• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

ארגון האוסטאופורוזיס העולמי העניק כוכב כחול למרכז הרפואי הרצפלד

המרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד בגדרה הוא הראשון בישראל שזוכה לקבל דירוג בינלאומי בזכות סטנדרטים גבוהים של טיפול ורפואה מניעתית לשברי אוסטאופורוזיס

המרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד בגדרה. צילום: דוברות בית החולים

המרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד בגדרה זכה בכוכב כחול מטעם ארגון האוסטאופורוזיס העולמי (IOF), ובכך הפך לבית החולים הגריאטרי שיקומי הראשון בישראל שזוכה לקבל דירוג בינלאומי זה.

האיגוד הבינלאומי לאוסטאופורוזיס מתווה במסגרת תפקידו את הנחיות הטיפול וההמלצות למעקב רפואי אחרי מטופלים החולים באוסטאופורוזיס. מדובר ביוזמה של הארגון אשר מטרתה לקדם מניעה של שברים חוזרים בחולים לאחר שבר אוסטאופורטי ראשון.

במסגרת זו, במרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד משקיעים מאמצים רבים בשמירה על סטנדרטים גבוהים של טיפול ורפואה מניעתית בכל הנוגע לשברי אוסטאופורוזיס. בין היתר, יזם וקידם בית החולים פרויקט הכולל מתאמת למניעת שבר שני, אשר מסייע במניעת סבל למטופלים וכן בעל פוטנציאל בחיסכון כספי למערכת הבריאות במניעת אשפוזים חוזרים.

התכנית של ארגון האוסטאופורוזיס העולמי פועלת ברמה העולמית ומאפשרת את יישומו של שירות למניעה של שברים משניים, כאשר מרכז רפואי העומד בסטנדרטים של מסגרת העבודה המומלצת מקבל דירוג לפי כוכבים, וכל כוכב מעיד על רמת השירות שניתנת על ידי המרכז הרפואי. מסגרת העבודה המומלצת בנויה כסדרה של 13 מדדים, מטפלת באלמנטים החיוניים להצלחה של שירות למניעה של שברים חוזרים וכוללת גם מטרות שיש לשאוף אליהן, ובכך מעודדת מצוינות.

ד"ר הדס אהרונסון, רופא בכיר במחלקת שיקום ב"הרצפלד", מסר: "אוסטאופורוזיס היא מחלה כרונית אשר מלווה את המטופלים לכל החיים מרגע שאובחנה. בקרב חולי אוסטאופורוזיס אשר חוו שבר, הסיכון לשבר נוסף בשנה שלאחר מכן גבוה ומשמעותי, ואם מדובר בשבר בצוואר הירך, זו כבר עלולה להיות סכנת חיים אמיתית. למטופלים אלה תהליך השיקום הופך מורכב עשרות מונים, ומכאן החשיבות הגדולה לא רק לטפל לאחר האירוע אלא אף למנוע את האירוע השני.

"בית החולים משקיע מאמצים רבים בפעולות למען שברים חוזרים בחולים לאחר שבר אוסטאופורטי ראשון, ובין היתר מציע מעטפת טיפול הכוללת אבחון רפואי מעמיק, פיזיותרפיה, ייעוץ על ידי תזונאית ועוד".

פרופ' טריף בדר, מנהל המרכז הרפואי קפלן ובית החולים הרצפלד: "בית החולים הגריאטרי שיקומי הרצפלד שזוכה כבר תשע שנים ברציפות כבית החולים המצטיין של ה'כללית' נמצא עכשיו גם על המפה העולמית בתחום החשוב של מניעת שברים חוזרים בחולים לאחר שבר אוסטאופורטי ראשון. אין ספק שעבודתם המאומצת של הצוותים המולטידיציפלינארים הכוללים רופאי שיקום, אחיות, מרפאים בעיסוק ופיזיותרפיסטים, נושאת פרי".

נושאים קשורים:  המרכז השיקומי גריאטרי הרצפלד,  אוסטאופורוזיס,  חדשות,  ד"ר הדס אהרונסון,  פרופ' טריף בדר
תגובות