• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

רופאים ובכירים במשרד הבריאות זכו באותות הוקרה בשירות המדינה

אותות ההוקרה והפרסים על מצוינות, חדשנות, ניהול מעולה ומצוינות צוותית הוענקו לשמונה רופאים בבתי חולים ממשלתיים ולארבעה בכירים במשרד הבריאות

אות החדשנות לד"ר גליה ברקאי מ"שיבא" ודניאל זוהר מ"פוריה". צילום: מרכז רפואי פדה-פוריה

שמונה רופאים בבתי חולים ממשלתיים ועוד ארבעה בכירים במשרד הבריאות זכו באותות הוקרה על הישגים מיוחדים בשירות המדינה לשנת 2017, מטעם נציבות השירות. טקס הענקת האותות נערך שלשום (ג'). בנוסף להם זכו באותות אישים וצוותים ממשרדים ומגופים אחרים.

הרופאים שהתכבדו באותות היו: ד"ר ארנה טל, סגנית מנהל המרכז הרפואי אסף הרופא – אות המצוינות לסגל הבכיר. ד"ר גליה ברקאי, סגנית מנהלת מחלקה ילדים א' ומנהלת תחום טלה-רפואה מהמרכז הרפואי שיבא בתל השומר, יחד עם דניאל זוהר, מנהל מערכות מידע במרכז הרפואי ע"ש פדה בפורייה – על מיזם טלה-רפואה. האות ניתן בקטגוריית חדשנות בשירות המדינה. ד"ר יצחק זיו-נר, מנהל המחלקה לשיקום אורתופדי ב"שיבא" ובמשרד הבריאות – פרס המנהל המעולה בסגל התיכון (סגל הביניים).

אותות הוקרה על מצוינות צוותית ו"אפס הפרדה" הוענקו לחמישה רופאי המרכז הרפואי אסף הרופא ויחד איתם לחמש אחיות אחראיות ולעובדים נוספים. הרופאים מנהלי המחלקות הם: פרופ' אריה הרמן, פרופ' מוטי פנסקי, ד"ר יוסי טובבין, ד"ר אלי היימן וד"ר זויה חאיטוב בן זיקרי. עימם בצוות: אלי כהן (מהנדס ראשי), האחיות האחראיות – קארין עובדיה, נועה גייר, רגינה זברוב, אנג'לה אבולוב, אירית אלון, מיכל ויתקים (סגנית אחות) וכן אילנה נחמני (כוח עזר).

בכירים במשרד הבריאות: לעו"ד מירה היבנר-הראל, היועצת המשפטית של משרד הבריאות, הוענק אות יקירת שירות המדינה. לפרופ' תמר שוחט, מנהלת המרכז הלאומי לבקרת מחלות - אות המצוינות לסגל הבכיר. ליניב תייר מהמרכז הלאומי לפיצויים לנפגעי הגזזת הוענק אות ההוקרה בהתייעלות וצמצום הביורוקרטיה.

עו"ד היבנר-הראל – "הישגים רבים למערכת הבריאות ולחברה בישראל"

על עו"ד מירה היבנר-הראל נאמר בדברי ההסבר על הענקת אות יקירת שירות המדינה: "החלה בעבודתה בשירות המדינה ב- 1976 ושימשה כיועצת משפטית של משרד הבריאות בשנים 2017-1996. הפגינה אחריות מקצועית מאז כניסתה לתפקיד ולאורך השנים הרבות שמילאה בו הצליחה לשדרג את מעמדה של הלשכה המשפטית תוך שהבטיחה הענקת שירותים משפטיים ברמה גבוהה, מענה יעיל ומקצועי לצורכי המשרד ושמירה וקידום על ערכי מינהל תקין ושלטון החוק. פיתחה בין השאר את תחום קידום זכויות החולה וביו-אתיקה ותחומי ההשקה שבין משפט לכלכלת הבריאות".

היבנר-הראל "הובילה חקיקה ראשית בנושאים כמו הולדה ופריון, קידמה הבנות, פתרונות והסדרים מיוחדים, תוך רגישות רבה, תבונה וגישור בין השקפות עולם שונות ואף סותרות, ומציאת שביל הזהב בין אילוצי המשפט וההלכה לבין חידושי הטכנולוגיה, זאת כדי לתת מענה לשאיפתם של יחידים וזוגות להביא ילד לעולם, ומימוש כמיהתם להורות".

גולת הכותרת בפעילותה בנושא זה: חוק תרומת הביציות שהוא מהמתקדמים מסוגו בעולם. "פעילות זו", ציינה ועדת הפרס, "מהווה דוגמה ומופת ליכולתה לקירוב לבבות ודעות, ברגישות ובחוכמה, בדרכי הידברות ושלום, הפגינה מנהיגות, ערכיות ודוגמה אישית ראשונים במעלה. ניכר בה שהיא מנהלת המחויבת בכל מאודה לתרומה ציבורית משמעותית במרחב הלאומי, בעלת יכולות ניהוליות מרשימות, שהביאה להישגים רבים למערכת הבריאות ולחברה בישראל".

פרופ' תמר שוחט – הישגים בניהול המרכז הלאומי לבקרת מחלות

על פרופ' שוחט, מנהלת המרכז הלאומי לבקרת מחלות, שקיבלה את אות המצוינות לסגל הבכיר, ציינה ועדת הפרס: "החלה את עבודתה בשירות המדינה ב-2002 וממלאת את תפקידה הנוכחי מ- 2008. במסגרת התפקיד היא אחראית על ההיבטים המקצועיים והארגוניים של ניהול המרכז. יזמה והקימה מאגרי מידע לאומיים חדשים המרכזים מידע על נטל התחלואה מהמחלות השכיחות בישראל. עוסקת במחקר יישומי באפידמיולוגיה ובבריאות הציבור. הצליחה לחולל שינויים מהותיים בניהול המרכז ובהם יצירת דירוג מאחד לעובדיו, שיפור בשכרם, יצירת אופק קידום עבורם. הובילה את הליך ההכרה במרכז כ'מכון מחקר'.

"פרופ' שוחט תומכת בעקרונות של שיתופי פעולה בין הגורמים הרלוונטיים לתחומי האחריות של המרכז. אחת הדוגמאות לכך: גיבוש נוהל חשוב בנושא מחלות תעסוקתיות בשיתוף משרד העבודה והרווחה. יזמה את הקמת המרפאה למחלות מין במחוז תל אביב ואת המרפאה הניידת המעניקה מענה רפואי ונפשי לאוכלוסיות מוחלשות. נבחרי ציבור ועובדים בכירים ממשרדי הממשלה השונים באים ללמוד במרפאה זאת שיטות ייחודיות המופעלות בה לחיזוק וקידום בריאותם של אוכלוסיות בסיכון".

ד"ר ארנה טל – הובלת תחום הערכת הטכנולוגיות הרפואיות

על ד"ר ארנה טל, שהתכבדה באות המצוינות לסגל הבכיר, אמרה ועדת הפרס: "החלה את עבודתה בשירות המדינה ב-2003 וממלאת את תפקידה הנוכחי כסגנית מנהלת 'אסף הרופא' מ-2012. במסגרת זאת היא מנהלת את תחום האיכות והאקרדיטציה במרכז הרפואי ותודות לניהולה המקצועי הוענק למרכז הרפואי אסף הרופא תו תקן ה-JCI שהושג תוך שיתוף פעולה של כלל צוותי המרכז. מובילה את תחום הערכת הטכנולוגיות הרפואיות בישראל בדגש על חיזוי מגמות, הטמעת טכנולוגיות ושקלול היבטים חברתיים וכלכליים. עבודתה מתאפיינת בניהול ההווה תוך ראיית העתיד. מקפידה על קידום ופיתוח דור ההמשך מבין הרופאים. גישתה היזמית והחדשנית לצד אישיותה המיוחדת ויכולתה לעבוד בשיתוף פעולה פורה עם עמיתיה, תורמות לאיכות הגבוהה של פועלה".

יניב תייר - מהלך התייעלות מקיף במרכז הלאומי לפיצוי נפגעי הגזזת

על המרכז הלאומי לפיצוי נפגעי הגזזת הפועל במשרד הבריאות, אמרה ועדת הפרס: "המרכז, בראשותו יניב תייר, מופקד על ניהול והענקת פיצוי לאזרחים שטופלו בהקרנה לצורך ריפוי מחלת הגזזת או לשם מניעתה. הם טופלו כך בשנים 1960-1946. המרכז מפעיל ועדות מומחים, חוקר את נושא הגזזת מההיבט ההיסטורי, החברתי והמשפטי, ובונה מאגרי מידע על המחלה והטיפול בה.

"ב-2014 בביקורת פנים התגלו במרכז ליקויים שונים בתחום המנהלי, השירותי והתקציבי. בלטה מצוקה שנבעה מהמספר הרב של ממתינים בתור לוועדות ואי שביעות הרצון של התובעים, מאיכות השירות הירודה. בעקבות ממצאי הביקורת, יזם המרכז מהלך התייעלות מקיף שכלל שינויים בשלושה מרכיבים מרכזיים: פיתוח מערך המחשוב הכולל טיפול בתיקים מעת קליטת התביעה ועד להעברת התשלום לביטוח הלאומי באופן דיגיטלי, מדיד ומבוקר; הקלדה וגיבוי של תיקי הבקשה והחלטות הוועדה שהועלו על  שרת מחשב ייעודי. מתן מענה מהיר ומקצועי למטופלים באמצעות אפליקציה לניהול פניות המטופלים CRM; שדרוג המערכת לניהול תורים, פיתוח משלוח SMS לתובעים, המתייחס לתהליכים הנוגעים לטיפול בתביעתם והרחבת המענה הטלפוני של מוקד 'קול הבריאות' במהלך ימי השבוע. מיצוי זכויות על ידי פנייה יזומה למטופלים לשם קבלת מענקים, פתיחת תביעות בביטוח הלאומי, ועוד.

"מהלך ההתייעלות הוביל לצמצום מספר הממתינים בתור לוועדות הרפואיות מ-2,800 ל-500; קיצור זמן ההמתנה לזימון לוועדות מ-3 שנים מעת פתיחת התיק ל-6 חודשים; עלייה באיכות הטיפול של הוועדות הודות למחשוב המסמכים; עלייה בשביעות רצון המטופלים ל-90% על פי סקר 'קול הבריאות'. תוצאות אלו הושגו ללא סיוע כספי מיוחד ואף הובילו לחיסכון בהיקף של כ-7 מיליון שקל בתקציב השוטף של המרכז בשלוש השנים האחרונות".

ד"ר גליה ברקאי ודניאל זוהר - הנגשת רפואה איכותית בפריפריה

על  מקבלי אות ההוקרה על חדשנות, ד"ר ברקאי ("שיבא") ודניאל זוהר ("פוריה"), נאמר בהחלטת ועדת הפרס:  "שניהם הגו את מיזם החדשנות - "הנגשת רפואה איכותית למטופלים בפריפריה באמצעות טלה-רפואה".

הצורך ברעיון החדשני עלה נוכח מאפייני המרכזים הרפואיים בפריפריה שעקב גודלם והקושי בגיוס כוח אדם מקצועי הם חסרים ביכולות רפואיות מיוחדות הקיימות במרכזים הרפואיים הגדולים. "בהתחשב  במגמה המתחזקת של התפתחויות רפואיות וטכנולוגיות, במיוחד בתחומי התמחויות ייחודיות, מתרחב הפער שבין המרכז לפריפריה. מתוך התפישה העקרונית, שאין להתפשר על איכות הטיפול הרפואי עבור האוכלוסיה בפריפריה, נהגתה היוזמה להנגיש שירותי רפואה מיוחדים ולשפר את איכות הטיפול הרפואי. יוזמת 'טלה-רפואה' נוצרה תוך שיתוף פעולה בין 'שיבא' ל'פורייה' בטבריה.
"המהלך בא לידי ביטוי בישיבות צוות משותפות לגבי מטופלים, התייעצות ישירה של מטופל עם רופא, התייעצות עם רופא מומחה-על בתחום התמחות שאיננו קיים בפריפריה; התייעצות בין רופאים בזמן אמת, ובין מטופל לבין רופא בתחום התמחות מיוחד. הפרויקט החל כפיילוט ב-2017 בין מחלקת הילדים בפורייה לבין ההסדר לקבלת ייעוץ משיבא בתחומים הבאים: זיהומים, מחלות ריאה אצל ילדים, נוירולוגיה ילדים. בהמשך צורפו תחומים נוספים. התהליך שהתבצע עד כה מראה שיפור באיכות הטיפול וקבלת מענה בזמן אמת. פרויקט זה מיישם באופן ישיר את היעד לצמצום הפערים, נוגע בליבה של הנגשת השירותים הרפואיים המתקדמים, מקצועיים וזמינים למאושפזים בכל חלקי הארץ. זה רעיון פורץ דרך המשפיע ישירות על המטופל ומעלה את רמת האיכות והבטיחות בטיפול, תוך חיסכון במשאבים".

ד"ר יצחק זיו-נר - פריצות דרך בטכנולוגיית "מציאות מדומה" לשיקום

על ד"ר זיו-נר, שהתכבד בפרס המנהל המעולה בסגל התיכון, אמרה ועדת הפרס: "החל את עבודתו בשירות המדינה ב-1983 ומילא את תפקידו כמנהל המחלקה לשיקום אורתופדי מ-2002 ועד 2017. במסגרת תפקידו, פעל כרופא שיקום מוביל בארץ ובעולם, הטביע את חותמו הייחודי על מערך השיקום. ניהל את מחלקת השיקום באופן מקצועי בהצלחה רבה - בימי שיגרה וחירום. ניכר ביזמות מרשימה בזכותה נעשו פריצות דרך ביישום טכנולוגיית 'מציאות מדומה' לצורכי שיקום. בכך הביא כבוד רב למדינת ישראל בכלל ול'שיבא' בפרט.

"ניהולו המושכל ויכולתו לחזות את המגמות בעולם השיקומי וגם לעצבן, מיצבו את בית החולים השיקומי ב'שיבא' ואת מחלקתו בחוד החנית של השיקום המתקדם בעולם, למושא הערכה וחיקוי בינלאומי. ד"ר זיו-נר הוא בעל מחויבות ערכית ומקצועית נטולת פשרות לקידום השיקום בפריפריה , המשתקפת בהתגייסותו לסיוע למוסד 'עלה נגב-נחלת ערן' בפיתוח אשפוז יום שיקומי וכן בהקמת בית חולים שיקומי, בקרוב. לזכותו גם שנים רבות של עשייה ציבורית כיו"ר ארגון רופאי המדינה וכסגן יו"ר ההסתדרות הרפואית".

צוות "אסף הרופא" - שיפור משמעותי באיכות השירות ליולדת וליילוד

על צוות "אסף הרופא" שקיבל את אות ההוקרה על מצוינות צוותית, אמרה ועדה הפרס: "הצוות הוקם במטרה לאפשר ליולדות - בלידה רגילה או באמצעות ניתוח קיסרי - לשהות עם היילוד באופן רציף מהלידה ועד לשחרור מבית החולים. הצוות נרתם לקידום ופיתוח השינויים הנדרשים לכך תוך שמירה על בטיחות האם והיילוד. המשימה החשובה הזאת הובילה לשיפור משמעותי באיכות השירות ליולדת, ליילוד ולכלל המשפחה. הצוות פעל בשיתוף פעולה מלא בין כל חבריו וכן עם הגורמים הרלוונטיים האחרים שמיצבו את 'אסף הרופא' כמרכז רפואי מוביל, איכותי ומקצועי בתחום המיילדות".

נושאים קשורים:  אות הוקרה בשירות המדינה,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
26.04.2018, 21:10

אף רופא מוולפסון?
נראה כמו משחק מכור