• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

הר"י העניקה פרסי הצטיינות לרופאים על הישגים ועל תרומה לחברה ולרפואה

להלן הפרסים שהוענקו לרופאים המצטיינים וליקירי ההסתדרות הרפואית בוועידת הר"י ה-43 שנערכה השבוע

פרופ' רן בליצר מקבל פרס מיוחד מטעם יו"ר הר"י, פרופ' לאוניד אידלמן

בהתאם למסורת הוענקו השבוע בוועידה ה-43 של ההסתדרות הרפואית פרסי הצטיינות על הישגים מקצועיים ברפואה ועל תרומה מיוחדת לחברה ולרפואה וכן פרסי יקיר הר"י.

בועדות הפרסים היו: פרופ' אדריאן אלנבוגן, ד"ר אלכס לוין, ד"ר אפרים זוהב, ד"ר חיים נוימן, ד"ר מאיר רוק וד"ר נועם בנימין, שבחרו את הרופאים הראויים לפרסים מבין כמה עשרות המלצות.

שלושה פרסי יקיר הר"י הוענקו לד"ר יצחק (צאקי) זיו-נר על תרומתו הרבה לרפואה השיקומית כרופא מוביל בתחום בזירה הארצית והבינלאומית ולהסתדרות הרפואית "כמנהיג רופאים, בעל תבונה, מחויבות ומסירות. ד"ר זיו-נר בלט בתפקודו כיו"ר אר"מ (ארגון רופאי המדינה)  וכסגן יו"ר הר"י", ציין חבר השופטים.

ד"ר יצחק זיו-נר. פרס יקיר הר"י

פרס נוסף בקטגוריה זאת הוענק לפרופ' פרנסיס מימוני על פעילותו רבת השנים בתחום הנאונטולוגיה ובמוסדות הר"י. "פרופ' מימוני כיהן בתפקידים התנדבותיים חשובים ובשלוש השנים האחרונות מכהן כמזכיר הכללי של האיגוד הבינלאומי לנאונטולוגיה", הדגישה ועדת הפרסים בהחלטתה.

פרופ' פרנסיס מימוני. פרס יקיר הר"י

הפרס השלישי הוענק לפרופ' רן טור-כספא על חלקו  בקידום הרפואה הפנימית, על פעילותו בוועד הפועל, כיו"ר הבורד של המקצועות הפנימיים במועצה המדעית וכנציג פורום הדיקנים במועצה המדעית. "פרופ' טור-כספא הקים לתפארת את בית הספר לרפואה בגליל, זאת, בתנאים לא פשוטים של פריפריה".

פרופ' רן טור-כספא. פרס יקיר הר"י

בפרס ידיד הר"י התכבד שמואל בן יעקב, יו"ר האגודה לזכויות החולה, "על  פעילות ענפה לקידום המודעות לרפואה והעלאת הבריאות על סדר היום הציבורי. בן יעקב משקיע במשך שנים רבות מאמץ רב לקידום האינטרסים של המטופלים וקידום מערכת הבריאות כולה".

שמואל בן יעקב. פרס ידיד הר"י

שני פרסים הוענקו על תרומה רפואית מדעית: לפרופ' בנימין דקל, "על תרומה רפואית מדעית בזכות היותו רופא מוביל בעולם בתחום חקר תאי הגזע הרקמתיים tissue stem cells, בדגש על כליות וסרטן כליות. לזכותו גילויים פורצי דרך על מנגנוני התפתחות סרטן כלייתי בילדים ושיטות חדישות לטיפול בו. על סמך תוצאות המחקר של פרופ' דקל, נבדקים טיפולים חדשניים בשורה של גידולים אגרסיביים בילדים".

פרופ' בנימין דקל. פרס על תרומה מדעית רפואית

פרס נוסף בקטגוריה זאת הוענק לפרופ' יהודה שינפלד, "בזכות עשייתו הברוכה ויוצאת הדופן בתחום. לפני כעשור הקים מרכז חדשני וראשון מסוגו בעולם למחלות אוטואימוניות. כתב מספר יוצא דופן של מאמרים, תיאר תסמונות חדשות, ערך ספרי לימוד רבים, פיתח תרופות וארגן כנסים בינלאומיים רבים. פרופ' שינפלד מכהן כחבר במערכות המדעיות של 40 עיתונים מקצועיים בתחומי הראומטולוגיה והאימונולוגיה בעולם, ולא פחות חשוב, הוא העורך של עיתון 'הרפואה' ועורך ומייסד כתב העת IMAJ של הר"י".

פרופ' יהודה שינפלד. פרס על תרומה מדעית רפואית

פרס מצוינות בין-אישית הוענק לד"ר אירית וייסמן. ד"ר וייסמן היא מומחית ברפואת ילדים, נפרולוגיה מבוגרים ונפרופדיאטריה. "מטופלים ובני משפחותיהם מעריכים ומעריצים אותה על יחסה המקצועי והאנושי לו הם זוכים", נכתב בהחלטת ועדת השופטים לפרס. "היא שמה דגש רב על איכות החיים של חולי הדיאליזה ומקנה תקווה והקלה בהתמודדותם עם המחלה".

ד"ר אירית וייסמן. פרס מצוינות בין-אישית

בפרס "תרומה לקהילה" זכתה ד"ר אביבה אלעד "על פעילותה המרשימה לשינוי ההתייחסות לצורכי המטופלים והצוות". ד"ר אלעד, רופאת משפחה, חברה בחוג לטיפול בכאב של איגוד רופאי המשפחה. "מעורבותה ותרומתה לקהילה באה לידי ביטוי במספר מיזמים, אשר שילבו אנשי רפואה, תקשורת ואת הציבור הרחב, וכן בספרה 'חלוק לבן פרום'".

ד"ר אביבה אלעד. פרס תרומה לקהילה

גם פרופ' מרדכי קרמר, רופא ריאות, זכה בפרס התרומה לקהילה "על העלאת המודעות לחשיבות תרומת איברים בקרב הציבור, זאת, באמצעות ראיונות, הרצאות וספר ילדים שכתב בנושא. כ-700 חולי ריאות הושתלו בתכנית שבראשה עומד פרופ' קרמר. בנוסף, פעל למניעת תחלואה של עובדי שיש במחלת הסיליקוזיס, להסדרת אמצעי מיגון ראויים ומניעת התפשטות המחלה".

פרופ' מרדכי קרמר. פרס תרומה לקהילה

בפרס המתמחה המצטיין זכה ד"ר ליאור אונגר, מתמחה בנוירוכירורגיה בבית החולים שיבא בתל השומר. "הוא נבחר לקבל את הפרס בזכות עשייתו המחקרית ופרסומיו כבר בשלב מוקדם זה של הקריירה הרפואית שלו, והן בזכות פעילותו כיו"ר פורום המתמחים של הר"י, לשילובם ומעורבותם של המתמחים במוסדות הר"י והשתתפותם בעשייה לקידום הרפואה בישראל".

ד"ר ליאור אונגר. פרס המתמחה המצטיין

שני פרסים מיוחדים מטעם יו"ר הר"י הוענקו לפרופ' ראובן צימליכמן, רופא פנימאי ומנהל מחלקה, על תרומתו בהקמת המכון לאיכות ברפואה של הר"י, על קידום הרפואה ואיכותה ועל גיוס רופאים ממקצועות שונים למשימה חשובה זו במסגרת המכון".

פרופ' ראובן צימליכמן. פרס מיוחד מטעם יו"ר הר"י

כמו כן התכבד בפרס הזה פרופ' רן בליצר, מנהל מכון כללית למחקר, "על הובלתו המוצלחת של פרויקט 'בוחרים בתבונה' (Choosing Wisely) במסגרת הר"י. הרופאים בישראל הצטרפו למגמה העולמית Choosing Wisely, במטרה להפחית בכמות הבדיקות והטיפולים שאינם נחוצים ובכך לתרום לבריאות המטופלים. מעל ל-50 המלצות 'בוחרים בתבונה' בישראל גובשו על ידי האיגודים המדעיים של הר"י, בהתאם לתחומי המומחיות הרפואיים שלהם".

פרופ' רן בליצר. פרס מיוחד מטעם יו"ר הר"י

בשני אותות ארק"ח (ארגון רופאי קופת חולים) על תרומה לקהילה זכו: ד"ר אלימלך רוטנשטרייך, פנימאי, רופא משפחה, שניהל והוביל את המרכז הרפואי זבולון להיות 'מותג' של שירותי בריאות כללית הן מבחינת היקף השירותים המקצועיים, זמינותם והיחס הטוב לו זוכים המטופלים".

שני מימין, ד"ר אלימלך רוטנשטרייך. זוכה אות ארגון רופאי קופת חולים

וכן פרופ' אדריאן אלנבוגן, גינקולוג, מנהל היחידה להפריה חוץ גופית ב"הלל יפה" (2015-1999) שהביא את היחידה להיות מהמובילות בארץ בתחום תרומת הביציות. "פרופ' אלנבוגן היה מפורצי הדרך לחקיקת חוק תרומת הביציות, ראה חשיבות עליונה בהטעמת החוק וביישומו".

פרופ' אדריאן אלנבוגן. זוכה אות ארגון רופאי קופת חולים

נושאים קשורים:  פרסי הר"י,  יקיר הר"י,  ועידת הר"י ה-43,  ועדת הפרסים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
25.05.2018, 09:09

מי לא קיבל פרסים: מנכל משרד הבריאות ... (על חוצפה ) רופאים לזכויות אדם... מרפאת מתנדבים ביפו ..... רופאים היוצאים לנתח באפריקה..... רופאים פעילים חברתית... רופאי בריאות הציבור הנלחמים בעישון .... רופאים פעילים ומקימי הוספיס ...
רופאים שאינם מסתופפים בבנין התאומים ....

אנונימי/ת
25.05.2018, 09:34

לגמרי..
בעוד שנה נראה את מקבלי הפרסים מעניקים אותם חזרה לאלו שנתנו להם בטקס אחר.
לפחות יהיה מיחזור..

אנונימי/ת
25.05.2018, 10:35

לא צריך להיעלב הפרס מגיע לכל אחד כשהוא הולך ליון ושהוא קם בבוקר.

25.05.2018, 11:38

לפרופ׳ רן טור-כספא
מכירה אותך מראשית דרכך,
מגיע לך.
כל הכבוד.
מרים מישורי

26.05.2018, 10:21

אכן, עושה רושם של כיבודים למכובדים... אבל חשוב להתייחס לנושאים שקיבלו פרס, ולא רק לאנשים - ואז התמונה קצת (אבל רק קצת) יותר מאוזנת... מסכים שהגיע הזמן לתת פרסים לארגונים ולאנשים הפועלים באומץ, גם נגד האוירה הציבורית, לקידום השוויון, המוסר והאתיקה של שירותי הבריאות בארץ (רופאים לזכויות אדם כבר הוזכרו בתגובות כאן, לדוגמה).

אנונימי/ת
26.05.2018, 20:50

ברכות לכולם

27.05.2018, 08:01

אף אשה בועדה?
שתי נשים מכלל הרופאות/רופאים שזכו?
לא מתחברת.