חדשות

מחקר: צריכת עגבניות מוגברת קשורה בסיכון מופחת לסרטן הערמונית

מחקר חדש שנערך בבריטניה מצא, כי גברים שצרכו מעל 10 מנות עגבנייה בשבוע היו בסיכון מופחת של 18% לסבול מסרטן הערמונית

עם מעל 35 אלף מקרי סרטן ערמונית חדשים בשנה בבריטניה וכ-10,000 מקרי תמותה, סרטן הערמונית הוא הסרטן השני בשכיחותו בקרב גברים בעולם. השכיחות גבוהה יותר במדינות מפותחות וחוקרים סבורים כי הדבר קשור בהרגלי תזונה ובאורח חיים.

חוקרים מאוניברסיטאות בריסטול, קיימברידג' ואוקספורד בחנו את הרגלי התזונה ואורח החיים של 1,806 גברים בני 50-69, חולי סרטן ערמונית, והשוו אותם למעל 12 אלף גברים ללא מחלה.

החוקרים פיתחו מדד תזונה שכולל שלושה מרכיבי מזון; סלניום, סידן ולויקופנים. גברים שצרכו כמויות אופטימליות של מרכיבים אלו היו בעלי הסיכון הנמוך ביותר לסרטן הערמונית. הממצאים פורסמו במאמר בעיתון הרפואי Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention.

עגבניות ומזון המכיל עגבניות, כמו מיץ עגבניות ושעועית אפויה ברוטב עגבניות, היו בעלי היתרון הגבוה ביותר. החוקרים מצאו הפחתה של 18% בסיכון לסרטן ערמונית אצל גברים שצרכו מעל 10 מנות עגבנייה לשבוע. החוקרים סבורים כי הלויקופן שמצוי בעגבניה, שהוא נוגד חמצון, אחראי לירידה בסיכון.

לפי המחקר נראה, שעגבניות מועילות במניעת סרטן הערמונית, אולם נדרשים מחקרים נוספים על מנת לאשש את הממצאים. לדברי החוקרת המובילה במחקר, מומלץ שגברים ימשיכו לצרוך מגוון של ירקות ופירות, יהיו פעילים גופנית וישמרו על משקל גוף תקין.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

לדיווח על תוצאות המחקר לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  סרטן הערמונית,  סיכון,  עגבניה,  בריאות הגבר,  לויקופן
תגובות