• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

פרס חדש בחקר פרקינסון יוענק לחוקרים מאוניברסיטת ת"א והעברית

ד"ר אבנר טלר ופרופ' חגי ברגמן זכו בפרס אופזיין כהוקרה על מחקריהם על פרקינסון ודרכי הטיפול והמניעה של המחלה

מימין, ד"ר אבנר טלר ופרופ' חגי ברגמן. צילום: יח"צ

פרס חדש על מחקר, אבחון וטיפול בפרקינסון הושק באוניברסיטת תל אביב. הפרס הוא על שם משפחת אופזיין. פרס החוקר הצעיר יוענק השבוע לד"ר אבנר טלר מהפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב והמרכז הרפואי תל אביב-איכילוב והפרס לחוקר ותיק בתחום יוענק לפרופ' חגי ברגמן ממרכז ספרא למדעי המוח באוניברסיטה העברית.

פרופ' ברגמן זכה בפרס כהוקרה על מחקרו בנושא "גרעינים בזאליים במחלת פרקינסון". היעד במחקר הזה: להגיע להבנה טובה יותר של התהליכים המוחיים הגורמים לתסמינים הקליניים של מחלת פרקינסון ולטיפול טוב יותר בחולים בשלבים השונים של המחלה.

ד"ר טלר זכה בפרס כהוקרה על מחקרו שבחן את תפקידם של הגנים LRRK2 ו-GBA במחלת פרקינסון ואת הקשר בין הפנוטיפ של פרקינסון לבין נשאות המוטציות בגנים LRRK2 ו-GBA וכן בנשאות משותפת של מוטציה בכל אחד משני הגנים. המחקר הוכיח שנשאות כפולה של המוטציות איננה גורמת לתסמינים קשים יותר של פרקינסון אבל היא מרמזת על אינטראקציה מגנה של נשאות מוטציה בגן LRRK2.

בוועדת הפרס היו חוקרים מחו״ל לצד חברי ועדה ייעודית של הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב שכללה את פרופ' קרן אברהם, פרופ' ניר גלעדי, פרופ' שרון חסין-בר, פרופ' דני אופן ופרופ' אילנה גוזס. טקס הענקת הפרס יתקיים במסגרת סימפוזיון חגיגי שיעסוק בחקר הפרקינסון ודרכי הטיפול והמניעה של המחלה.

נושאים קשורים:  ד"ר אבנר טלר,  פרופ' חגי ברגמן,  פרקינסון,  פרס אופזיין,  חדשות
תגובות