• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

פרס בינלאומי למרכז הרפואי זיו על הסיוע ההומניטרי לפצועים הסורים

האיגוד הספרדי לניתוחי פה SECIB העניק את הפרס לד"ר אלחנדרו רויזנטול, מנהל המחלקה לכירורגיית פנים, פה ולסתות ב"זיו", המעניק טיפול רפואי לפצועים ולחולים סורים כבר יותר מחמש שנים

מימין, ד"ר אלחנדרו רויזנטול ופרופ' אדוארד ולמסדה-קסטלון במדריד

האיגוד הספרדי לניתוחי פה SECIB כיבד את ד"ר אלחנדרו רויזנטול, מנהל המחלקה לכירורגיית פנים, פה ולסתות במרכז הרפואי זיו בצפת בפרס הוקרה על הסיוע ההומניטרי לפצועי מלחמת האזרחים בסוריה. הענקת הפרס היתה בכנס האיגוד במדריד. בעת הענקת פרס הוקרה הודגש כי בין הפצועים שקיבלו את הטיפול היו ילדים רבים ונשים. הסיוע ההומניטרי לפצועים הסורים מוענק ב"זיו" כבר יותר מחמש שנים.

ד"ר רויזנטול קיבל את הפרס מידי נשיא SECIB, פרופ' אדוארד ולמסדה-קסטלון, שאמר בדברי הברכה: "צוות ועדת הפרס התרשם מאוד מהפעילות הענפה והמקצועית הנעשית ב'זיו' למען האזרחים הסורים, הסובלים זה שבע שנים בשל מלחמה שסופה איננו נראה באופק".

ד"ר רויזנטול הודה לנשיא SECIB, לוועדת הפרס ולקהל הפרופסורים והרופאים הבכירים שהגיעו לכנס מכל רחבי ספרד. "הפרס", אמר, "שייך לקבוצה מופלאה של רופאים, אחיות, עובדים סוציאליים ופרמדיקים, העושים לילות כימים במסירות אדירה למען המטופלים ממדינת אויב, המקבלים טיפולים מצילי חיים בבית חולים ישראלי ממשלתי בעיר הקטנה צפת, השוכנת 40 ק"מ בלבד מהגבול הסורי ו-11 ק"מ מהגבול הלבנוני".

ד"ר רויזנטול ציין את אחריותו ומעורבותו האישית של אל"מ (במיל') ד"ר סלמאן זרקא, מנהל "זיו", בטיפול בנפגעים הסורים מרגע הגעתם של הפליטים הראשונים לגבול בחורף 2013, בעת שד"ר זרקא עדיין שירת בצה"ל ובמסגרת תפקידו הקים וניהל בית חולים צבאי לטיפול הומניטרי ממש ליד הגבול עם סוריה.

"הפרס", הוסיף, "הוא מחווה למדינת ישראל, התומכת בעבודתנו למען הסורים ללא כל הגבלות או ספקות, תוך הכרה בכך שהצוות הרפואי יעשה כל שנדרש למען הצלת חיי אדם באשר הוא אדם, באופן הנכון והמדויק ביותר שניתן. הצוות המקצועי ב'זיו' מאמין בעשייה הומניטרית למען הזולת ומונחה על ידי ערכים מוסריים ועקרונות זכויות האדם. יש בנו תקווה עמוקה שעשייה זו תייצר פתח של תקווה עבור העמים במזרח התיכון ותראה לעמיתינו, הרופאים והמנתחים ברחבי העולם, כי הרפואה עשויה לשמש תרופה כנגד אלימות וגשר של שלום".

תזכורת: בשבת 16 בפברואר 2013, התקרבו לגדר הגבול ברמת הגולן שבעה סורים שנפצעו קשה מאוד בקרבות. כוחות צה"ל זיהו שהם זקוקים לסיוע רפואי דחוף והעבירו אותם תחת מעטה כבד של חשאיות לטיפול במרכז הרפואי זיו. היתה זו הפעם הראשונה שפצועים סורים ממדינת אויב טופלו בישראל. מאז טופלו ב"זיו" יותר מ-1,500 סורים, בהם מאות תינוקות וילדים, נשים חולות, פצועות או הרות שילדו תינוקות, ופצועים שסבלו מפציעות מלחמה קשות ומורכבות.

בשנת 2016 הקים צה"ל ברמת הגולן את מינהלת "שכנות טובה" שמטרתה להעמיק משמעותית את הסיוע האזרחי ההומניטרי לשכנים הנזקקים מעבר לגבול, תוך שימור עיקרון אי-המעורבות במאבק הפנימי בסוריה. במסגרת הפרויקט מטופלים ב"זיו" מדי חודש עשרות תינוקות וילדים סורים חולים, עם מומים וכאלה שידם איננה משגת טיפול רפואי הולם בארצם בשל קריסת מערכת הבריאות בסוריה.

נושאים קשורים:  סיוע הומניטרי,  המרכז הרפואי "זיו",  פרס הוקרה,  האיגוד הספרדי לניתוחי פה,  חדשות
תגובות