• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

הטכניון ורמב"ם הכריזו על ייסודו של מרכז וולף לרפואה תרגומית והנדסה

מנכ"ל רמב"ם: "המרכז החדש יסייע לנו לשכנע רופאים, שחייהם מוקדשים לעולם המורכב של הרפואה, להמשיך לעבוד במרכז רפואי גדול באמצעות הזדמנויות למחקר מתקדם"

ד"ר אסתי גולן, פרופ' אורי סיון, פרופ' רפי ביאר, אנדי וולף, פרופ' מיקי הלברטל ולארי וולף. צילום : ניצן זוהר/ דוברות הטכניון

הטכניון, הקריה הרפואית רמב"ם והפילנתרופים אנדי ולארי וולף הכריזו השבוע על הקמת מרכז וולף לרפואה תרגומית והנדסה. המרכז ישמש פלטפורמה למחקר יישומי קליני נרחב במטרה לטפח אינטראקציות יומיומיות בין רופאים, מדענים ומהנדסים.

מרכז וולף לרפואה תרגומית והנדסה יוקם במגדל התגליות ע"ש הלמסלי שנבנה בשטח רמב"ם בסמוך לפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט של הטכניון. המגדל הוא הפרויקט הראשון מסוגו המשותף לרמב"ם, לאקדמיה ולתעשיה הביו-רפואית. המגדל יכלול גם מרכזי מצוינות ומכונים קליניים ובהם מכון קרן ליר למחקר קליני ברמב"ם ומרכז החדשנות ע"ש עוזיה גליל, מספר קומות שישמשו חברות סטארטאפ, וכן מרכז מבקרים ותערוכות.

צוותים משותפים ישקדו על פתרון בעיות מעשיות לאורך כל הדרך מהמעבדה למיטת החולה, יתרגמו תובנות מחקריות לכלים טיפוליים חדשניים ויכשירו את הדור הבא של רופאים ומהנדסים לעבודה משותפת. הטכנולוגיות יפותחו במרכז מתוך התמקדות באתגרים קליניים בלתי פתורים. המצאות אלו ייבחנו במרפאות ובמעבדות וייושמו במהירות בשטח במסגרת תפיסה כוללת של הבאת הפיתוחים המדעיים והטכנולוגיים אל מיטת המטופל.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון אמר כי "בריאות האדם היא מהאתגרים הגדולים הניצבים בפני האנושות במאה ה-21, וההתמודדות עם אתגר זה מצריכה שילוב של יכולות מעולמות תוכן שונים, החל במיטת החולה וברופאים שסביבה וכלה במדענים ובמהנדסים ממגוון דיסציפילינות. מרכז וולף לרפואה תרגומית והנדסה יביא לכלל ביטוי את שילוב היכולות של אחד מבתי החולים המובילים בישראל עם אוניברסיטה מדעית-טכנולוגית בעלת שם עולמי. אנו מודים לאנדי ולארי וולף על שותפות איתנה ועל תרומתם שאיפשרה את הקמת המרכז".

מנכ"ל הקריה הרפואית רמב"ם, פרופ' מיקי הלברטל אמר כי "מחקר הוא כיום צורך חיוני בשימור הרלוונטיות של רופאי ישראל בתחום תחרותי ודינמי זה. המרכז החדש יסייע לנו לשכנע רופאים, שחייהם מוקדשים לעולם המורכב והמאתגר של הרפואה, להמשיך לעבוד במרכז רפואי גדול באמצעות הזדמנויות למחקר מתקדם".

פרופ' רפי ביאר, רופא ומהנדס ובעבר מנכ"ל רמב"ם ודיקן הפקולטה לרפואה בטכניון, הוסיף כי "המרכז מממש את תכנית-העל של רמב"ם לחבר רפואה קלינית עם מחקר אקדמי מתוך דגש הנדסי. המרכז המשותף יאכלס את הרופאים-החוקרים של רמב"ם, חוקרי הטכניון ומומחים במדעי הנתונים, בבינה מלאכותית ובלמידה חישובית. המרכז יקדם את מגמת שילוב התחומים במדעי החיים (Bio-Convergence), הנמצאת בחזית החדשנות הישראלית, יחבר ביולוגיה והנדסה לטובת המטופל וישמש קרקע פורייה לחיזוק התעשייה הביו-רפואית בישראל ובעולם כולו".

נושאים קשורים:  פרופ' רפי ביאר,  פרופ' מיקי הלברטל,  בית החולים רמב"ם,  הטכניון,  מרכז וולף לרפואה תרגומית והנדסה,  חדשות,  פרופ' אורי סיון
תגובות