• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

פורסמו דפי מידע על מזהמים סביבתיים והשפעתם על הבריאות

המידע הוכן על ידי משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה; בין השאר מדובר בחשיפה לעופרת, לאזבסט, לגז ראדון ולכימיקלים נפוצים שונים

משרד הבריאות פירסם בסוף השבוע, בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה, 30 דפי מידע מפורטים על מזהמים סביבתיים ועל השפעתם על הבריאות. המסמכים נוגעים במזהמים הנפוצים ביותר: עופרת, אסבסט, ביספנול A, גז ראדון, זרחנים אורגניים ונוספים.

חשיפה למזהמים הסביבתיים - חומרי הדברה וכימיקלים במזון ובמוצרי צריכה לצד אוויר מזוהם בחלקיקים - עלולה להשפיע על בריאות הציבור. חשיפה לזיהום אוויר מעלה את הסיכון לתחלואה לבבית ונשימתית; חשיפה לחומרי הדברה מסוג זרחנים אורגניים משפיעה על ההתפתחות הקוגניטיבית של ילדים קטנים; מזהמים במזון ובמוצרי צריכה כגון ביספנול A ופתאלטים עלולים להשפיע על המערכת האנדוקרינית ועל פוריות.

דפי המידע, שנועדו לרופאים וגם לציבור הרחב, מספקים מידע מבוסס מדעית לגבי החשיפה למזהמים הסביבתיים והשפעתם על בריאות הציבור. הם כוללים סדרת המלצות ממוקדות לציבור על דרכים לצמצום החשיפה למזהמים סביבתיים, שראוי שגם הרופאים יביאו אותם לידיעת מטופליהם.

עבור כל אחד מהחומרים מפרט דף המידע היכן הוא נמצא בסביבה בישראל, מהי שכיחותו (אם קיימים נתונים), דרכי החשיפה העיקריות לכל חומר, והשפעות בריאותיות של החומר - לרבות התייחסות לקבוצות סיכון וכן המלצות לציבור לגבי אפשרויות לצמצום החשיפה .

לאוסף דפי המידע לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  זרחנים אורגניים,  עופרת,  מידע לציבור ולרופאים,  מזהמים סביבתיים,  ביספנול A,  אסבסט,  משרד הבריאות,  גז ראדון
תגובות