• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

חמישה מיזמי בריאות דיגיטלים ישראליים חדשניים בשיתוף אסותא

בינה מלאכותית לאבחון סרטן בפתולוגיה, בדיקת דם חדשנית לאבחון מגוון מחלות וטכנולוגיה מדויקת לקולונוסקופיה - כמה מהיזמים שמקדמת זרוע החדשנות של אסותא RISE עם חברות סטארטאפ

בינה מלאכותית בשימוש הרפואה. אילוסטרציה

RISE, זרוע החדשנות של אסותא, הודיעה לאחרונה על חמישה מיזמים טכנולוגיים ישראליים שאיתם בחרה לשתף פעולה. רשת אסותא מבצעת כיום באמצעות RISE שיתופי פעולה עם כ-30 חברות, בחלקן הגדול חברות סטארטאפ העוסקות בפיתוח פתרונות בריאות דיגיטלית ויכולות בינה מלאכותית.

בין המיזמים החדשים, שיתוף פעולה עם Ibex Medical Analytics המובילה את תחום ה-AI לאבחון סרטן בפתולוגיה. מערכת ה-AI של אייבקס פועלת במעבדות פתולוגיה, בתי חולים ומערכות בריאות רבות ברחבי העולם. המערכת נמצאת בשימוש רופאים וארגוני רפואה מהמובילים בעולם ומסייעת להם לשפר את איכות ודיוק האבחון, לקצר את משך הזמן הדרוש לקבלת התוצאות ולשפר את תפוקת המעבדה. טכנולוגיית הבינה המלאכותית של בנויה על אלגוריתמי למידה עמוקה שאומנו על ידי צוות של פתולוגים, מהנדסי תוכנה ומדעני נתונים.

החברה נוסדה בשנת 2016 על ידי יוסף מוסל המנכ"ל וד"ר חיים לינהרט סמנכ"ל הטכנולוגיות, פועלת ממשרדיה בבוסטון ותל אביב ומעסיקה כ-60 עובדים. החברה גייסה מאז הקמתה 52 מיליון דולר ולאחרונה גייסה 38 מיליון דולר נוספים.

שיתוף פעולה נוסף הוא עם חברת Senseera שפיתחה בדיקת ביופסיה נוזלית חדשנית למעקב ואבחון של מגוון גדול של מחלות בבדיקת דם בודדת. כאשר מתפתחת מחלה בגופנו, אפילו ממש בתחילתה, תאים מהאיבר החולה עוברים שינוי, מתים ומשחררים חלקיקי דנ״א לדם. הטכנולוגיה של סנסירה יכולה באופן רגיש מאוד לאתר את השינויים הללו ובאמצעות אלגוריתמיקה מתוחכמת לעקוב אחרי המצב הבריאותי ולאבחן מחלות גם בשלבים מוקדמים ובכך לאפשר התחלת טיפול מוקדם יותר ולשפר את יעילות הטיפול.

החברה נוסדה בשנת 2020 על ידי פרופ' ניר פרידמן המשמש יו"ר, ד"ר רונן שדה המנכ"ל, ד"ר ג'ניה גוטין, סמנכ"ל טכנולוגיה וד"ר איסראא שרקייה, סגן נשיא למחקר ופיתוח. החברה פועלת מירושלים ומעסיקה 12 עובדים.

חברה נוספת היא Theator המתמחה בבינה הניתוחית – Surgical Intelligence ורותמת טכנולוגיות בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת מתקדמות להשגת תובנות פרקטיות שמשפרות את איכות הטיפול הכירורגי. הבינה הניתוחית מסייעת למנתחים ולבתי חולים להבין את הסיבות לשונות בתוצאים הרפואיים ואף להפחית אותה בהמשך, זאת יחד עם הפחתת עלויות וייעול תהליך העבודה בחדר הניתוח. החברה נוסדה בשנת 2018 על ידי ד"ר תמיר וולף המנכ"ל ודותן אסלמן, סמנכ"ל הטכנולוגיות. החברה פועלת ממשרדיה בתל אביב ומעסיקה כ-30 עובדים.

Magentiq Eye משתמשת ביכולות של למידה עמוקה, עיבוד תמונה ועיבוד וידאו כדי לסייע לרופאי הגסטרו להיות מדויקים ויעילים יותר. המוצר הראשון שלה הוא ה-MAGENTIQ-COLO™, המשמש להעלאת רמת הזיהוי של פוליפים (אדנומות) ואיכות בדיקת הקולונוסקופיה. המכשיר עובד בזמן אמת ונלווה למכשיר הקולונוסקופיה.

המוצר מצביע על המיקומים החשודים כפוליפים בוידיאו, מגביר את הערנות של הרופאים במהלך ההליך הרפואי, ובכך עוזר להם להפחית את שיעורי הפספוס של פוליפים. המוצר עבר ניסוי קליני רחב היקף בעשרה מרכזים בארה"ב, אירופה וישראל (כולל באסותא) ונמצא כיום בשימוש תחת אישור CE במרכזים באירופה ובישראל. אישור FDA, בהתבסס על תוצאות הניסוי הקליני שהסתיים, צפוי להתקבל בהמשך השנה הנוכחית.

החברה נוסדה בשנת 2014 על ידי המייסד והמנכ"ל דרור צור, היא פועלת ממטה החברה בחיפה ומעסיקה 13 עובדים. החברה מגייסת בימים אלה השקעות מחברות וממשקיעים פרטיים מארה"ב ומאירופה.

MaveriQx מספקת פלטפורמה ליישום פרוטוקולים קליניים באמצעות שאלונים דינמיים רב-שכבתיים עם מנגנון מערכת קבלת החלטות מובנה. סדרת המוצרים של החברה מאפשרת לרופאים וצוותים רפואיים לבצע מיון מקדים של מטופלים (pre-triage) ותיעוד אנמנזה וממצאים בתיק הרפואי, באופן איכותי, מהיר ויעיל. המוצרים פועלים במתארים מגוונים ותחומים רפואיים וקליניים,  תוך יצירת תיעוד רפואי מפורט ודו"חות. המוצרים מאפשרים לצוותים רפואיים להתמודד עם עומס העבודה והשחיקה במרפאות ובבתי חולים, שנגרמים בעקבות הגידול ביקוש לשירותי רפואה הנלווה לגידול ולהזדקנות האוכלוסייה בכל העולם.

החברה נוסדה ב-2013, מעסיקה 15 עובדים וחברי צוות. בין לקוחות החברה אסותא, מכבי שירותי בריאות, משרד הביטחון, צבר רפואה וביקורופא.

ד"ר מיכל גינדי העומדת בראש RISE ומנהלת את שירותי הדימות באסותא מרכזים רפואיים, מסרה: "היקף העשייה הקלינית באסותא, איכות הנתונים הנאספים בה באופן דיגיטלי וריכוז של רופאים מומחים מובילים, יוצרים סביבה יוצאת דופן לפיתוח ובחינה של טכנולוגיות. באסותא יש פוטנציאל אדיר ליצירת חיבורים בין יזמים ורופאים, שאנו כעת מממשים באמצעות יצירה של הזדמנויות בהן הרופאים יוכלו לסייע, ולקחת חלק בתהליכי ההקמה והפיתוח של חברות בריאות דיגיטלית".

נושאים קשורים:  ד"ר מיכל גינדי,  אסותא,  בריאות דיגיטלית,  סטארט-אפ ישראלי,  חדשות
תגובות