חדשות

יו"ר מרכז השלטון המקומי: "ביטול המענקים לרופאים - מכת מוות לפריפריה"

יו"ר הר"י ויו"ר מרכז השלטון המקומי קוראים לרוה"מ ולשר האוצר לבטל מיד את ההחלטה לסיים בינואר את תכנית המענקים לרופאים בפריפריה

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי. "למצוא את מקורות המימון הדרושים למענקים הכרחיים אלה". צילום: פלאש 90

יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס פנו בסוף השבוע שעבר במכתבים לראש הממשלה ולשר האוצר ובהם תביעה לבטל מיד את החלטת הממונה על השכר באוצר לסיים בינואר הקרוב את תכנית המענקים לרופאים שנועדה לתמרצם לעבור לעבוד בפריפריה ולבצע שם את ההתמחויות שלהם, בנוסף לעידוד להתמחות במקצועות שבהם קיים חסר במומחים.

פרופ' חגי קרא במכתבו לראש הממשלה בנימין נתניהו, "לעצור את הצעד האומלל", בעוד שחיים ביבס במכתבו לשר האוצר משה כחלון הגדיר את ביטול המענקים לרופאים כ"מכת מוות ליישובי הפריפריה".

במכתבו לנתניהו כתב יו"ר ההסתדרות הרפואית: "קיבלתי בתדהמה כמו כל רופאי ישראל ותושבי הפריפריה את ההחלטה העגומה על ביטול מענקי הפריפריה. ההחלטה על ביטול המענקים יוצרת מציאות קשה עבור אזרחי ישראל החיים באזורי הפריפריה אשר גם כך נאבקים יום יום ושעה שעה על מנת לקבל שירותי רפואה הולמים וזמינים.

"הבשורה קשה גם עבור הרופאים אשר כורעים תחת נטל מאמציהם להעניק מענה רפואי מיטבי בחדרי המיון העמוסים, במחלקות אשר מאכלסות חולים במסדרונותיהן ובתורים הארוכים לשירותי הרפואה בקהילה.

"ידוע לכל כי הפריפריה סובלת זה שנים רבות מהזנחה קשה ומפערים הולכים וגדלים ברמת הרפואה וזמינותה, ממחסור משמעותי ברופאים ומתוחלת חיים ממוצעת נמוכה ביחס למרכז הארץ.

"ידוע לכל גם כי בזכות המאבק המוצלח של ההסתדרות הרפואית למתן המענקים, במסגרת הסכם השכר ב-2011 ובשנים שלאחר מכן, הגיעו רופאים רבים לפריפריה ולמקצועות במצוקה ולמעשה הצילו אותה ממציאות קשה בהרבה אף בהשוואה למצב כעת.

"צר לנו שבמצב של אי ודאות פוליטית ותקציבית, פקיד אוצר, בכיר ככל שיהיה, מוצא לנכון לנקוט בצעדים חד צדדיים בוטים אשר יובילו לפגיעה קשה בבריאותם ובחייהם של תושבים כה רבים.

בפנייתו לראש הממשלה מציין פרופ' חגי: "מר בנימין נתניהו, כראש הממשלה וכשר בריאות מכהן, אבקש ממך לעצור את הצעד האומלל המדובר לאלתר, עוד טרם כניסת החג ולסייע לתושבי ולרופאי הפריפריה בישראל לחגוג את ראש השנה עם דאגה אחת פחות".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, חבר מרכז הליכוד ומקורב לכחלון, כתב לשר האוצר: "בשעה שהשלטון המקומי נלחם על שוויון הזדמנויות לתושבי ישראל ונאבק למען בנייה ויישום תכניות לשיפור איכות החיים בפריפריה בהיבטי חינוך, תחבורה, תעסוקה, תרבות, ספורט, בריאות ועוד, התבשרנו כי החל מינואר 2020 יבוטלו המענקים שלאורך עשור תמרצו רופאים ומתמחים שבחרו להתמחות במקצועות חסר ולשרת את הפריפריה.

"זו מכת מוות לתושבים ולשירותי הבריאות בפריפריה, שגם כיום אינם מקבלים שוויון הזדמנויות ושירותי בריאות הולמים ביחס לתושבי מרכז הארץ, וביחס למדינות ה-OECD".

עוד מציין ביבס בפנייתו לכחלון: "בשנים האחרונות משרדי האוצר והבריאות מצאו מקורות תקציביים למתן תמריצים אלה, אך בכל שנה היקפם הולך וקטן. אנו קוראים למשרדך לבחון מחדש את הנושא, למצוא את מקורות המימון הדרושים למענקים הכרחיים אלה, להעמיד בראש סדר העדיפויות את בריאות הציבור ולצמצם ככל הניתן את הפערים הגוברים בין מרכז ופריפריה".

נושאים קשורים:  חיים ביבס,  בנימין נתניהו,  משה כחלון,  מענקי פריפריה,  חדשות,  פרופ' ציון חגי
תגובות
אנונימי/ת
03.10.2019, 14:46

אינני יכול שלא להגיב בגישה מבודחת משהו ל"חשיבותם של הרופאים" בחיינו. בעניין ראש השנה ויום הדין הדבר תואם את הזמן להפליא... מסופר שמלאך המוות הגיע מסמורטט ומותש לפני ריבונו של עולם,,שאל אותו ריבונו "מלאכיניו..מה קרה?" אמר לו מלאך המוות יש המון עבודה השנה ואין לי כוח אני צריך עזרה...עזרה??? שאל ריבונו - "אין בעיה - אני מסדר לך עזרה" תמה מלאכיניו "וכי את מי אתה יכול לבדר לי לעזרה" - "את הרופאים!!" - ענה ריבונו.
ברפואה הסינית משלמים לרופא כשהוא שומר על בריאותו של הפציינט ומונע את המחלה - ברגע שהפציינט חולה - לא משלמים!
נקודה למחשבה!
שנה טובה