• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

הרופאים בעצומה לנתניהו: מדיניות הממשלה פוגעת בבריאות הקהילה הגאה

מאות רופאים, אחיות ואנשי מקצועות הבריאות פנו לראש הממשלה בדרישה לחדול מקידום חקיקה פוגענית כלפי קהילת הלהט"ב

מחאת הקהילה הגאה. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

623 רופאים במקצועות השונים ביניהם בכירים, מנהלי מחלקות בבתי חולים ובמרפאות קהילה של קופות חולים, מתמחים ומומחים וכן עובדים סוציאליים, פסיכולוגים קליניים ובעלי מקצועות פרא-רפואיים אחרים במערכת הבריאות הציבורית, חתמו על מכתב מחאה שנשלח אתמול (ב') לראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש גם כשר הבריאות. המכתב הועבר למשרד ראש הממשלה כחלק מהמחאה הציבורית הנרחבת נגד חוק הפונדקאות, כפי שאושר בסוף השבוע שעבר בכנסת. החוק מפלה לרעה בני זוג גברים. הוא אושר בתמיכת נתניהו, למרות שלפני ההצבעה הבטיח להתנגד לו. על המכתב דווח אמש לראשונה ב-Ynet.

יוזמי מכתב המחאה והחתומים עליו קוראים לנתניהו לשנות את מדיניות משרד הבריאות ולחדול מקידום חקיקה פוגענית כלפי קהילת הלהט"ב. המכתב מפנה אצבע מאשימה כלפי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) ומותח עליו ביקורת קשה על שהוא "מקדם מדיניות הפוגעת בבריאות הקהילה הגאה כולה".

"עמדות משרד הבריאות בנושאים השונים שבאחריותו", נכתב, כגון טיפולי המרה בקטינים, קשיים ביורוקרטיים המוערמים כלפי טרנסג'נדרים/יות בתהליך ההתאמה המגדרית, פונדקאות ועוד, "אינן עולות בקנה אחד עם החובה להעניק טיפול שוויוני. המסר השלילי שסגנך מעביר באופן מתמשך חותר תחת עקרון 'ואהבת לרעך כמוך' ונוגד את ערכי הצדק, השוויון והעזרה ההדדית הכה חשובים לקיום מערכת הבריאות בישראל.

"בשנים האחרונות, על רקע מקרי אלימות קשה נגד הקהילה הגאה, ובפרט נגד אנשים מהקהילה הטרנסג'נדרית, נפער פצע מדמם בלב הקהילה הגאה ובלב החברה הישראלית כולה. התחושות הקשות אינן פוסחות גם עלינו, מטפלים ומטפלות, אשר רואים במערכת הבריאות מקום שבו מקדשים את בטחונו ובריאותו של כל אדם ומחויבים ליחס שוויוני. כיצד הומוסקסואל, ביסקסואל/ית, לסבית או טרנס ירגישו בנוח לפנות לרופא המטפל ולחשוף את נטייתם המינית או את זהותם המגדרית לאור פעולות סגנך ליצמן, שאחראי על מערכת הבריאות כולה, נגד הקהילה?"

"אנו מודאגות ומודאגים כעת מכך שהכנסת חוקקה חוק המדיר זוגות בני אותו מין וחוסם את דרכם להורות. ברור לנו כי יחס מפלה כלפי קבוצה מסוימת בחברה גורר עימו גם פגיעה אפשרית בבריאותה כולה. לאור זאת, אנו קוראים לך ולממשלתך להוביל מדיניות שוויונית ומכילה שאיננה פוגעת בבריאות הציבור על כל חלקיו".

בדיווח נמסר כי בין יוזמי המכתב ד"ר רותי גופן וד"ר גל וגנר-קולסקו, יו"רים משותפים של החברה לרפואת להט"ב בהסתדרות הרפואית. הם אמרו ל-Ynet: "על קובעי המדיניות בממשלה, בדגש על ראשי משרד הבריאות, להפנים שחוקים מפלים גוררים אחריהם פגיעה בבריאות אנשי קהילת הלהט"ב ובעקרון השוויון במתן טיפול רפואי. אנשים טרנסג'נדרים שנתקלים במחסומים ביורוקרטיים בקבלת טיפול רפואי, נשים שלא יכולות להירשם כאמהות לילדיהן וגברים שמופלים באופן בוטה בדרכם להורות, הן דוגמאות לפגיעה כזו. אנו קוראים לקובעי המדיניות לקדם חקיקה שוויונית ולהסיר מחסומים בקבלת טיפול רפואי כך שכל אזרחי המדינה יקבלו שירותי רפואה ללא אפליה בגלל נטייה מינית או זהות מגדרית".

נושאים קשורים:  חוק הפונדקאות,  הקהילה הגאה,  מחאת הרופאים,  טיפול שוויוני,  מערכת הבריאות,  חדשות,  קהילת הלהט"ב,  אפליה מגדרית,  אפליה בטיפול,  נטייה מינית
תגובות