• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • מזכיר וועד החברה: ד"ר יורם וולף
  • גזבר החברה: ד"ר יעקב דרייהר
  • מתאמת פעילות החברה: מלי קושא
חדשות

משרד הבריאות אוסר על מנהלי בתיה"ח הממשלתיים לקיים פגישות ללא אישורו

מנהלי בתי החולים: "חטיבת בתי החולים הממשלתיים במשרד הבריאות מבצעת פיקוח יתר, מקשה על הניהול ומציפה בנהלים ובביורוקרטיה"

סגן הממונה על התקציבים באוצר, משה בר סימן טוב (צילום: פלאש 90)
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. יחסים מתוחים. (צילום: פלאש 90)

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוציא הנחיה גורפת למנהלי המרכזים הרפואיים שלא לקיים פגישות עם גורמים בתוך ומחוץ למשרד הבריאות, ללא אישור שעליהם לקבל מחטיבת בתי החולים הממשלתיים במשרדו. הם גם חייבים בקבלת אישור להשתתפות בוועדות, בצוותי עבודה ממשלתיים ושאינם ממשלתיים. בכך מגיעה המתיחות שבין מנהלי בתי החולים לבין הנהלת משרד הבריאות לשיא חדש – כך מדווח הבוקר (ה') היומון "כלכליסט".

בדיווח נמסר כי בהנחיה כתב בר סימן טוב למנהלי בתי החולים כי מטרתה "לוודא סנכרון ותיאום מסודרים ועל כך על המרכזים הרפואיים הממשלתיים לעדכן ולקבל אישור מהחטיבה לפגישות, השתתפות בוועדות וצוותי עבודה וכיו"ב עם גורמים בתוך ומחוץ למשרד הבריאות, ממשלתיים ושאינם ממשלתיים".

בכך מבקש משרד הבריאות, כך מדווח העיתון, "לבצע פיקוח ובקרה על כמעט כל צעד של הנהלות בתי החולים, עם גורמים פנימיים וגם חיצוניים ומותיר להם מעט מאוד מרווח לתמרון בכל הנוגע לניהול לוח הזמנים שלהם".

ההנחיה מגיעה על רקע הטענות שהעלו כמה מבתי החולים וגורמים בנציבות שירות המדינה על התנהלות החטיבה. בין השאר נטען כי היא "מבצעת פיקוח יתר, מקשה על הניהול ומציפה בנהלים ובביורוקרטיות", כך על פי הדיווח.

בשבוע שעבר כתב יוני דוקן, האחראי על ניהול כוח האדם במערכת הבריאות בנציבות שירות המדינה למנכ"ל המשרד: "מחובתי להתריע בצער ובאכזבה כי בכל הנוגע לנושאים הנוגעים לניהול ההון האנושי, אין אנו נמצאים בכיוון הנכון להשגת המטרה". דוקן פירט את הכשלים של חטיבת בתי החולים בניהול כוח האדם, ובין השאר טען כי "החטיבה עוסקת בעיקר בהיבטים של פיקוח תקציבי ותו לא".

"בכך מתכוון דוקן, מסר העיתון, "שבמקום שהחטיבה תעסוק במגוון נושאים הנוגעים לריכוז, תכנון וארגון העבודה, כמו הקלה על ביורוקרטיה או ארגון מחדש של מבנה הנהלות בתי החולים - החטיבה הגבילה את עצמה לפיקוח תקציבי".

גם מנהלי בתי החולים טוענים, על פי דיווח, כי "החטיבה עוסקת בעיקר בסוגיות של פיקוח תקציבי, לאור הגירעונות של בתי החולים הממשלתיים (כל בתי החולים הציבוריים בגירעון - למעט "שיבא"). לטענתם, מדובר בגוף המזכיר בפעילותו את משרד האוצר, אך הוא חלק ממשרד הבריאות".

חטיבת בתי החולים הממשלתיים במשרד הבריאות הוקמה לפני כשנתיים וחצי. היא נועדה לרכז את ניהול רשת בתי החולים שבבעלות המדינה. מטרתה העיקרית היתה להפריד בין היותו של משרד הבריאות הבעלים של בתי החולים הממשלתיים לבין היותו הרגולטור, מה שהציב אותו בניגוד עניינים.

נושאים קשורים:  חדשות,  בתי החולים הממשלתיים,  חטיבת בתי החולים הממשלתיים,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב
תגובות
 

איני רוצה להאמין לכתוב...
להיכן מנסה מנכ'ל מ.בריאות לדרדר את המערכת ?
לסתימת פיות ?
אני מקווה שאיגוד מנהלי בתי החולים יגיב בחריפות המתבקשת
סתימת פיות - היו לא תהיה !
פרופ. תיאו דב גולן.

אנונימי/ת
27.04.2018, 13:53

צודק מאה אחוז

אנונימי/ת
27.04.2018, 13:53

צודק מאה אחוז

אנונימי/ת
27.04.2018, 13:54

צודק מאה אחוז

אנונימי/ת
26.04.2018, 13:47

יש לפטר את מנכ"ל משרד הבריאות החצוף והבור ברפואה וניהול , אטום לב וכוחני ,
וידען קטן מאוד בכלכלה -- משה בר סימן טוב .

ליצמן יפוטר ע"י נתניהו -- בס"ד

שני הנ"ל הורסים את מערכת האישפוז הציבורי וגם את הרפואה האמבולטורית -- בישראל . אין ספק .

אנונימי/ת
26.04.2018, 15:09

נתניהו הוא האחראי הישיר להשתוללות המזיקה של ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות .
כדאי מאוד שיעמיד את הנ"ל במקומם ועדיף שיפטרם לאלתר .

אנונימי/ת
26.04.2018, 20:01

טוב מאוד!

התגובות פה ובנוגע לאחות מומחית בקהילה דומות וצודקות. מהצד נראה שהמנכ"ל מנסה לשנות את פני הרפואה בארץ מקצה לקצה, כעת עם הפרד ומשול בין מנהלי בתי החולים. אנחנו לא רואים את התמונה הכללית אבל הריח, מה נגיד? פסאודומונס ברגל סכרתית. איפה הסתדרות הרופאים כשצריכים אותה? לא מרש"ם, לא הר"י, לא איגוד רופאי המשפחה, כולם דממה. משאירים אותנו חשופים להתמודד עם התוצאות.

אנונימי/ת
27.04.2018, 09:11

עודף רגולציה וביוקרטיה, המערכת חוזרת שנים אחורה....מודה למשרד הבריאות שלא מתעסק בבעיות החשובות

אנונימי/ת
27.04.2018, 09:11

עודף רגולציה וביוקרטיה, המערכת חוזרת שנים אחורה....מודה למשרד הבריאות שלא מתעסק בבעיות החשובות

אנונימי/ת
27.04.2018, 09:11

עודף רגולציה וביוקרטיה, המערכת חוזרת שנים אחורה....מודה למשרד הבריאות שלא מתעסק בבעיות החשובות

אנונימי/ת
27.04.2018, 09:12

מנהלת בתי החולים - 190 תקנים בשם הביוקרטיה....

אנונימי/ת
27.04.2018, 09:12

מנהלת בתי החולים - 190 תקנים בשם הביוקרטיה....

אנונימי/ת
27.04.2018, 09:12

מנהלת בתי החולים - 190 תקנים בשם הביוקרטיה....

אנונימי/ת
27.04.2018, 09:21

קחו כלכלן כושל ושימו אותו למנכ"ל משרד הבריאות
ותקבלו מערכת בריאות כושלת וקורסת .
זה משה בר סימן טוב ומקומו צריך להיות מיד בביתו בלבד.
להדיח אותו !
איפה נתניהו ???

אנונימי/ת
27.04.2018, 10:17

רגע, אז זה אומר שעכשיו כל פעם שמישהו בכיר במשרד הבריאות פונה למנהל בית חולים בשביל פרוטקציה או סטיה משויון או נהלים תקינים, זה חייב אישור ודיווח? עשיתם עבודה קלה למבקר המדינה ולעיתונאים החוקרים.

אנונימי/ת
27.04.2018, 10:19

Like a puppet on a string.
בסדר, אז המביא והשולח יהיה סגן מנהל בית חולים.
הרי הבושלביזם רק עודד והצמיח שוק שחור.

אנונימי/ת
27.04.2018, 11:14

מזכיר משטרים אפלים בהם סתימת פיות ומניעת ביקורת היא חלק מובנה במשילות .... כך גם בימי רוסיה הבולשוויקית..... כך מנסים למנוע ביקורת מקצועי אמיתית על כישלון מדיניות - מחירים וכמויות וכניגזר מכך תיקצוב חסר, כך מנסים למנוע מהנהלים להגן על זכויות החולים לקבל את שמגיע להם בעת האישפוז וכו וכו.....
עריצות פקידותית ......

אנונימי/ת
27.04.2018, 12:45

מצד אחד, כוחנות אגרסיבית במעטה של משילות משרד הבריאות. מהצד השני התנהלות לא תקינה בתוך בתי החולים פנימה בכלל זה חריגה ממנהל תקין עד כדי פלילים- שכונה.

אנונימי/ת
27.04.2018, 13:33

במדינה דמוקטטורית של פולישטוקים אפשר הכל אלא אם עוצרים את הטירוף.
הרופאים נטשו מזמן את השליטה בעיסוקם לטובת פקידים בכירים, אחיות מומחיות רופאים מנהלים שמעולם לא ראו חולה ועוד עסקנים למניהם
התעוררו

אנונימי/ת
27.04.2018, 13:52

חוצפה בלתי רגילה מצד הנהלת משרד הבריאות
כישלון מוחלט של הרב ליצמן והמנכ״ל שלו ביחסי הגומלין ביניהם לרופאים ואדר שההוראות כאלה רק מפילים את נמערכת הכושלת יותר ויותר

אנונימי/ת
27.04.2018, 15:06

הוא לא מבין ברפואה, אז הוא פועל בתחום בו הוא מבין-ביורוקרטיה. והוא בטח גם "פריק של שליטה". אולי הוא מרצף את דרכנו בכוונות טובות, אבל אנחנו והוא צועדים, שלובי זרוע, לעבר הגיהנום.

אנונימי/ת
27.04.2018, 15:18

המנכ"ל צודק לגמרי.הגיע הזמן להעמיד במקום את הרופאים האלה.כמו כן מומלץ להקים בנגב מיתקן עונשין למנהלים סוררים שיעיזו (בחוצפתם) להפגש עם מנהלים סוררים אחרים.

אנונימי/ת
27.04.2018, 16:17

רק תסתכלו על פניו של החצוף , יהיר ועז המצח הזה בר סימן טוב -- עבד כי ימלוך

יש לפטרו מיד

הוא הורס את מערכת הבריאות בישראל ביחד עם אדונו ליצמן

אם נתניהו חפץ חיים פוליטים ובבריאות הציבור עליו לפטר את שניהם

או לפחות את משה בר סימן טוב שנראה כפסיכופאט גמור

אנונימי/ת
27.04.2018, 22:16

זה טוב מאוד ורע מאוד.
טוב מפני שרובם "מאפיונרים" שמעניקים למושג מקווליאניזם שם רע.
רע מפני שזו עדיין לא צפון קוריאה.
ומה שארדואן ופוטין עשו לאט לאט מתחיל לקרות גם פה בכל התחומים.

אנונימי/ת
27.04.2018, 23:45

תודה לאל ולשכל הישר שלי שאני כבר לא ברפואה ישראלית. רופאים חברים, מקומכם לא במערכת הכושלת הישראלית, צאו לעולם הגדול. יש שפע מטופלים שזקוקים לנו במדינות שמתייחסות למטופל וגם לרופא בכבוד. אל תשארו בישראל. להיות חלק ברפואה כושלת זו לא ציונות.

אנונימי/ת
28.04.2018, 00:03

איך את/ה מעיז/ה? אזרח חצוף שקמותך.
בוגד במולדת, בארץ ובמדינה שבזכות את/ה רופא/ה. ראה/י נא איך במדינות אחרות רצים אחרי המכונית של המנהיג, לא מוציאים עליו מילה רעה שכן הראש צריך להיות מחובר לצוואר, ואת/ה!? עוזבת? צריך וטוב למות בשביל המדינה!!!
בשבילה ובשביל אלו שנותמים הכל בשבילך בזמן שהם דואגים לנהל אותה ואת מוסדותיה.
ואם זה דורש לקפוץ על רימון בשביל זה? אז מה!?
אז למדת רפואה, והתמחות ועוד ועוד ורצית לעשות טוב ורצית וחשבת, אז מה?
תתאפסי ותהיי אזרחית צייתנית וטובה.
אל תחשבי יותר מדי זה מה שקורה, תראי פריים טיים ותסתמי.
יש מדינה פה ומנהלים למות בשבילם.

אנונימי/ת
28.04.2018, 00:29

כמעט כולם פה מגיבים באנונימיות!
זה אומר הכל!...
בפורומים דומים באנגליה שהייתי שותף להם אחוז התגובות האנונימיות נמוך בהרבה.
והסיבות ברורות, ברורות מדי.
גם אני צריך לפרנס משפחה ולא אוכל להסתכל לבן שלי בעיניים ולראות שחסר לו בגלל שאבא שלו החליט להגן על ערכים בפרהסיה בידיעה ש"יסגרו איתו חשבון" ועדיין בחר לעשות כן.
כן, זו המדינה שנהיינו, זה משרד הבריאות שלה וזו ההתנהלות.
עצוב לי וחבל לי מפני שאני נמנה עם אלו שאוהבים את המדינה, ציפו והיו מייחלים למשהו אחר.
אני גם בטוח שחלק הארי של שאר המגיבים באנונימיות אינם שונים.
באמת שממש חבל.

אנונימי/ת
28.04.2018, 07:41

לעומת כל המתלהמים שלפני, כדאי לזכור שיש גם מנהלים וסגני מנהלים שפועלים במרכזים הרפואיים כאילו זה עסק פרטי שלהם, מאשרים לעצמם ולמקורבים כל מיני טיסות מלונות כנסים והטבות שלא תמיד קשורים לתחומי האחריות שלהם, מקדמים קרובי משפחה ואת הקרובים לצלחת, ועוד ועוד. המיון קורס עם מעט רופאים ועשרות מטופלים חסרי אונים והתקנים ניתנים למקומות לא חיוניים בעליל, כולל למקורבים.
חטיבת בתי החולים אכן מציפה בנהלים לא תמיד חכמים, אבל בהחלט צריך להגביר משמעותית את הרגולציה והפיקוח על בתי החולים, כולל נושא הרכש למניעת שחיתויות וגם פיקוח תקופתי של מח׳ אמ״ר שתבדוק לאורך זמן את המכשירים והאביזרים ולא רק פעם אחת כי היצרן לעיתים מוזיל עלויות ומקטין האיכות לאורך השנים.

28.04.2018, 16:03

חברים בואו נירגע. ההתלהמות נגד המנכ"ל אינה במקומה. כל עוד המדינה מתקצבת את בתי החולים זכותה לפקח עליהם.
כואב לראות בתי חולים מרכזיים וחשובים כמו נהריה, צפת ורמב"ם, פושטים יד ורגל. עצוב שבתי חולים ציבוריים שנזקקים ליחצנות ולגיוס "טאלנטים" כדי למשוך אליהם מטופלים. מפעלי השנור בונים מבנים בבתי חולים ציבורים מכספי נדבנים, שתורמים למבנה מפואר עם שמם מתנוסס על שלט, אבל מישהו צריך אחר כך לממן את הפעילות השוטפת...
מנהלת בתי החולים הוקמה כדי לנתק את הרגולטור (משהב"ר) מהפעילות השוטפת, ובעיקר לפקח ולמנוע בזבוז והפקרות של כספי ציבור.
...ותחשבו על זה...

אנונימי/ת
28.04.2018, 18:27

חנפן.
לא מדובר בפיקוח אלא ברשלנות פושעת של מנכ"ל חסר כל ידע ברפואה
אטום לב ומגלומן ולמעשה גם אפס בכלכלה.
ךפטרו מיד ביחד עם אדונו ליצמן .
לדיעתך מר נתניהו !

אנונימי/ת
28.04.2018, 22:59

מסכימה איתך!

אנונימי/ת
28.04.2018, 23:02

מסכימה עם דר אבנר. האמת איפה שהיא באמצע!