• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

חוק הפונדקאות שונה שוב: להורים לא יהיו יותר משני ילדים משותפים

לאם יחידנית המיועדת לתהליך פונדקאות לא יהיו יותר משני ילדים גנטיים. עם זאת, שר הבריאות, באישור ועדת הבריאות, רשאי להרחיב בצו את המספר הזה ל-3

"בנושא הפונדקאות ראוי כי יהיה דיון בין הרופאים ובציבור על מכלול השאלות העולות בנושא, לרבות האם ההליך צריך להיות אלטרואיסטי או בתשלום או על חשבון המדינה לגבי כל אזרחי המדינה באופן שווה"

שבוע לאחר שוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה את התיקונים בחוק הפונדקאות, החליטה אתמול (א') אותה ועדה, בדיון המשך, להכניס שינוי נוסף בחוק, לקראת הגשתו לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

לדרישת משרד הבריאות נקבע בחוק החדש כי להורים הנמצאים בתהליך פונדקאות לא יהיו יותר משני ילדים משותפים. לאם יחידנית המיועדת לתהליך פונדקאות לא יהיו יותר משני ילדים גנטיים. עם זאת, שר הבריאות, באישור ועדת הבריאות של הכנסת, רשאי להרחיב בצו את המספר הזה ל-3.

בשבוע שעבר החליטה הוועדה שהמגבלה בחוק תוגדל משניים (כפי שקיים בחוק הנוכחי) לחמישה ילדים.

ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) הסתייגה מהתיקון ואמרה: "לאורך כל הדיונים בהצעת החוק, נטען כי אין מספיק נשים המעוניינות להיות פונדקאיות, ולכן לא אפשרו לזוגות מהקהילה הגאה אפילו ילד אחד. כעת נוצר אבסורד ובו תאורטית יכולים בני זוג, שזו להם מערכת יחסים שנייה, ויש לכל אחד מהם ילדים בנפרד, להביא אפילו ילד שביעי באמצעות הליך פונדקאות".

בשבוע שעבר אישרה הוועדה את הרחבת חוק הפונדקאות לפיה יורחב מעגל הנשים הזכאיות לבצע פונדקאות בישראל גם לנשים בלא בן זוג בתנאי שהן סובלות מבעיה רפואית שלא מאפשרת להן לשאת הריון.

נושאים קשורים:  חוק הפונדקאות,  חדשות,  תיקון לחוק הפונדקאות
תגובות
אנונימי/ת
16.07.2018, 07:55

משחקים כאן בקקי.
או שמאפשרים באופן שיוויוני לכולם (כולל גברים יחידנים) או בכלל לא