חדשות

סיבוב נוסף בקרב בין רוטשטיין לחשבת הכללית: "האגו מעוור אותך"

מנכ"ל "הדסה", פרופ' זאב רוטשטיין, שיגר מכתב יוצא דופן בהאשמותיו נגד החשבת הכללית, שדורשת מבית החולים לשתף פעולה עם החשב המלווה שמונה לו כחלק מהסכם ההבראה

פרופ' זאב רוטשטיין בתדרוך לתקשורת ב-2014 (צילום: גדעון מרקוביץ' / "פלאש 90")

מנכ"ל "הדסה" פרופ' זאב רוטשטיין שיגר מכתב יוצא דופן בחריפותו ובהאשמותיו לחשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו ולשר האוצר משה כחלון ושר הבריאות יעקב ליצמן. פרופ' רוטשטיין מאשים במכתב את החשבת הכללית בפעולה ממניעים אישיים נגדו, ובבעיות אישיות חמורות, על רקע דרישתה כי ההנהלה תשתף פעולה באופן מלא עם החשב המלווה שמונה לבית החולים לפי הסכם ההבראה של המרכז הרפואי הירושלמי. על המכתב דיווח הבוקר (יום א') העיתון "כלכליסט".

העימות בין רוטשטיין לעבאדי-בויאנג'ו התלקח עוד בתקופתו של הראשון כמנהל "שיבא", לאחר שהחשבת הכללית פירסמה דו"ח המאשים אותו בחריגה מהנהלים בנוגע לבנייה בבית החולים, וחלקו בפרשת "קלאס קליניק", בה התבצעו ניתוחים פרטיים במתחם בית החולים בשעות הבוקר.

פרופ' רוטשטיין: "אגו כמו שלך לא יודע לראות את היתרון הגדול שבמינוי שלי למוסד בעייתי ומורכב כל כך כמו הדסה"

לפי הדיווח, כתב פרופ' רוטשטיין את הדברים הבאים: "תקצר היריעה מלתאר את הנזקים שאת והחשב המלווה גורמים להדסה ולציבור המשתמש בשירותי בית החולים... מה עוד יכולת לעשות כדי להזיק לבית החולים ולא עשית? את בעצמך אחראית לכל הפגיעה הזאת בתזרים, מנסה ליצור את המשבר כמו פירומן שמצית את האש ורץ ראשון להזניק את מכבי האש!".

המכתב נכתב בתגובה למכתבה של עבאדי-בויאנג'ו לדירקטוריון "הדסה", בו היא קובעת כי בקשתו של רוטשיין לכספים נוספים עומדת בניגוד להסכם ההבראה.

"מפליא עד כמה חכמה ופיקחית את יכולה להיות מחד ואיך המגה־אגו שלך מסוגל להעביר אותך על דעתך מאידך", כתב פרופ' רוטשטיין לפי הדיווח, "פעילותך מאחורי הקלעים בנציבות שירות המדינה ואצל היועץ המשפטי לממשלה כבר פורסמה לכל, אבל אגו כמו שלך לא יודע לראות את היתרון הגדול שבמינוי שלי למוסד בעייתי ומורכב כל כך כמו הדסה. עד כדי כך מעוור אותך האגו שלך, שטחו עיניך לראות את המהפך העצום שחל בשמונת החודשים שבהם אני מכהן כמנכ"ל".

משרד האוצר מסר בתגובה שהביא העיתון: "במשך שנים משתלח רוטשטיין בכל שומר סף שמעז לעמוד מולו, ובכלל זה אנשי משרד הבריאות, עובדי מבקר המדינה, נציבות שירות המדינה ועובדי אגף החשב הכללי. במקביל הוא מנהל מוסדות ציבוריים במחשכים וממשיך קו פעולה שאפיין אותו בתפקידו הקודם.

"כולנו זוכרים את הניתוחים הפרטיים שבוצעו ללא היתר, את הקמת מנחת המסוקים ששימש גם לחניית מקורבים בהיותו מנכ"ל שיבא ואת הכניסה הבלתי מורשית לקרקעות של אחרים מהעת האחרונה.

"מאז כניסתו לתפקיד המנכ"ל הוא מסרב לשתף פעולה עם החשב המלווה, שעובד מכוח הסכם ההבראה במטרה להציג תמונת מצב אמיתית על הנעשה בבית החולים ולאפשר את התמיכה התקציבית בו. אגף החשב הכללי ימשיך לפעול להגברת השקיפות, הבקרה והמינהל התקין במגזר הציבורי, גם אם רוטשטיין ימשיך להשתלח ולנסות לעקוף את החוק".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  פרופ' זאב רוטשטיין,  מיכל עבאדי-בויאנג'ו,  האשמות,  משרד הבריאות,  חשב מלווה
תגובות
אנונימי/ת
12.09.2016, 21:28

רבותי, כולנו יודעים מי זה רוטשטיין. מה רוצה החשבת הכללית סה"כ? סדר, מנהל תקין, נקיון כפיים.

ז וַיַּגִּדוּ לְיוֹתָם, וַיֵּלֶךְ וַיַּעֲמֹד בְּרֹאשׁ הַר-גְּרִזִים, וַיִּשָּׂא קוֹלוֹ, וַיִּקְרָא; וַיֹּאמֶר לָהֶם, שִׁמְעוּ אֵלַי בַּעֲלֵי שְׁכֶם, וְיִשְׁמַע אֲלֵיכֶם, אֱלֹהִים. ח הָלוֹךְ הָלְכוּ הָעֵצִים, לִמְשֹׁחַ עֲלֵיהֶם מֶלֶךְ; וַיֹּאמְרוּ לַזַּיִת, מלוכה (מָלְכָה) עָלֵינוּ. ט וַיֹּאמֶר לָהֶם, הַזַּיִת, הֶחֳדַלְתִּי אֶת-דִּשְׁנִי, אֲשֶׁר-בִּי יְכַבְּדוּ אֱלֹהִים וַאֲנָשִׁים; וְהָלַכְתִּי, לָנוּעַ עַל-הָעֵצִים. י וַיֹּאמְרוּ הָעֵצִים, לַתְּאֵנָה: לְכִי-אַתְּ, מָלְכִי עָלֵינוּ. יא וַתֹּאמֶר לָהֶם, הַתְּאֵנָה, הֶחֳדַלְתִּי אֶת-מָתְקִי, וְאֶת-תְּנוּבָתִי הַטּוֹבָה; וְהָלַכְתִּי, לָנוּעַ עַל-הָעֵצִים. יב וַיֹּאמְרוּ הָעֵצִים, לַגָּפֶן: לְכִי-אַתְּ, מלוכי (מָלְכִי) עָלֵינוּ. יג וַתֹּאמֶר לָהֶם, הַגֶּפֶן, הֶחֳדַלְתִּי אֶת-תִּירוֹשִׁי, הַמְשַׂמֵּחַ אֱלֹהִים וַאֲנָשִׁים; וְהָלַכְתִּי, לָנוּעַ עַל-הָעֵצִים. יד וַיֹּאמְרוּ כָל-הָעֵצִים, אֶל-הָאָטָד: לֵךְ אַתָּה, מְלָךְ-עָלֵינוּ. טו וַיֹּאמֶר הָאָטָד, אֶל-הָעֵצִים, אִם בֶּאֱמֶת אַתֶּם מֹשְׁחִים אֹתִי לְמֶלֶךְ עֲלֵיכֶם, בֹּאוּ חֲסוּ בְצִלִּי; וְאִם-אַיִן--תֵּצֵא אֵשׁ מִן-הָאָטָד, וְתֹאכַל אֶת-אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן.

אנונימי/ת
13.09.2016, 12:16

לרוטשטיין יש הרבה אגו. הוא מומחה לאגו. אפילו פרופסור לאגו.