• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

ריבוי הטרדות מיניות והתנהגות בריונית במוסדות מחקר לסרטן באנגליה

הגוף התומך במחקרי סרטן בבריטניה (CRUK) הודיע על הפסקת מענקי מחקר למדעני סרטן שיתנהגו בבריונות ויטרידו עמיתים

עובדת מעבדה (צילום: אילוסטרציה)

הגוף התומך במחקרי סרטן בבריטניה (CRUK) הודיע על מדיניות חדשה במגמה לשים קץ לתופעת ההטרדה המינית, ההתנהגות הבריונית וההפחדות מצד חוקרים בכירים כלפי חוקרות וחוקרים הכפופים להם. למכוני מחקר ורפואה שבהם יתגלו מקרים שכאלה יקוצצו מענקי המחקר. הסנקציות כנגד מי שימצא נוהג כך כלפיו עמיתיו יכללו גם מניעת פעילות חניכה והדרכה של בכירים אלה לסטודנטים לתואר שלישי ואף מניעת מענקי מחקר בעתיד.

על המהלך הזה החליט ה-CRUK לאחר שבעיתון "גרדיאן" נחשפו נתונים על כמעט 300 מקרים של הטרדות מיניות והתנהגות מאיימת ובריונית במוסדות מחקר לסרטן בשנים האחרונות. מוסדות המחקר נקראו לעדכן את כל הפעולות נדרשות כדי להגן על חוקרות וחוקרים צעירים מפני הבכירים.

עוד יידרשו מכוני מחקר, רפואה ואוניברסיטאות העוסקים בחקר הסרטן לדווח על כל מקרה של הטרדה מינית, תקיפה והתנהגות בריונית וכן על כל פעילות שננקטה כדי לשים לה קץ, לרבות הטלת עונשים על הבכירים שיימצאו אשמים בכך. מוסד שיתגלה כי כשל בביצוע ההוראות הללו ייענש אף הוא, במיוחד על ידי מניעת מענקי מחקר.

ה-CRUK מימן בחמש השנים האחרונות ב-1.5 מיליארד ליש"ט מחקרים בתחום הסרטן שנעשו בבריטניה ומהמענקים נהנו עשרות אוניברסיטאות ומכוני מחקר רפואי.

באוגוסט האחרון הודיעה אחת מקרנות המחקר כי חזרה בה ממענק מחקר בסך 3.5 מיליון ליש"ט שאושרו למדען צמרת בתחום הסרטן העובד ב"המכון לחקר הסרטן" (Institute of Cancer Research) בלונדון לאחר שהואשם בהתנהגות בריונית והטרדות כלפי 45 עמיתים, ביניהם כאלה שעובדים עימו עתה ונוספים שעבדו בעבר.

מנהל ה-CRUK, איאן פולקס (Iain Foulks), הדגיש בהודעה על המדיניות החדשה כי "על מוסדות המחקר להציע טיפולים במקומות עבודה בעקבות הדרישות של תנועת MeToo#. חברי צוות מחקר צעירים וסטודנטים, שלעתים קרובות מדווחים על אירועים שחוו באופן בלעדי לחוקר הראשי בצוות שלהם, הם הפגיעים ביותר למעשי הבריונות וההטרדות".

נושאים קשורים:  חקר הסרטן,  הטרדה מינית,  CRUK,  מענקי מחקר,  חדשות
תגובות