• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

ויאגרה תימכר בישראל ללא מרשם, לאחר "תשאול דיסקרטי" על ידי הרוקח

משרד הבריאות הודיע על הצעד, שלדבריו ימנע מגברים לרכוש ויאגרה ותחליפים מזויפים באתרי אינטרנט, ולסכן את בריאותם

כדורי ויאגרה של חברת פייזר
כדורי ויאגרה של חברת "פייזר" (צילום: אילוסטרציה)

גלולת הוויאגרה, המיועדת לגברים עם בעיית אין-אונות, תימכר בקרוב בישראל ללא מרשם רופא; משרד הבריאות הסביר כי ההחלטה נובעת מכך שגברים רבים חוששים לפנות לרופא כדי לקבל מרשם שיטפל בבעיה ממנה הם סובלים, ופונים לרכוש את התכשיר באתרים מפוקפקים באינטרנט. לדברי המשרד, הגלולות שנמכרות באינטרנט, שחלק מהן מזויפות, מהוות סיכון בריאותי לאותם גברים.

החלטת משרד הבריאות מטילה מספר מגבלות על רכישת התרופה: מכירתה ללא מרשם תותר רק לגברים מעל גיל 35 ורק לאחר תשאול דיסקרטי שיבצע הרוקח כדי לוודא שאין חשש לנזק בריאותי לרוכש. כן נקבע, כי רכישת התכשיר תוגבל ל-2 גלולות של 50 מ"ג או 4 גלולות של 25 מ"ג בכל קנייה.

במהלך הזה ישראל מצטרפת לבריטניה ולניו זילנד, ששינו את מעמדה של הוויאגרה ושבהן הגלולות נמכרות באופן חופשי - Over the Counter.

פרופ' איל שוורצברג, מנהל מערך הרוקחות והאכיפה במשרד הבריאות, המסיים בימים אלה את תפקידו, אמר: "אנחנו כאן בעצם מביאים בשורה למטופלים. אנו מנגישים תכשיר שבלאו-הכי המטופלים היו אולי משיגים אותו בדרך לא דרך. מצד שני אנחנו מפעילים בקרה מתמדת כך שהרוכשים מקבלים את הייעוץ הנכון כדי שישתמשו בתכשיר באופן מושכל".

הנושא נידון בישראל בוועדת מומחים שבחנה את בטיחות התכשיר כתרופת OTC בהסתמך על מידע רב שהצטבר בהיבט זה בארץ ובעולם. נקבע, כי ניתן לאפשר מכירת את התרופות ויאגרה, תרים וסילדנפיל  במסגרת "תכנית לניהול סיכונים".

יו"ר הסתדרות הרוקחים, דודו פפו, שיבח את היוזמה של משרד הבריאות. הוא ציין כי מעקב אחר מיליוני מרשמי ויאגרה שנמכרו בעולם העלה שהשימוש בתכשיר קשור למיעוט זניח של תופעות לוואי.

נושאים קשורים:  חדשות,  ויאגרה,  אין אונות,  אימפוטנציה,  תכשיר,  OTC,  משרד הבריאות,  רוקחים,  בתי מרקחת
תגובות