהחלטת "מכבי" שאפשרה רק לתושבי בני ברק ורמת גן להמשיך ולקבל הפניה לטיפולים ב"שיבא" ונמנע מלהוציא צו מיידי בנושא.

בפברואר הודיעה "מכבי" כי היא משנה את הסדרי הבחירה שלה ולא תאפשר לתושבי גוש דן, למעט רמת גן ובני ברק, לקבל הפניה לטיפול ב"שיבא". השינוי לא חל על תושבי הצפון או הדרום וחל רק על מטופלים חדשים. חולים שהיו במעקב ב"שיבא", או מקרים דחופים שהגיעו דרך חדרי המיון, לא נפגעו.

"מכבי" טענה שהרקע להחלטה שקיבלה הקופה הוא בתגובה לצעד חד צדדי של חטיבת המרכזים הרפואיים במשרד הבריאות, שביטל הנחות שקיבלו מטופלים עד אז מ"שיבא" וגרם לקופה פגיעה תקציבית של 150 מיליון שקל ולהעמקת הגירעון שלה, בניגוד להנחיות משרד הבריאות. ראשי הרשויות טענו לפגיעה בעיקרון השוויון בינם לבין תושבי רמת גן ובני ברק. בעתירה שהוגשה גם נגד משרד הבריאות נטען שהוא מחויב לפיקוח על התנהלותן של קופות החולים ולמנוע הסדרי בחירה מפלים.

נושאים קשורים:  מכבי שירותי בריאות,  בית החולים שיבא,  חדשות,  הסדר בחירה,  בקעת אונו,  בית הדין לעבודה
תגובות
אנונימי/ת
05.08.2022, 09:38

חבל שמכבי נלחמת בחולים
טוב עשו ראשי הרשויות נקווה שיצליחו
לאדם הקטן העומד ביום יום מול מכבי קשה להתמודד
דוגמא נקבעה לי פגישת טלארפואה בשיבא
מכבי לא הסכים לתת טופס 17 אלא שאגיע למרפאה
למרות מצבי הרפואי וחולשת מערכת החיסון
בסוף לאחר מאבק הצלחתי
מה קורה? למה?