דעות

פרידה מד''ר ששון נקר ז"ל: מורה, מנהיג, ומקור השראה לצעירים

ד"ר ששון נקר, מנהל המחלקה לרפואת המשפחה במחוז מרכז ב"כללית", הלך לעולמו לפני שבועיים, בחטף, סגניתו, ד"ר רונה רוזנברג, נפרדת ממנו

ד''ר ששון נקר

ד''ר ששון נקר

בבוקר יום העצמאות, לפני שבועיים, נפטר באופן פתאומי ד"ר ששון נקר והוא רק בן 61. ד"ר נקר היה מנהל המחלקה לרפואת המשפחה במחוז מרכז של שירותי בריאות כללית. היה לי הכבוד להיות סגניתו.

ד"ר נקר היה מנהיג עם חזון וראייה רחבה. אף לא לרגע פסק להיות רופא שהתייחס לכל פרט קטן כדי לעזור למטופלים שלו. והוא גם שימש מורה שאהב ללמד כל מי שהגיע אליו – סטודנטים לרפואה, מתמחים, אחיות, וגם המטופלים עצמם. וכמנהל דאג לאתגר ולקדם את רופאי המחלקה.

ד"ר נקר סיים לימודי רפואה באוניברסיטת תל-אביב, הגיע למחוז מרכז בשנת 1985 כמתמחה שלב ב' והתחיל לעבוד במרפאת שערים, ליד רחובות. פרט לשנה השתלמות בחו"ל, טיפל במטופלים שלו עד היום שחלה. לאחר קרוב לשלושים שנה באותה המרפאה הוא כבר טיפל בדור השני של הפאציינטים שאת כולם הכיר היטב.

מלכתחילה דאג ד"ר נקר להכניס את עקרונות רפואת המשפחה לעבודה היום-יומית שלו. בנה יחידה והנהיג עבודת צוות. ביקר את מטופליו בזמן אשפוזם, ביקר מטופלים בביתם, ואף הזמין את כל המשפחה כאשר היה צורך לארגן עזרה לבן משפחה חולה.

ד"ר נקר, שכולם קראו לו בפשטות ששון, התחיל במרוצת השנים ללמד מתמחים ושימש רכז המתמחים במחוז, מטעם המחלקה לרפואת המשפחה בבילינסון. אבל הוא לא הסתפק בכך: הוא שכנע את ההנהלה שצריך לפתח את היחידה לרפואת המשפחה במחוז מרכז, גייס כוח אדם, ופתח משרד במקלט של מרפאת שערים. שם, עסק במיון מועמדים, גייס מדריכים, קיים את שיעורי ההוראה לסטודנטים, העביר קורסים למדריכים. בהמשך פיתח קורסי השתלמות לכל רופאי המחוז. ואלו היו רק חלק מהפעילויות שששון יזם וקידם.

 לא רבים יודעים אבל בנעוריו היה פנטומימאי והביא את חוש הדרמה וההומור שלו לכל מקום. בנוסף, הפליא לשיר ולנגן בגיטרה. המגוון הרחב הזה של התנסויות תרם בלי ספק לעיצוב אישיותו כרופא, מנהל, מנהיג ומורה

בשנת 2003 אישרה המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית פתיחת מחלקה עצמאית לרפואת המשפחה במחוז המרכז, וד"ר נקר – וזה היה ברור ומובן לכולם - זכה להיות מנהל המחלקה. הוא מינה אותי לסגניתו, כרכזת המתמחים, ודאג לעובדת סוציאלית במיוחד למחלקה, אף זאת לטובת הוראה וחניכת המתמחים.

לא רבים יודעים אבל בנעוריו היה פנטומימאי והביא את חוש הדרמה וההומור שלו לכל מקום. בנוסף, הפליא לשיר ולנגן בגיטרה. המגוון הרחב הזה של התנסויות תרם בלי ספק לעיצוב אישיותו כרופא, מנהל, מנהיג ומורה.

ששון היווה מקור השראה לכל מי שהכיר אותו .בזכות אישיותו והאהבה הגדולה שלו לתחום רפואת המשפחה, בחרו רופאים צעירים רבים שהכירו אותו להיות רופאי משפחה. הוא ידע להראות לכולם את היופי שבמקצוע ולהדביק בהתלהבותו את כולם. ששון גם עודד רבים להתקדם ולמצות את הפוטנציאל שלהם . הוא ידע לזהות כשרון , להעצים ולטפח. פרגן ברוחב לב וגם במתן ביקורת , עשה זאת בעדינות ותמיד עם חיבוק בסוף.

ד"ר נקר שהותיר אחריו את ויקי רעייתו, שלושה ילדים, נעם הדס והילה ונכדתו יעל בת 4 חודשים הלך מאתנו בחטף לאחר מחלה קצרה, אך השאיר בנו את חותמו לעוד שנים רבות.

יהי זכרו ברוך.

נושאים קשורים:  דעות,  שירותי בריאות כללית,  ד"ר ששון נקר
תגובות
דר דיני אורקין (טישלר)
02.05.2013, 09:22

על אנשים מסוגו של ששון נאמר:
"חבל על דאבדין ולא משתכחין" .

הוא יחסר (בעצם , כבר חסר ) לכל מי שזכה להכירו .

זכרו יהיה נצור בקרב דורות של מתמחים שהעמיד ואנו שזכינו לעבוד במחיצתו.

Yossi Polachek
02.05.2013, 16:16

איש ורופא משפחה ענק.., מענטש אמיתי ומורה דגול, עמית ו
חבר יקר - שאיבדתי ואיבדנו, ככה, פתאום, באמצע החיים ...יהי זכרו ברוך !..

א.ל. לביא
02.05.2013, 22:09

הכרתי אותו לא מזמן, ביקור אחד בקופה החדשה, והתאהבתי!! שוחחנו על דברים רבים ופשוט הוקסמתי ממנו! לא יתואר הצער שלי לראות מודעת אבל עם שמו, לאחר זמן כ"כ קצר!!
תהא מנוחתו עדן.

ד"ר דוידוביץ ברנרד
03.05.2013, 09:12

הכרתי את ד"ר נקר הכרות מקצועית -אני כירורג בכיר בביח' קפלן מזה שנים רבות. זכיתי!!! לתת שרות לרבים ממוטפליו של ד"ר נקר אשר בכל המקרים המסובכים ידע היטב אילו שאלות לשאול לגבי מטופליו ולאילו טיפולים להכוין אותם דרך שאר המקצועות. ד"ר נקר טרח ליצור קשר עם הרופאים בשאר התחומים, להתעניין במטופליו ולקדם את את עניניהם - בנעימות ובהחלטיות. כל מי שהיו מטופליו ואני בטוח שגם משפחתו וחבריו - זכיתם בחייו והפסדתם הפסד גדול במותו.
יהי זכרו ברוך!!!

דר ברקת שיף קרן
05.05.2013, 22:09

לא ליוויתי את ששון בחוליו וגם בדרכו האחרונה
לצערי ראיתי אותו רק פעם אחת כששכב לאחר הניתוח בטפול נמרץ.
כל שנותר בפי הוא - אוי
כמה נורא. ברקת