• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
מינויים

פרופ' עופר מרין החל את תפקידו כמנכ"ל בית החולים שערי צדק

פרופ' מרין, מנתח לב ומומחה לרפואת חירום באזורי אסון, שימש כסמנכ"ל רפואה וניהל במשך 12 שנה את יחידת הטראומה בבית החולים

פרופ' עופר מרין, מנכ"ל "שערי צדק". "לא הועבר אפילו שקל אחד. אם לא נקבל תקציב, לא נוכל להתמודד עם החולים וזה יהיה על המצפון שלכם". צילום: דוברות בית החולים

אל"מ (מיל.) פרופ' עופר מרין נכנס לתפקיד המנהל החדש של המרכז הרפואי שערי צדק. כך הודיע הבוקר (ד') בית החולים. הוא נבחר פה אחד על ידי מועצת המנהלים של "שערי צדק" ומחליף את פרופ' יונתן הלוי, ששימש כמנהל הכללי של בית החולים במשך 31 שנה.

פרופ' מרין, בן 58, בנו של פרופ' שאול מרין ז"ל שהיה מבכירי רופאי העיניים בישראל, נשוי ואב לארבעה ילדים, הצטרף ל"שערי צדק" ב-1992. בשנים האחרונות שימש כסמנכ"ל רפואה בבית החולים וניהל במשך 12 שנה את יחידת הטראומה. כמו כן הקים את פורום החירום לבקרת איכות ולמידה. בשנת 2015 עמד בראש צוות איכות ובטיחות המטופל ב"שערי צדק", שהוביל לקבלת תו התקן בינלאומי, האקרדיטציה לבית החולים.

בהכשרתו הוא מנתח לב, בוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית וגם מוסמך למינהל רפואי מאוניברסיטת בן גוריון. בשירות מילואים בצה"ל שימש לא אחת כמנהל הרפואי במשלחות צה"ל לאזורי אסון וכמפקד בית חולים שדה של צה"ל באזורים אלה: לאחר רעידת האדמה בהאיטי ב-2010, לאחר הצונמי ביפן ב-2011, לאחר הטייפון בפיליפינים ב-2013 ורעידת האדמה בנפאל ב-2015.

בהתבסס על נסיונו העשיר מאירועים אלה כתב מאמרים רבים שפורסמו בכתבי עת רפואיים מובילים ובספר "האבולוציה של משימות הומניטאריות כירורגיות", העוסק בהתמודדות עם סוגיות אתיות ברפואת חירום שפורסם ב-2015. באחרונה פורסם מאמרו בכתב העת לרפואת חירום על לקחי אינתיפאדת הסכינים שהחלה ב-2016.

פרופ' מרין הוא גם חבר באיגוד הישראלי לרפואת חירום בוועדות בינלאומיות, מתנדב בארגון הבריאות העולמי (WHO) ומשמש כמנטור מטעם ה-WHO לבתי חולים שדה המוקמים ברחבי העולם וכן חבר בצוות בינלאומי מצומצם האחראי לכתיבת קווים מנחים לפעילות צוותי חירום רפואיים באזורי אסון.

בנוסף לתפקידיו הניהוליים השונים הוא גם מרצה בכירורגיית לב וחזה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית.

נושאים קשורים:  פרופ' עופר מרין,  בית החולים שערי צדק,  מינוי,  פרופסור יונתן הלוי,  רפואת חירום,  אזורי אסון,  חדשות
תגובות
06.03.2019, 19:49

בהצלחה עופר-משא כבד נטלת לך!

07.03.2019, 09:32

כחבר של אביך, אני גאה בך.

מינוי ראוי ביותר
בהצלחה

16.03.2019, 14:47

רופא מוכשר ביותר שנשאר גם צנוע באמת.
הישג לשערי צדק ולרפואה בירושלים.
בהצלחה עופר !!