קורונה עולמי

צפו בסרטון ב-VR ובתלת מימד: תהליך הנזק החמור בריאותיו של חולה קורונה

הדגמה בטכנולוגיית מציאות מדומה ובתלת מימד מציגה את מצב הריאות שניזוקו בחולה בן 59 שמחלת הרקע היחידה שלו היא יתר לחץ דם. צפו:

צילום בתלת מימד של נזק בריאות של חולה קורונה במצב קריטי. צילום: GWUH

פרופ' קית' מורטמן (Keith Mortman), ראש היחידה לכירורגיית חזה ב-GWUH, בית החולים המסונף לאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון בבירת ארה"ב, הציג בסוף השבוע בפודקסט HealthCast של בית החולים את ריאותיו של חולה קורונה שמצבו קריטי. לצורך הצגת הנושא עובדו לתצוגה בטכנולוגיית מציאות מדומה (VR) בתלת מימד סריקות הריאות שאותו חולה עבר וסרטון הווידיאו מציג ב-360 מעלות, את מצב הריאות שניזוקו.

הסרטון וההסבר נועדו בראש ובראשונה לרופאים המטפלים בחולי קורונה. הוא הופץ לתקשורת גם כדי להזהיר את הציבור שעליו לקחת ברצינות את המחלה ואת הנחיות הרשויות.

פרופ' מורטמן הוא מומחה לניתוחים זעיר-פולשניים, שימוש ברובוטים, מתמחה במיוחד בטיפול בסרטן ריאות וושט.

הוא מסר כי החולה הוא בן 59 שמחלת הרקע היחידה שלו היא יתר לחץ דם. הוא הובא ליחידת טיפול נמרץ בבית החולים GWUH ב-18 במארס מבית חולים אחר, לשם הגיע עם חום גבוה, שיעול וקוצר נשימה ובתוך זמן קצר מצבו הידרדר. CT הראה נזק נרחב בריאות. הוא נזקק למכונת הנשמה ובהמשך גם חובר לאקמו – מכונה שתסייע בחמצון הדם. מצבו של החולה מוגדר קריטי.

בסרטון רואים, בצבעים ירוק וצהוב, את האזורים בריאות שניזוקו. אין מדובר בנזק דלקתי מקומי, אלא רואים היטב את תהליך התפשטותו לשתי הריאות ועד כמה היה מהיר ואגרסיבי.

פרופ' מורטמן ציין כי 20% מהנדבקים בנגיף הקורונה מפתחים תסמינים ואצל חלק מהם הם חמורים במיוחד כך שיש צורך לחברם למכונות הנשמה. כמו כן מסר כי אלה שישרדו יעברו תהליך החלמה ממושך. לדבריו, בקרב 4%-2%  מהחולים הנזק בריאות הא בלתי הפיך והמחלה תכניע אותם.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  ריאות,  קורונה,  מגיפה,  מציאות מדומה,  תלת מימד,  מחלת הקורונה,  חדשות
תגובות