• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

הר"י משהה את סכסוך העבודה בבית החולים בנהריה - יוקצו 9 תקנים למתמחים

בהר"י דורשים ממשרד הבריאות תכנית להמשך הקצאת התקנים בהיקף הנדרש לבית החולים לגליל מערבי הסובל מעומס בעבודת המתמחים

בית החולים לגליל המערבי בנהריה (צילום: יח"צ)
בית החולים לגליל המערבי בנהריה (צילום: יח"צ)

המרכז הרפואי ממשלתי לגליל בנהריה מסר אתמול (ד') כי הושג הסכם עם משרד הבריאות על הוספה מיידית של תשעה תקנים ועוד 14 "תקני חוץ". לפני כשבוע וחצי הכריזה ההסתדרות הרפואית על סכסוך עבודה בשל עומס בלתי סביר בעבודת המתמחים בבית החולים הזה.

בית החולים מסר כי בעקבות הדיונים שהתקיימו בין המרכז הרפואי, ההסתדרות הרפואית וארגון רופאי המדינה עם משרד הבריאות, הוחלט להוסיף תשעה תקנים, כאשר שבעה יופעלו כבר ב-2019 ."אנחנו ממשיכים בשיתוף פעולה עם הצדדים במטרה למצוא פתרון לטווח רחוק למצוקת הרופאים העובדים במרכז הרפואי בנהריה", נמסר.

יו"ר ארגון רופאי המדינה, ד"ר זאב פלדמן, שלח בעקבות זאת מכתב לכבוד לד"ר אורלי ויינשטיין, ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות. במכתב נאמר: "הפתרון שהוצע על ידי המשרד מהווה צעד משמעותי בכיוון הנכון, אך הוא רק תחילתו של תהליך וודאי שאיננו יכול להוות את הפתרון הכולל לבעיה הכרונית שנוצרה במחלקות בית החולים.

"לאור פעילותו של המשרד, לא ננקוט בשלב זה בצעדים ארגוניים. רופאי בית החולים הונחו להתייצב לתורנויות כפי שהיה עד כה.

"בשלב זה סכסוך העבודה נותר תלוי ועומד עד למציאת פתרון ארוך טווח ועמוק אשר יוביל להורדת עומס התורנויות וכן להחזרת טורי התורנויות שהורדו לאורך הדרך כתוצאה מהיעדר רופאים שיאיישו אותם.

"ברצוני להדגיש כי הפתרון ארוך הטווח אינו יכול להסתמך בעיקרו על תורני חוץ שכן זהו פתרון זמני ורעוע אשר איננו מטפל בשורשי הבעיה, אלא מקבע אותה. לדוגמה, הסתמכות על 43% מכוח האדם על תורני חוץ במחלקת הילדים איננה מאפשרת מתן כיסוי רפואי ברמה הנדרשת.

"נבקש לקבל תכנית להמשך הקצאת התקנים בהיקף הנדרש לבית החולים. נוסיף ונעקוב אחרי ממוצע התורנויות המבוצעות במחלקות השונות".

ההסתדרות הרפואית גם הודיעה כי המטרה במקרה הזה להגיע למצב שבו יהיו בבית החולים עד שש תורנויות לחודש, בדיוק כפי שההסכם הקיבוצי קובע. "לכן, הודענו למשרד הבריאות ולהנהלת בית החולים, כי לעת עתה ההסתדרות הרפואית לא תנקוט בצעדים אך הסכסוך שהכרזנו עליו נותר על כנו. "נמשיך לעקוב ולראות איך מיושמת התוספת ואיך זה משפיע על המתמחים ואז נחליט כיצד להמשיך", נמסר.

נושאים קשורים:  הר"י,  חדשות,  מחסור בכוח אדם,  סכסוך עבודה,  ד''ר זאב פלדמן,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה
תגובות
14.03.2019, 11:34

הדעת אינה סובלת את הביטוי ״עומס בלתי סביר על המתמחים״. יש ארגון מקצועי של הרופאים שנקרא ההסתדרות הרפואית שצריך לקבוע מה הם תנאי העבודה ״הסבירים״ של מתמחה ולעמוד במדויק בתנאים אלה.
הארגון הזה שהייתי משנה את שמו ל״ההתרסקות הרפואית לישראל״ עוסק תחת זאת בפעילות לטובת הציבור כולל קמפיינים מיותרים דוגמת קמפיין ״הפלסטר״ שעולה בודאי הון-עתק על חשבון הפעילות לרווחת וזכויות הרופאים.
צריך לבצע חריש עמוק בארגון המסואב ולא יעיל זה ולהקים מחדש ארגון רופאים יציג רענן, אנרגטי, מסור ואחראי המנוהל על ידי רופאים ולא עורכי דין ופקידים.

15.03.2019, 14:59

יכן הרי יכלה ויכולה לעשות עוד רבות למען המתמחים
ידידי היקר-ההתמחות היא בת חלוף ואת הרוב המכריע של זמנך תעשה כמומחה עצמאי ואסרטיבי
הרי איננה מושחתת או מסואבת-היא גוף גדול המייצג מקצועית ומדעית ציבור גדול והטרוגני של בעלי מקצוע-רובם מהמעלה הראשונה בעולם
אנא-בעוד זמן קצר הסכמי העבודה מסתיימים
אני קורא לכל המתמחים להצטרף למאבק
אנו רואים בכם בנים אהובים וממשיכי הדרך-אנא הטו כתף וביחד נילחם למען הרפואה
אנחנו קשורים זה לזה בעבותות שגם חרב לא תוכל לבתק!

אנונימי/ת
15.03.2019, 11:02

איך חלקו את התקנים? לא כול המחלקות סובלות!