• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

תרומה ל"רפואה מדויקת": 20 מיליון דולר נתרמו לטכניון, למכון ויצמן ולאונ' מישיגן

תרומתה של קרן דן ובטי קאהן ממישיגן תאפשר לשלושת מוסדות המחקר לשלב כוחות בקידום רובוטיקה ורפואה מותאמת אישית

נשיא קרן דן ובטי קאהן לארי וולף מכריז על התרומה. צילום: Austin Thomason, Michigan Photography

תרומה בסך 20 מיליון דולר תאפשר למכון ויצמן, הטכניון ואוניברסיטת מישיגן את הרחבת שיתוף הפעולה ביניהם בקידום רובוטיקה ורפואה מדויקת. קרן דן ובטי קאהן ממישיגן התחייבה לסכום התרומה. ההכרזה על התרומה התקיימה במסגרת הסימפוזיון השביעי של שותפות מישיגן-ישראל למחקר ולחינוך, שנערך ב-12 באוקטובר באן ארבור במדינת מישיגן.

"שיתוף פעולה הוא מרכיב חיוני בנושאים בעלי השלכות חברתיות כה רחבות כמו רובוטיקה ורפואה מדויקת," אמר פרופ' ס. ג'ק הו, סגן נשיא למחקר באוניברסיטת מישיגן. "באמצעות העבודה המשותפת עם עמיתינו בשניים ממוסדות המחקר המובילים בעולם, נוכל להאיץ את מיצוי הפוטנציאל בתחומי המחקר החשובים הללו".

רפואה מדויקת (precision health) היא מגמה חדשה ברפואה, המתחשבת בהבדלים הגנטיים, הסביבתיים והאחרים בין בני האדם כדי לספק למטופל טיפול מותאם אישית יעיל יותר.

"אנו אסירי תודה לקרן דן ובטי קאהן על תרומתם", אמר פרופ' ישראל בר-יוסף, סגן נשיא לפיתוח משאבים ויחסי ציבור במכון ויצמן. "אנחנו מצפים בקוצר רוח לתחילת בנייתה של תכנית מחקר משמעותית שתעמיק את הקשרים בין שלושת המוסדות המובילים הללו".

"עתיד המדע וההנדסה בעידן הנוכחי תלוי בשיתופי פעולה בינלאומיים ובינתחומיים," הוסיף פרופ' בועז גולני, סגן נשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים בטכניון. "תמיכתה של קרן דן ובטי קאהן תאפשר לשלושת מוסדות המחקר לשלב כוחות בשותפות שתועיל לא רק לארה"ב ולישראל אלא לאנושות כולה".

אחד הפרויקטים בשותפות יקדם את תחום הרובוטיקה האוטונומית באמצעות גילוי עקרונות חדשים, יצירת טכנולוגיות חדשות ופיתוח חידושים במערכות אוטונומיות. בפרויקט ברפואה מדויקת יפתחו מדענים משלושת המוסדות כלים לשיפור השמירה על הפרטיות ולייעול האנליזה של נתוני עתק (ביג דאטה) בתחום הרפואה המדויקת.

נושאים קשורים:  רפואה מדויקת,  רובוטיקה,  קרן דן ובטי קאהן,  שותפות מישיגן-ישראל למחקר ולחינוך,  הטכניון,  מכון ויצמן,  חדשות
תגובות