• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

רופאים מ"וולפסון" יקבלו את פרס האו"ם לאוכלוסין על פעילות "הצל ליבו של ילד"

זו הפעם הראשונה שפרס זה מוענק לארגון ישראלי כהכרה בעשייה הומניטרית: עמותת הצל ליבו של ילד הצילה עד כה יותר מ-4,700 ילדים חולי לב מ-57 מדינות

ד"ר ליאור ששון, מנהל מחלקת ניתוחי לב וחזה ויחידת ניתוחי לב ילדים ב"וולפסון" עם חולה - עמותת "הצל ליבו של ילד". צילום: "וולפסון"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש מפורטוגל, שהיה בעבר ראש ממשלתה ובתפקידו האחרון לפני שנבחר למזכ"ל או"ם שימש כנציב או"ם לפליטים במשך עשור, יעניק את "פרס האוכלוסין של או"ם לשנת 2018: לעמותת "הצל ליבו של ילד" הפועלת מהמרכז הרפואי וולפסון בחולון. טקס הענקת הפרס ייערך בבניין האו"ם בניו יורק ביום שלישי בשבוע הבא ( 26 ביוני).

זו תהיה הפעם הראשונה שבה ארגון ישראלי יתכבד בפרס הזה שנועד לתת ביטוי והכרה בהישגים יוצאי דופן בתחום האוכלוסין והבריאות. השנה הוא יוענק ל"עמותת הצל ליבו של ילד" כהכרה בעשייה ההומניטרית שבה הצילה עד כה למעלה מ-4,700 ילדים חולי לב מ-57 מדינות מתפתחות והכשירה יותר מ-120 אנשי צוות רפואי מאותן מדינות. ועדת הפרס רואה בכך הכרה בהישגים יוצאי דופן בתחום האוכלוסין והבריאות.

נציגה מגאנה היא יו"ר ועדת הפרס. בוועדה גם נציגי אנטיגואה-ברבודה, בנגלדש, בנין, גמביה, האיטי, ישראל, פרגוואי, פולין ואיראן. את הפרס יקבלו שלושת הרופאים המובילים את הפרויקט במרכז הרפואי "וולפסון": ד"ר ליאור ששון, מנהל מחלקת ניתוחי לב וחזה ויחידת ניתוחי לב ילדים, ד"ר עקיבא תמיר וד"ר ציון חורי.

עמותת "הצל ליבו של ילד" נוסדה בשנת 1995 ב"וולפסון" במטרה לשפר את איכות הטיפול הרפואי בילדים חולי לב ממדינות מתפתחות וליצור מרכזי טיפול מיומנים במדינות אלו. הצוות הרפואי של העמותה מעניק טיפולי לב מצילי חיים ומעקב רפואי לילדים מהמדינות המתפתחות, ללא הבדלי גזע, דת, לאום, מגדר או מצב כלכלי.

העמותה מממנת ומבצעת ניתוחי לב מצילי חיים לילדים אלה ב"וולפסון" וכן מפעילה תכניות הכשרה מקיפות לאנשי צוות רפואיים ממדינות אלו; מסייעת בהקמת מרפאות לבדיקות טרום ניתוח ולמעקבים שוטפים לאחר ניתוח ומובילה משלחות רפואיות למדינות שותפות לשם אבחון, ניתוח והכשרה.

בימים אלה בונה "עמותת הצל ליבו של ילד" בית חולים לילדים במתחם "וולפסון" אשר ישפר בצורה משמעותית את התנאים עבור ילדי חולון, בת ים, דרום תל אביב וישמש גם מרכז בינלאומי לניתוחי לב ילדים.

מחצית מהילדים המטופלים הם פלסטינים מהגדה המערבית ומעזה. בכל יום שלישי העמותה מפעילה מרפאה קרדיולוגית, ללא עלות, לילדים אלה. 30-20 ילדים מגיעים בכל שבוע ל"וולפסון", עם הוריהם, כדי להיבדק על ידי רופאי העמותה מבית החולים כשהם מלווים, לרוב, ברופאים שותפים מעזה המגיעים כדי לעבוד יחד עם הרופאים הישראלים. 35 ילדים מאתיופיה, סנגל, זנזיבר, טנזניה, רומניה, הגדה המערבית, עזה, מיאנמר ופיג'י, שוהים בימים אלה בבית החולים בחולון במסגרת פרויקט העמותה.

נושאים קשורים:  עמותת הצל ליבו של ילד,  פרס האו"ם לאוכלוסין ובריאות,  המרכז הרפואי וולפסון,  חדשות,  מומי לב בילדים,  סיוע הומניטרי
תגובות
21.06.2018, 19:37

ארגון שהוא גאווה , כל הכבוד .

אנונימי/ת
22.06.2018, 09:12

חבל שלא מזכירים את התורם הראשון לעמותה מר מוריס קהאן שנותן את לבו להצלת לבבותיהם של הילדים!

אנונימי/ת
22.06.2018, 09:38

איזה יופי!!! כל עוד שעש כסף הכל מתקתק. ברור שיש מענה וברור ש״אנחנו״ על המפה. ו, וה... מה יקרה, נגיד, האם מחר או מחרתיים הכסף ייגמר??? חברה׳, תפסיקו לבלבל את המוח כל הזמן עם ״אנחנו אנחנו אנחנו״. יפה מעוד שמטפלים בילדים האלה. שאלו גם כן: למה הוקמה בכלל את העמותה? מי עומד מאחוריה? מה המטרות לתווך ארוך? הרם רק אנחנו ״מצילים חיים״? בואו נעשה את הדברים קצת יותר בשקט. אם קבר הזכרתם עזה, אנינו יכולים להציל ליבם של מיליון ילדים משם, מספיק שילד אחד ימות שם מגלח המצב וכל העולם יקום נגדנו.
צלתם חיים? ברבווווו....הרי בשביל זה אנחנו רופאים.
שוב השאילה: מי עומד מאחורי העמותה ולמה? עוד לא הבנתם שאין ארוחות חינם?

אנונימי/ת
26.06.2018, 08:32

יש אנשים עם לב חלש עם לב טוב ויש אנשים לב רע רוע לב שלך היוצא מהמלים מבטא מה ? תסכול ? אכזבה ? מה לא קיבלת ? על איזה יבלת דרכו לך? שום דבר בפעילות של העמותה הזו לא ברור כדבריך , אבל העמותה הזאת קיימת שנים רבות על ידי תורמים מכל העולם וככ שיש אנשים עם לב טוב שתמעסקים במטרה שהיא להציל ילדים עם הם מעזה טנזניה או השד יוד מאיפה ללא הבחנה ימצאו עוד כאלו שיתרמו. כל עוד יש לך אוכל אל תפחד שנותנים לעוד משהו לאכול זה לא על חשבון האוכל שלך.

25.06.2018, 01:00

ראשית, ראוי לציין שעמותת "הצל ליבו של ילד" הוקמה ע"י ד"ר עמרם (עמי) כהן, רופא יהודי-אמריקאי, כנראה עם רקע ישראלי. ד"ר כהן השתתף כרופא במלחמת קוריאה ושם נחשף למצוקות של ילדים עם מומי לב קונגניטלים. כבר מראשית דרכה של העמותה הוחלט שהיא תטפל בכל ילדי הזקוק לניתוח לב, בלי הבדל למינו ומוצאו. זו היתה השקפתו של ד"ר עמי כהן, שלמרבה הצער, לא זכה לראות את התפתחותה של העמותה ופעילותה הרבה, לאחר שנפטר ממחלת גבהים בהר קילימנג'ארו באפריקה, כ-6 שנים מתחילת עבודתו ב"וולפסון". למרות הצוות המקצועי הלא גדול, בוצעו עד היום בידי אנשי הצוות אלפי ניתוחי לב בילדים במקומות רבים בעולם וגם בילדים רבים שהובאו לארץ כדי לנתחם.
שנית, טוב שהאו"ם, שרבות מהמדינות החברות בו מצביעות לעתים קרובות כהגד ישראל, סוף סוף החליט להעניק פרס מיוחד לישראל בזכות האנשים הטובים העושים מלאכת קודש בהתנדבות.

גאווה לרפואה בכלל ולרפואה הישראלית בפרט . מימוש הערכים היפים ביותר של היכולות הרפואיות במשך שנים ארוכות (1998) . ההכרה הבינלאומית , שכבר ניתנה בעבר, - הפעם ע"י האו"ם - היא עדות לייחודיות הפעילות המבורכת הזו. פעמים רבות העליתי על נס את הפעילות הנפלאה הזו בפורומים בינלאומיים בשם הר"י והרפואה הישראלית.
ברכות לדר' ציון חורי (מהיכרות אישית) ולכל הצוות רופאים אחיות ושאר העושים במלאכה