חדשות

סגירת חריץ בלב בטכניקה חדשנית בוצעה ב"פדה-פוריה"

לראשונה בוצע תיקון של חריץ הממוקם בין העלייה הימנית לעלייה השמאלית בלב באמצעות טכניקה בגישה מלעורית, תחת שיקוף וללא צורך בהרדמה כללית

צוות ממערך הלב ב"פדה-פוריה" מבצע את הפרוצדורה. צילום: דוברות בית החולים

במערך הלב במרכז הרפואי פדה-פוריה שליד טבריה ביצעו לראשונה תיקון של חריץ הממוקם בין העלייה הימנית לעלייה השמאלית בלב, באמצעות טכניקה חדשנית בגישה מלעורית ללא צורך בהרדמה כללית.

ד"ר פביו קוזניץ,  מנהל מכון הצנתורים, מסביר: "עד היום היה נהוג לסגור  את החריץ בעזרת מעין דיסקית שהצמדנו לשתי דפנות החריץ, הפתח. בטכניקה החדשה לא צריך להשתמש בדיסקית שנשארת בתוך הלב. זו טכניקה שבה סוגרים את הפתח באמצעות שני תפרים קטנים. הכל נעשה בגישה מלעורית בצנתור. יתרון משמעותי נוסף הוא שאין צורך בהרדמה כללית.

"זו פעולה מתקדמת מאוד ובטוחה שנמשכת כ-40 דקות", אומר ד"ר קוזניץ. הכל נעשה תחת שיקוף, כשהמטופל ערני ואיתנו כל הזמן. בשל מגבלות הקורונה עשינו את הפעולה הראשונה בהדרכתו של מומחה מארה"ב שליווה אותנו תוך כדי ביצוע הפעולה בטלרפואה".

תושב מעין מאהל, בן 61, עובד בבניין זה 48 שנים, היה המטופל הראשון שטופל בטכניקה החדשה ומתכנן כבר לחזור לעבודה. הוא סיפר: "אתמול עשו לי את הפרוצדורה בשביל לסגור את הפתח, והיום אני כבר משתחרר הביתה ומרגיש טוב".

נושאים קשורים:  ד"ר פביו קוזניץ,  צנתור לב,  חדשות,  פדה-פוריה
תגובות
אנונימי/ת
29.09.2021, 19:23

כל הכבוד לד"ר קוזניץ וצוות הצנתורים במרכז הרפואי ע"ש פדה.
יישר כוח !!!

אנונימי/ת
30.09.2021, 19:31

בן 61, העובד בבניין מזה 48 שנים. כמה עצוב...