• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

אות סגן שר הבריאות "מקדמי זכויות" הוענק לקופת חולים מאוחדת 

האות הוענק השנה למאוחדת על פעילות הקופה באמצעות צוותי מערך בריאות הנפש והסיעוד לאיתור מטופלים עם הפרעה פסיכיאטרית חמורה (SMI), הנגשת השירות ותיאום טיפול יזום עבורם

25.12.2019, 15:45

אות סגן שר הבריאות לקידום זכויות במערכת הבריאות, "מקדמי זכויות" היא אות הוקרה הנועדה להעריך ולהוקיר את אלו שיוצאים דופן בפעילותם לקידום, הנגשה ומימוש זכויות הנובעות ממצבים רפואיים שונים. יוזמה משותפת של משרד הבריאות והאגודה לזכויות החולה, המוענקת לארגונים, יחידים ומוסדות בריאות עבור פעילותם להנגשה, קידום ומימוש זכויות, הנובעות ממצב בריאותי.

האות הוענק השנה למאוחדת על פעילות הקופה באמצעות צוותי מערך בריאות הנפש והסיעוד לאיתור מטופלים עם הפרעה פסיכיאטרית חמורה (SMI), הנגשת השירות ותיאום טיפול יזום עבורם.

גב' מלי קושא, אחות ראשית ומנהלת אגף הסיעוד: "במאוחדת המטופל במרכז וככזה בנינו תוכנית אסטרטגית באגף לניהול טיפול מטופלים עם הפרעה פסיכיאטרית חמורה (SMI). התוכנית הותאמה לצרכי המטופלים לאחר ראיונות עומק עימם וכללה בניית קווים מנחים לטיפול ונהלי רצף טיפול. כמו כן, השקענו בהכשרות צוותים במרפאות הראשוניות, פיתוח לומדה, בניית רשומה לסטנדרטיזציה בטיפול, עיבוי השירות של אחות פסיכיאטרית במטה, וגיוס אחיות פסיכיאטריות למחוזות. האחות בקהילה מנהלת את הטיפול בשיתוף פעולה עם הצוות הרב מקצועי, דבר המאפשר שיקום המטופלים ושיפור איכות חייהם בקהילה".

ד"ר ערד קודש, מנהל מערך בריאות הנפש במאוחדת מציין: "אנשים המתמודדים עם הפרעה פסיכיאטרית חמורה נמצאים בסיכון להחמרה במצבם הנפשי והגופני. קיימת חשיבות מכרעת לניהול מושכל ורציף של הטיפול למניעת אישפוזים תכופים שלהם לא פעם השלכות קשות.  מאוחדת יזמה את הקמתו של מערך לניהול המחלה המאפשר טיפול מערכתי כולל והטיפול מתקיים כבר במפגש ע"י אחיות המרפאה הראשונית המודעות לחשיבות האיתור המוקדם ופועלות קידום זכאותם לסל שיקום מהווה נדבך חשוב ומהותי במניעת החמרה ואישפוזים חוזרים. הרצף הטיפולי מבטיח בניית חוסן ויצירת מערכת תמיכה למטופלים.

נושאים קשורים:  חדשות,  אות סגן שר הבריאות לקידום זכויות במערכת הבריאות
תגובות