• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

היחידה לטיפול נמרץ פנימי בהדסה עין כרם הצטיידה במוניטורים מתקדמים

למוניטורים מודולים לניטור גלי המוח, תפקוד הלב והריאות, הערכת המצב המטבולי והתזונתי של החולים ולצורכי ניטור רפואי נוספים. מנכ"ל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין: "אנחנו סוגרים פער טכנולוגי של 20 שנה"

אחד המוניטורים המתקדמים בהדסה עין כרם

המרכז הרפואי הדסה עין כרם הצטייד בתשעה מוניטורים חדשניים הפועלים בטכנולוגיה מתקדמת יותר מזו המוכרת עד כה בבית החולים. המוניטורים התווספו ליחידה לטיפול נמרץ פנימי.

מנכ"ל "הדסה", פרופ' זאב רוטשטיין, ציין כי בית החולים סוגר פער של כ-20 שנה בטכנולוגיה ובין השאר גם בזו.

את היחידה לטיפול נמרץ פנימי בהדסה מנהלת ד"ר סיגל סבירי וייעודה לטפל בחולים פנימיים קשים המצויים בסכנת חיים - מטופלים מורכבים ביותר, הסובלים לרוב מכשל של יותר ממערכת אחת, מזיהומים קשים, אי ספיקה נשימתית, אי ספיקת כליות, כבד ולב, חולים עם דיכוי חיסוני כמו חולים המטו-אונקולוגיים עם סרטן ואחרי השתלת מח עצם וכן חולים נוירולוגים עם התכווצויות ושיתוק חריף, הרעלות והכשות.

חולים אלה נזקקים לטיפול תומך רב מערכתי מתקדם, הכולל הנשמה מלאכותית, תמיכה המודינמית לייצוב לחץ דם, תרופות בהזלפה מתמשכת ולעתים דיאליזה וטיפולים חליפיים אחרים. לצורך מתן הטיפול מהסוג הזה נדרש ניטור מורכב של כל מערכות הגוף במקביל, ובנוסף מערכת התרעות מדויקת, המסוגלת להגיב ולהתריע על שינויים במצב המטופל באופן מיידי.

ד"ר סבירי מסרה: "המוניטורים החדשים פועלים בטכנולוגיה מתקדמת של איכות מסך, שמירת נתונים, מודולריות של התצוגה, תקשורת רשת המאפשרת לקבל את המידע על החולים אפילו בראייה מרחוק. הם בעלי מודולים שונים לשם ניטור גלי המוח, תפקוד הלב והריאות, הערכת המצב המטבולי והתזונתי של החולים ולצורכי ניטור רפואי נוספים. טכנולוגיה מתקדמת מסוג זה לא היתה קיימת עד כה ביחידה".

כל תשעה המוניטורים מחוברים למערכת ניטור מרכזית הממוקמת במקומות שונים ביחידה ומאפשרת לראות את המדדים של כל החולים במקביל ולקבל את ההתרעות. בנוסף הצטיידה היחידה בשני מוניטורים ניידים לניטור בזמן העברת המטופלים.

נושאים קשורים:  מוניטור,  ניטור רפואי,  מערכת ניטור מרכזית,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות