חדשות

טכנולוגיה חדשה לניתוחי עיניים בתלת מימד במרכז הרפואי שיבא

המערכת מאפשרת לבצע את רוב ניתוחי העיניים, כולל ניתוחי קרנית, קטרקט ורשתית, בטכנולוגיית 3D, כאשר מצלמה מקרינה על מסך גדול את מהלך הניתוח ברזולוציה גבוהה מאוד

ניתוחי עיניים בטכנולוגיית תלת מימד ב"שיבא". צילום: דוברות בית החולים

מחלקת העיניים של המרכז הרפואי שיבא מפעילה באחרונה מערכת חדשה, העושה שימוש בטכנולוגיית תלת מימד לניתוחים.

באמצעות הטכנולוגיה, שלדברי בית החולים היא ראשונה מסוגה בישראל, נעשה חיבור מיקרוסקופ המאפשר לשני רופאים התבוננות בו זמנית בעינו של המנותח, עם מצלמה המקרינה על מסך גדול את מהלך הניתוח ברזולוציה גבוהה מאוד. עתה מתאפשר למספר רב של רופאים ומתמחים צפייה בפרטי הפרטים של תהליך הניתוח באמצעות משקפי תלת מימד.

ד"ר גבריאל כץ, סגן מנהל מחלקת עיניים, הסביר: "השימוש במערכת חדשנית זאת היא בגדר מהפכה של ממש בתחום ניתוחי העיניים. למעשה המערכת מחליפה את הניתוחים שבוצעו, היסטורית, באמצעות מיקרוסקופ בלבד ועתה ניתן לבצע את רוב ניתוחי העיניים, כולל ניתוחי קרנית, קטרקט ורשתית, בטכנולוגיית ה-3D. הניתוח מבוצע תוך כדי צפייה במסך ענק, כאשר המנתח והמשתתפים האחרים הצופים בו מרכיבים משקפיים מיוחדים. מעבר לשיפור בנוחות הישיבה של המנתח שאיננו צריך עוד לרכון אל העיניות, המערכת מספקת הגדלה ורזולוציה העולים על אלו שמספק מיקרוסקופ קונבנציונלי".

האפשרות למספר צופים גדול לצפות במהלך הניתוח באותה איכות שבה המנתח רואה את הנעשה משפרת מאוד את יכולת ההדרכה למתמחים וגם מסייעת לצוות הסיעודי בחדר הניתוח לעומת המצב הקודם שבו צפו כולם במסך דו מימדי קטן. ההשלכות על איכות החינוך והחניכה של רופאי העיניים הצעירים בטכניקות ניתוחיות שונות הן לכן גדולות מאוד.

בית החולים מסר כי טכנולוגיית תלת מימד בניתוחי עיניים מופעלת תקופה קצרה יחסית בעולם, ומחלקת העיניים בשיבא היא החלוצה בישראל במעבר לניתוחים בטכנולוגיה זו. המערכת נרכשה הודות לתרומה של ארגון ליונס רמת גן.

נושאים קשורים:  ניתוחי עיניים,  ניתוח בתלת מימד,  ד"ר גבריאל כץ,  טכנולוגיה,  חדשות,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות