חדשות

המועצה להשכלה גבוהה החליטה: לימודי רפואה כבר מגיל 18

המועצה החליטה להוריד את הגיל שבו ניתן להתחיל ללמוד רפואה ל-18, במקום 21 כיום; נקבע כי ייערכו מבדקים לקביעת "בשלות ובגרות"

המועצה להשכלה גבוהה החליטה בשבוע שעבר כי גיל הקבלה הרשמי ללימודי רפואה (סף תחתון) בכל הפקולטות לרפואה בישראל יהיה מעתה 18, במקום 21 עד כה.

ההחלטה תאפשר לקבל ללימודים אלו גם בוגרי תיכון בני 18 שלא גויסו לצה"ל מסיבות שונות. עד כה היה עליהם להמתין עד הגיעם לגיל 21. הרקע לקביעת גיל 21 כמינימום היה קריטריון הדורש "בשלות נפשית ובגרות גילית".

בהתאם להחלטה החדשה של המל"ג, שבה היתה מעורבת הסתדרות הסטודנטים, המועמדים יעברו מבחני אישיות והם שיקבעו בשלות ובגרות גילית ונפשית לצורך לימודי רפואה, בנוסף לקריטריוני הקבלה האחרים (ציוני בגרות ומבדקים אחרים).

נושאים קשורים:  חדשות,  לימודי רפואה,  המועצה להשכלה גבוהה,  מל"ג,  הסתדרות הסטודנטים
תגובות
אריה לונצר
15.09.2014, 12:28

ברוב המדינות הoecd מתחילים ללמוד לימודים אקדמאים בגיל 18אז מדוע לימודי רפואה צריך להיות שונה?מי שלא גויס שיתחילו בגיל 18בכך ניתן למנוע בריחת המוחות בהארץ.

יהושוע
15.09.2014, 21:04

מדובר באפלייה בוטה כנגד משרתי שירות החובה, אשר כאזרחים שומרי חוק מצייתים לו בעוד אחרים משתמטים בתואנות שונות ומנצלים שנים אלו לעשייה לביתם. אני מקווה שתוגש עתירה בנושא לבג"ץ, אשר תבטל החלטה נואלת זאת. לא מגיע פרס לטפילים למיניהם!

אריאל
16.09.2014, 00:04

יהושע,
לפני שאתה מתלהם כדאי להכיר את העובדות.
כל מועמד לשירות חובה רשאי לנסות להתקבל ללימודי הרפואה בגיל 18. תנאי הקבלה לעתודאים דווקא נוחים יותר. היכן האפליה ??????

ירון
17.09.2014, 12:36

יהושע, גם אם נצא מנקודת הנחה שאתה צודק - אז זה צריך להתבצע לא רק לגבי רפואה.
בג"צ בשום פנים ואופן לא יתערב בכך.

אריאל - מי שהולך לעתודה האקדמאית עדיין צריך לבצע שירות צבאי (בנוסף לקבע), מה שלא צריך לבצע מי שפשוט פטור מהשירות בכלל. כך שההשוואה שלך אינה רלוונטית.

ירון
17.09.2014, 12:42

בכתבה יש אי דיוקים.

זה לא נכון שהגיל להתחלת לימודי רפואה היה 21 עד כה.
הגיל עבר שינויים.

בעבר, למשל באוניברסיטת תל אביב גיל המינימום היה 17 (והיו תקופות שגם היה גיל מקסימום של 35). בבן גוריון זמן רב גיל המינימום היה 20.

כיוון שעתודאים ממילא מתקבלים בגיל צעיר יותר , זה קצת מגוחך לקבוע גיל מינימום גבוה יותר. או שמחליטים שאפשר ללמוד רפואה מגיל 18, או שלא. כנראה שהרציונל היה לא לתת יתרון לאוכלוסיות הפטורות (או משתמטות) משירות צבאי, או לפחות לווסת את הכמות שלהן.

כבר מספר שנים שיש מבדקים שונים (הכוללים בין השאר מבדקי אישיות, ובוחנים את נסיון החיים וכו') זה אכן מיותר לקבוע גיל מינימום.