• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

הוועדה למיגור הגזענות במערכת הבריאות מגישה היום את מסקנותיה

הוועדה, בראשות פרופ' איתמר גרוטו, תמליץ בין השאר על עידוד עובדי מערכת הבריאות להגיש תלונות על אירועי גזענות ואפליה ולקבוע נהלים ברורים למרחבים נפיצים בבתי החולים

חדר מיון. צילום: אילוסטרציה

הוועדה למיגור תופעת הגזענות, האפליה וההדרה במערכת הבריאות תגיש היום (ד') את המלצותיה לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן. בראש הוועדה עמד פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל המשרד.

בין ההמלצות: המשרד ישקיע כ-700 אלף שקל בכמה צעדים ובהם קמפיין ציבורי "ליצירת אווירה נוגדת גזענות" ויושקע כסף למחקר לשם אפיון התופעה במערכת הבריאות. כן יבצעו מהלכים לעידוד עובדי מערכת הבריאות להגיש תלונות על אירועי גזענות ואפליה ובעל תפקיד במשרד יטפל בהן. ייקבעו נהלים ברורים יותר לביקורי משפחות במה שהוועדה מכנה "מרחבים נפיצים" בבתי החולים – חדרי מיון ומחלקות יולדות, שבהם כבר התרחשו אירועי גזענות שהובילו להקמת הוועדה בשנה שעברה.

פרופ' גרוטו אמר בהקשר לכך: "מערכת הבריאות היא השתקפות פני החברה בישראל ואיננה חפה ממתחים. אירועי גזענות משפיעים לרעה על בריאותם של הנפגעים, הם חווים דיכאון, עלייה בלחץ הדם, פונים לעישון, יש משקל לידה נמוך. הוכח שגזענות מביאה לירידה בתוחלת החיים ובאיכות החיים".

ד"ר שלומית אבני, מנהלת התחום לצמצום הפערים וממונה על מיגור הגזענות במשרד הבריאות וחברת הוועדה, אמרה לעיתון "ישראל היום": הנושא הזה איננו אזוטרי הוא מהותי לחיי יום יום של אנשים שחווים גזענות ואפליה והדבר משפיע לרעה על בריאותם. יש קבוצות חברתיות שחוו פגיעות בנושא זה במערכת, ברמה בין-אישית ואפילו מוסדית. יש צוותים במערכת הבריאות שנחשפו לגזענות ולכך גם השפעה על השחיקה שלהם. לכל אלה אנחנו מתייחסים בדו"ח".

נושאים קשורים:  הוועדה למיגור תופעת הגזענות,  אירועי גזענות,  אלימות נגד צוות רפואי,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
16.05.2018, 22:08

האם יפעלו למיגור התופעה המסוכנת בה נמנעים מלדבר בעברית במחלקות? מסופקני. ברי לכל כי גזענות אשר מופנים בישראל כלפי יהודים אינה גזענות. אבל בכל זאת, ניתן לזמן לעשות את שלו.

אנונימי/ת
16.05.2018, 22:38

בדיוק מב שהוא אמר: "מערכת הבריאות היא השתקפות פני החברה בישראל" ולכן יש גזענות ואלימות. מאידך, יש גם לא מעט חמלה ,אנושיות וחום