• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

הוקם מאגר נתונים מאוחד לנושאי רפואה דחופה לילדים בירושלים

הפרויקט, המבוסס על עבודת מחקר של ד"ר יובל ברק-קורן מ"שערי צדק" בתחום ה"ביג דאטה", קיבל מענק ממשרד הבריאות כדי לפתחו ולשכללו

מיון ילדים. אילוסטרציה

מאגר נתונים מאוחד לרפואת ילדים בירושלים וסביבתה, הכולל נתונים הנאספים מארבעה מוסדות רפואיים - "שערי צדק", בתי החולים של הדסה בהר הצופים ובעין כרם וכן ממוקדי הרפואה הדחופה של רשת טרם בירושלים וסביבתה - הוקם על ידי משרד הבריאות כדי לסייע בשיפור הטיפול בילדים, לניטור ואפידמיולוגיה.

פיתוח הפלטפורמה לשיתוף מידע זה כפרויקט "ביג דאטה" – עבודה שהכין ד"ר יובל ברק-קורן, מתמחה ברפואת ילדים ב"שערי צדק", זכה במענק משרד הבריאות.

הנתונים המוזרמים למאגר המידע מהמוסדות אינם כוללים פרטים מזהים, עוברים הצלבה וקידוד נוסף על ידי משרד הבריאות ומוחזרים למוסדות, גם כן ללא פרטים מזהים ובאופן מאובטח, באמצעות חדר מחקר וירטואלי. תשתית זאת צפויה לשמש כר לפיתוח ומחקר, לקידום שיתוף הפעולה בין המוסדות השותפים לפרויקט לצורך שיפור הטיפול הניתן לילדי ירושלים ולצורכי ניטור ואפידמיולוגיה.

ד"ר ברק-קורן מסר אתמול (ג') כי בשלב הראשון ייאספו נתונים מהמוסדות השותפים על אודות כלל הביקורים של ילדים בחדרי המיון או במוקדי הרפואה הדחופה בשנים האחרונות. הנתונים יועברו למשרד הבריאות, כאמור ללא פרטים מזהים, ויאוחדו למאגר שלם. בהמשך, ייאספו, באופן יזום, נתונים חדשים ממטופלים שיגיעו למוקדים לרפואה דחופה. גם אלה יוכנסו לתוך המאגר ויעשירו אותו.

"ביג דאטה", אמר ד"ר ברק-קורן, "נעשה לאחד הכלים המרכזיים עבור מחקר בעולם. בפרויקט הנוכחי אנו מעוניינים להשתמש בכלים אלה כדי להתגבר על בעיה קיימת שעימה צריכים רופאי חדר המיון להתמודד כיום: חסר במידע חיוני אודות המהלך הרפואי של מטופליהם לאחר הביקור במיון. מידע זה יוכל לסייע בשיפור הטיפול והתהליכים שעוברים הילדים בחדר המיון. עם זאת, אחד האתגרים המשמעותיים ביצירת מענה לפערי המידע נמצא בתחום אבטחת המידע. התשתית החדשה שהקים משרד הבריאות נועדה להתגבר על מכשול זה. אנו מקווים שהפרויקט הנוכחי אכן ימחיש את החשיבות בתשתיות כאלו.

״ככל שהמערכת הזאת תתפתח", הוסיף ד"ר ברק-קורן, "וככל שתהליך הזנת הנתונים למערכת יהיה נוח ופשוט, כך אפשר יהיה להרחיב את היריעה וליצור תמונה עדכנית ומלאה של נושא הרפואה הדחופה באזור ירושלים, באופן מאובטח וכאמור ללא פגיעה בפרטיות המטופל".

נושאים קשורים:  מאגר נתונים,  ביג דאטה,  רפואה דחופה בילדים,  חדרי מיון,  חדשות,  בית החולים שערי צדק,  ד"ר יובל ברק-קורן
תגובות
03.10.2018, 11:37

כל הכבוד! ישר כח!