• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

ראשי תעשיית התרופות: מצבו של אגף הרוקחות פוגע בנגישות לתרופות

בכירי תעשיית התרופות התריעו בפני מנכ"ל משרד הבריאות: עיכובים בהליכי הרישום של תכשירים רפואיים, מחסור בכוח אדם ועיכוב במימוש תכנית התייעלות באגף הרוקחות

משכך כאבים (אילוסטרציה)
תרופות (אילוסטרציה)

התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר וארגון פארמה ישראל שבו מאוגדות חברות התרופות מבוססות מו"פ, שיגרו למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מכתב שבו הדגישו כי "מצבו של אגף הרוקחות במשרד הבריאות פוגע קשות בנגישות מטופלים לתרופות שהם זקוקים להן". דיווח ראשון על כך פורסם אתמול (ג') ביומון "כלכליסט" על ידי הכתב אמיתי גזית.

עוד ביולי ציינו גופים אלה כי מחסור בכוח אדם ועיכוב במימוש תכנית התייעלות באגף הרוקחות במשרד גורמים לכך שהליך האישור של תרופות גנריות נמשך שנה וחצי עד שנתיים במקום 270 יום כפי שנקבעו בנוהלי המשרד. כניסת תרופה גנרית לשוק מביאה להוזלה במחירה בעשרות אחוזים בהשוואה לתרופת המקור המוגנות בפטנט.

בדיווח נמסר כי בשנה האחרונה המצב בנושא הזה רק החמיר, לאחר שבתחילת 2018 פרש מנהל אגף הרוקחות ד"ר אייל שוורצברג מתפקידו ועד כה לא נמצא לו מחליף. עקב כך, המצב במערך הרוקחות לא השתפר, למרות שבכירי תעשיית התרופות התריעו על כך בפניותיהם למנכ"ל המשרד ואף הציעו פתרונות.

תגובת משרד הבריאות כפי שנמסרה בדיווח: "בשנים האחרונות גדל פי שלושה מספר התכשירים המאושרים בישראל. הליך רישומם הפך מורכב יותר ויותר. לצד זאת, כוח האדם המטפל ברישום תרופות פחת. המשרד מקפיד על כך שהתרופות שייכנסו לשוק בישראל יהיו בטוחות ואיכותיות. בחודש הקרוב יושלם הרישום של מספר רב של תרופות. עם זאת, כדי לייצר פתרון הולם וארוך טווח, יש לחזק את המערך המקצועי הקיים. איוש משרת ראש האגף לרוקחות נמצא בהליכים מתקדמים".

נושאים קשורים:  אגף הרוקחות במשרד הבריאות,  תעשיית התרופות,  פארמה ישראל,  חדשות,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב,  רישום תרופות
תגובות
12.02.2019, 08:47

רציתי לברר האם זריקת אינסולין סולוויקה עושה היפו ואך משתמשים בה מבררת לחברה