• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

סקר: רוב הישראלים מבקרים בבית מרקחת לפחות פעמיים בחודש

סקר שנערך לרגל יום הרוקח והרוקחת מעלה: 68% מהישראלים סומכים על עצת הרוקח | בארגון הרוקחות מתריעים על מחסור של מאות רוקחים ועל בעיית האלימות המופנית כלפי רוקחים

רוקחת, בית מרקחת. אילוסטרציה

סקר שערך ארגון הרוקחות בקרב הציבור לבדיקת מעמדם של הרוקחים בישראל מצא: רוב הישראלים (56%) מבקרים בבית מרקחת פעם עד פעמיים בחודש ורובם (68%) סומכים במידה רבה או רבה מאוד על הרוקח שמטפל בהם.

בישראל עובדים כיום כ-8,000 רוקחים ורוקחות בבתי החולים, בקופות חולים, ברשתות הפארם, בבתי מרקחת פרטיים, בבתי אבות, במחקר ואקדמיה, צה"ל, שב"ס ומערכי האספקה, האמונים על ייעוץ למטופלים, הדרכה ומתן מידע לצוותים רפואיים.

הסקר נערך לרגל יום הרוקח והרוקחת המצוין היום (11.1, ג') באמצעות מכון המחקר מאגר מוחות בקרב 503 משתתפים בני 18 ומעלה בציבור הרחב. מהסקר עולה כי רוב המשיבים (83%) סבורים שהרוקחים קשובים ומגלים אמפתיה. כמו כן, רוב המשיבים (53%) סבורים שהרוקחים מבינים בדרך כלל את הבעיה הרפואית המוצגת להם, ו-84% ממשתתפי הסקר מבינים את כל מה שהרוקח מסביר.

36% ממשתתפי הסקר סבורים שבעשר השנים האחרונות הרוקחים הפכו ליותר משמעותיים כמטפלים ומקדמי בריאות לעומת 17% הסבורים שהם פחות משמעותיים.

ד"ר אלינה אמיתי, יו"ר ארגון הרוקחות: "מקצוע הרוקחות הוא מקצוע טיפולי המהווה את אחד מעמודי התווך במערכת הבריאות, לצד מקצועות הרפואה והסיעוד. הרוקחות והרוקחים שלנו הם שומרי הסף והחוליה האחרונה בשרשרת המטפלים, טרם מתחיל המטופל בטיפול תרופתי כפי שנרשם לו".

לדבריה, "במהלך השנה וחצי האחרונות, כשכל המדינה התמודדה עם מגיפת הקורונה, מאות רוקחות ורוקחים המשיכו את עבודתם כדי שמאות אלפי חולים כרוניים ימשיכו לקבל את הטיפולים הקבועים שלם ועל מנת ששגרת הטיפולים לא תיקטע – אם באמצעות תהליכי רישום ורגולציה, דרך אספקת תרופות לבתי מרקחת ועד התנדבות להבאת תרופות למטופלים המצויים בבידוד".

ד"ר אמיתי מציינת כי "יום הרוקח בישראל הוא יום מיוחד המהווה הזדמנות לומר תודה לאלפי רוקחי ישראל על פועלם, אך גם רגע לחשיבה ופתרונות מערכתיים, שייתנו מענה למחסור חמור בכוח אדם בסקטור הרוקחות ולבעיית האלימות המופנית כלפי רוקחים. תוצאות הסקר מראות כי כ-11% מהנשאלים ציינו שהיו נוכחים באירוע שבו הופנתה אלימות פיזית או מילולית כלפי רוקח/ת".

נושאים קשורים:  בתי מרקחת,  סקר,  רוקחים,  ד"ר אלינה אמיתי,  חדשות
תגובות