• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

הנשיא ריבלין אירח אחיות ואחים לרגל שבוע האחות בישראל

הנשיא שיבח את עבודת האחים והאחיות: "אתם מעולים ומצוינים - יותר מתמיד אני רואה את עבודת הקודש שלכם בבתי החולים"

מימין: אחות ראשית ארצית ד"ר שושי גולדברג, נשיא המדינה ראובן ריבלין, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ויו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן. צילום: משרד הבריאות

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אירח אתמול (ד') בבית הנשיא בירושלים אחיות ואחים לרגל "יום האחות הבינלאומי" ואירועי שבוע האחות המתקיימים השבוע בארץ. לנשיא הוענק שי מיוחד: קולאז' תמונות של עשרות אחים ואחיות מכל רחבי ישראל. כמו כן הוענקו באירוע אותות הוקרה לעשרה אחים ואחיות מצטיינים על פועלם.

הנשיא ריבלין אמר לאורחיו: "לא פשוט להיות אחות, בטח לא אחות בישראל. את תרומתן של האחיות הכרתי עוד בזמן מלחמת העצמאות, כאשר אמי ניהלה את בית החולים להחלמה של האצ"ל.

"בשבועות האחרונים אני מבלה זמן רב בבית החולים לצד נחמה רעייתי. יותר מתמיד אני רואה את עבודת הקודש שלכם בבתי החולים. אתם מעולים ומצוינים. אוסיף ואומר: בתי החולים הם הגשר המוחשי בין יהודים לערבים, פלסטינים וישראלים המטופלים יחד, ואין דרך אחרת מאשר לחיות יחד. גם ההרמוניה ביניכם עם הרופאים, האחיות ועובדי העזר עצומה, בטיפול השוויוני וההתייחסות לכל חולה בלי קשר למעמדו החברתי והכלכלי, במסירות ויכולת מקצועית שלא מפרידות בין אדם לאדם.

"כולנו, כל בני המשפחה, מכירים היטב את הפעמון הזה שלצד המיטה. בכל פעם שקשה, או מפחיד או כואב, מצלצלים בו בלי היסוס. ברגע שאתן מופיעות בדלת כבר יש הקלה עצומה. זו הסיבה מדוע יש אנשים שמצלצלים בו בלי הפסקה. "הרפואה, במיוחד זו הציבורית, צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות שלנו. צריך שהתנאים יאפשרו לכם לעשות את משימתכם בצורה הטובה ביותר, תוך מתן כבוד לעשייה שלכם וללא אלימות. תודה לכם, על תרומתכם לחברה, לציבור ולעם בישראל. אין ראויים מכם ומכן להיות כאן".

ד"ר שושי גולדברג, אחות ראשית ארצית במשרד הבריאות, אמרה: "בשנה הבאה נציין את יום האחות הבינלאומי העולמי בישראל ואמורים להגיע לארץ שרי בריאות מרחבי העולם.

"מקצוע הסיעוד מהווה דוגמה ומופת למחויבות, למסירות ולאהבת האדם. האחים והאחיות הם מצילי חיים, משני חיים ומעניקי תקווה. העשייה מתבססת על חזון משרד הבריאות - מימוש הזכות לבריאות לכלל אוכלוסיית ישראל ועל ערכים של שותפות, מצוינות, יוזמה, שוויון, צדק, עזרה הדדית ותפישת האדם במרכז".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר באירוע: "במהלך שנות כהונתי במשרד נפגשתי רבות עם אחים ואחיות שיוצאים מגדרם הרבה מעבר לעבודתם השגרתית כמתבקש. אני מברך ומוקיר כל אחד ואחת מכם ומודה לכם על שבחרתם במסע הזה של נתינה וחמלה אינסופיים. אחים ואחיות יקרים, אתם נכס למערכת הבריאות ומהווים את חלון הראווה של המשרד להתפאר בו".

מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, הוסיף: "משרד הבריאות ימשיך לפעול להגדלת מספר האחיות והאחים האקדמאיים בישראל, למקסם את מרחב עצמאותם, כישוריהם ומרחב הסמכות שניתנה להם. האחים והאחיות  שותפים בקידום יעדי משרד הבריאות - בריאות לכל, שוויוניות ומתן טיפול החל משנות החיים הראשונות ועד לזיקנה ויש להם תפקיד מרכזי בהיערכות מערכת הבריאות להתמודדות עם הזדקנות האוכלוסיה".

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אמרה: "אין תחליף להון האנושי. האחים והאחיות בישראל הם המשאב האנושי החשוב ביותר ליציבותה ולאיתנותה של מערכת הבריאות הציבורית. שמירה על מעמדם ומעמדן, תנאי ההעסקה שלהם, סביבת עבודתם ומקצועיותם של האחיות ואחים בישראל,  היא אינטרס לאומי ראשון במעלה כי פעם אחות – זה תמיד אחות".

מפקדת מערך ר"מ 2 בחיל הרפואה, רס"ן מגי פדלון-דרעי, אמרה באירוע: ״מערך ר"מ 2 וחיל הרפואה חרטו על דגלם את סמל המקצועיות והאנושיות מתוך תחושת שליחות ומחויבות לטיפול שלם, רב תחומי ורציף במטופל ובמשפחתו. נמשיך לעסוק בחיזוק מטופלינו הנמצאים בחזית העשייה, בזמינות מלאה למען החולים, הפצועים, המשפחות ובטחון המדינה״.

נושאים קשורים:  הנשיא ראובן ריבלין,  אחיות,  הסתדרות האחים והאחיות,  ד"ר שושי גולדברג,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  חדשות
תגובות