• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

רופאים בארה"ב מקדישים כשלוש שעות בשבוע לעדכון נתונים הקשורים למדדי איכות

"אנחנו מקריבים דור שלם של רופאים משום שרבים מהם אינם מרוצים מכך", אמר עורך מחקר בנושא, שהתפרסם בכתב העת רפואי Health Affairs

עבודה מול מחשב (צילום: אילוסטרציה)

מרפאות הקהילה בארה"ב, שבהן עובדים רופאי משפחה, רופאי ילדים, פנימאים, קרדיולוגים ואורתופדים, מוציאות מדי שנה יותר מ-15.4 מיליארד דולר על איסוף פרטים ודיווח נדרש בהקשר למדדי איכות; כך מעלה סקר שפורסמם בשבוע שעבר בגיליון מארס של כתב העת Health Affairs.

הדיווח נדרש על ידיד רשויות הבריאות, ארגוני רופאים, חברות ביטוחי בריאות, שירותי "מדיקר", ועוד, אך גם חייב על פי חוק פדרלי להימצא במסד הנתונים העצמאי שכל מרפאה מנהלת. באחרונה מקדם גם משרד הבריאות בישראל את השימוש במדדי איכות ככלי לשיפור מערכת הבריאות.

לפי המחקר, מרפאות הקהילה בארה"ב מוציאות מדי שנה יותר מ-15.4 מיליארד דולר על פעילות הקשורה במדדי איכות

על פי הסקר האמריקאי, רופא ראשוני עצמאי עסוק בממוצע 2.6 שעות מדי שבוע בדיווח הקשור במדדי האיכות הנדרשים. לפי המאמר שהתפרסם, בפרק זמן זה היה יכול הרופא לבדוק 9 מטופלים נוספים.

המחבר הראשי של דו"ח המחקר, ד"ר לורנס קסלינו (Lawrence Casalino), מהקולג' הרפואי ווייל קורנל שבעיר ניו-יורק, ציין כי כל מרפאות הרפואה הראשונית בארה"ב עסוקות בממוצע 15.1 שעות שבועיות בניהול ובדיווח בהקשר למדדי האיכות שהרופאים מחויבים להן. לפי החישובים שערך, פעילות זו עולה לכל רופא 40,069 דולר מדי שנה.

המטלות כוללות הכנסת הנתונים למסד נתונים קיים או בניית מסד נתונים עצמאי, ואיסוף הנתונים.

מהסקר עולה, כי בנטל הגדול ביותר נושאים מרפאות רופאי משפחה ורפואה ראשונית. הם עסוקים בדיוווחים בממוצע 3.9 שעות בשבוע, בעוד שקרדיולוגיים עסוקים רק 1.7 שעות בממוצע בשבוע.

עורכי הסקר הסתייעו בעבודתם במסד הנתונים של התאגדות ה-Medical Group Management בעיר דנוור, קולורדו. 1,000 מרפאות נבחרו באורח אקראי לסקר, ו-394 מתוכן השיבו לשאלות.

כל מנהל מרפאה שקיבל את השאלון נשאל כמה שעות הרופאים שהוא מנהל עסוקים בדיווח ובבחינת נושאים הנוגעים למדדי איכות, וכן התבקש להביע את דעתו עד כמה הנושא יעיל ושימושי.

רק 27% ממשתתפי הסקר אמרו כי המדדים הנוכחיים קשורים לאיכות הטיפול הרפואי שניתן לחולים. 28% השיבו כי הם משתמשים בנתוני מדדי האיכות כבסיס לשיפור הפעילות שלהם כנותני שירות רפואי.

אחת הבעיות שהעלו משתתפי הסקר היא שלא קיימת אחידות במדידת הנתונים. 23 גופים במערכת ביטוחי הבריאות של ארה"ב משתמשים במצטבר ב-546 מדדי איכות, ורק אחדים מהם זהים ונמצאים בשימוש על ידי כל החברות.

ד"ר קסלינו אמר, כי הממצאים מעידים ש"אנחנו מקריבים דור שלם של רופאים משום שרבים מהם אינם מרוצים מכל הנושא הזה". להערכת מחברי הדו"ח, דרישות הדיווח תורמות לכך שרופאי רפואה בקהילה מוכרים את המרפאות שלהם, בשיעור הולך וגובר, לבתי חולים סמוכים - ועוברים לעבוד במתכונת אחרת.

נושאים קשורים:  חדשות,  מדדי איכות,  ניהול,  ארה"ב,  שיפור,  איכות הטיפול,  מחקר
תגובות