• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

כנס בנושאי חדשנות, מחקר ופיתוח ישודר לייב במשך שבוע מ"בילינסון"

לאן פניה של הרפואה? בינה מלאכותית, חממת חדשנות וחברות הזנק, טכנולוגיות חדשניות ומחקר קליני - חוקרים ויזמים מובילים ישתפו את הידע הרב שצברו בכנס בינלאומי

חדשנות רפואית (צילום: אילוסטרציה)
חדשנות רפואית (צילום: אילוסטרציה)

ביום א' הבא (6.12) ייפתח ב"בילינסון" "כנס חדשנות, מחקר ופיתוח" שייערך כשבוע (6-10.12) וישודר ב-LIVE בהשתתפות חוקרים ויזמים מהארץ ומהעולם לצד חוקרים ורופאים מהמרכז הרפואי רבין בפתח תקווה. ההרצאות בכנס יתמקדו בתחומי רפואה פורצת דרך, בינה מלאכותית, חממת חדשנות וחברות הזנק, טכנולוגיות פורצות דרך, מחקר קליני ומחקר בסיסי ותרגומי.

פרופ' דן שכטמן, זוכה פרס נובל לכימיה, יציג ביום הראשון לכנס על יזמות ככלי מפתח להצלחה בארגונים גדולים. ד"ר קירה רדניסקי תציג טכנולוגיה שמטרה אבחון של מטופלים באמצעות בינה מלאכותית.

בכנס יוצגו גם עבודות ממערך החדשנות של "בילינסון" בניהולו של ד"ר ליאור פרל על פי אבני היסוד של מרכז הביו-דיזיין באוניברסיטת סטנפורד, המובילה בעולם בתחום היזמות הרפואית. החממה מהווה בית לעובדים שרוצים למצוא פתרון לבעיה בעולם הרפואה. צוות החממה מלווה משלב הרעיון הראשוני ועד למימוש ויישום קליני.

אחד הפטנטים שיוצגו בכנס והחלו בחממת החדשנות הוא פטנט-מכשיר להיפוך עובר במצג עכוז של פרופ' ערן הדר, מנהל היחידה לאם ועובר בבית החולים לנשים ב"בילינסון". התקווה היא כי בזכות הפטנט מספר ההיפוכים המוצלחים יעלה וכך יימנעו חלק מהניתוחים הקיסריים.

ד"ר עידית תמיר, נוירוכירורגית בכירה במחלקה לנוירוכירורגיה ב"בילינסון", תציג מחקרים ופעילויות רפואיות מתחום ניתוחי המוח; ד"ר אביתר נשר, מנהל מחלקת השתלות, יציג ניתוח חדשני שנעשה לראשונה בישראל – שימוש ברובוט בהשתלת כליה. עוד יוצג בכנס לראשונה מרכז להדפסת תלת מימד שמוקם בימים אלה ב"בילינסון" בניהולה של ירדן מור, בוגרת תכנית משולבת לתואר כפול במדעי המחשב ובעיצוב תעשייתי בבצלאל ובאוניברסיטה העברית.

פרופ' פול יוק מאוניברסיטת סטנפורד יסביר על תחום הביודיזיין וכן יוצג אבחון בעזרת טכנולוגיה של בינה מלאכותית וכיצד ניתן להפוך ליזם בתחום הרפואי – מרעיון למציאות, ונושאים נוספים.

ד"ר איתן וירטהיים, מנהל המרכז הרפואי רבין, מסר: "בית החולים שם דגש מיוחד על תחום החדשנות המחקר והפיתוח על כלל מרכיביו. בכנס יציגו מומחים בעלי שם עולמי מהארץ ומהעולם שחברו יחד על מנת לשתף את הידע הרב שצברו על מנת להוביל קדימה את המחקר, שיתופי הפעולה והרפואה בכלל. אני גאה להוביל צוות שנמצא בחזית תהליכים פורצי דרך שיכולים לשנות את פני הרפואה".

לתוכנית הכנס – ליחצו כאן.

לצפייה בשידור החי – ליחצו כאן.

נושאים קשורים:  ד"ר איתן וירטהיים,  כנס,  בילינסון,  פרופ' דן שכטמן,  חדשות
תגובות