• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

הרוקחים: משרד הבריאות מכשיל המיזם לפיו רוקחים יוכלו לחסן כנגד שפעת

משרד הבריאות: "דרושה עוד התארגנות להכשרת רוקחים למתן חיסוני השפעת בבתי מרקחת"

רוקחים, בית מרקחת. צילום אילוסטרציה

ארגון הרוקחות מאשים את משרד הבריאות שהוא מעכב ומכשיל מיזם שבו יוכשרו רוקחים לבצע את חיסוני השפעת במטרה להגדיל את שיעור ההתחסנות.

"ישראל היום" דיווח הבוקר (ג') כי לטענת הארגון על המיזם בנושא הזה הוחלט כבר לפני שנה ולמרות ש-17 רוקחים עברו קורס מיוחד כדי שיוכלו לקבל את ההיתר לחסן בפועל, רק שני רוקחים מבין כמה אלפים רשאים כיום לחסן נגד המחלה.

בדיווח נמסר כי משרד הבריאות הערים קשיים על הרוקחים ודרש שייתנו את החיסונים בחדר נפרד - אפשרות שלא קיימת ברוב בתי המרקחת בישראל. המשרד גם לא השיב לבקשת הרוקחים לאפשר מתן חיסון באופן דיסקרטי מאחורי פרגוד ולא פעל לפתוח קורסי הכשרה נוספים, כך שבחורף שעבר רק רוקח אחד עמד בכל התנאים וחיסן. השנה, כאמור, מספרם עומד של שניים בלבד.

מנתוני משרד הבריאות עולה ששיעור המתחסנים בחורף שעבר עמד על 19.8% בלבד (כ־1.7 מיליון בני אדם) - ירידה לעומת החורף הקודם (20.8%) והחורף 2016-2015 (20.9%). בשנתיים האחרונות החל משרד הבריאות לחסן בבתי הספר, ובכל זאת שיעור ההתחסנות הכללית באוכלוסיה ירדה. חיסון נגד שפעת ניתן בבתי מרקחת ללא תשלום. הוא מיועד רק למבוגרים מעל גיל 18.

יו"ר ארגון הרוקחות אמר: "המדינה פספסה את החורף הזה ופספסה מכפיל כוח למתן חיסונים. יכלו לעמוד לרשותה כבר השנה עוד 200-150 נקודות הזרקה".

תגובת משרד הבריאות: "מתן חיסונים על ידי רוקח בבית מרקחת דורש התארגנות רבה, הן בהכשרה מקצועית והן בכך שיוקצה חדר ייעוץ מתאים בבית המרקחת. כזה קיים רק בבתי מרקחת מעטים שהוקמו בשנים האחרונות. כמו כן, נדרש ציוד ייעודי למתן החיסון. מדובר בבתי מרקחת פרטיים בקהילה ולא במרפאות קופות החולים שבהן החיסון ניתן בחדר האחיות. שלב ההתארגנות ארוך. לכן, הפעילות בשנה שעברה היתה מצומצמת מאוד וכך גם השנה".

נושאים קשורים:  ארגון הרוקחות,  חיסוני נגד שפע,  מתן חיסוני שפעת,  משרד הבריאות,  חדשות
תגובות